De afgelopen maanden hebben we gewerkt aan het verbeteren van de nieuwe AdSense-interface en hebben we functies ontwikkeld die u meer inzicht, controle en efficiëntie bieden. Naast het nieuwe visuele ontwerp zijn er enkele nieuwe functies beschikbaar in de nieuwe interface, waaronder multidimensionale rapportage, rapporten op basis van land en platform, en een zoekfunctie in het centrum voor advertentiecontrole.

We hebben ook geluisterd naar uw feedback over functies uit de oude interface die u wilt terugzien in de nieuwe versie. In reactie daarop hebben we onlangs enkele veelgevraagde functies geïmplementeerd, zoals de mogelijkheid geplande rapporten te maken en kanalen te bekijken op het tabblad 'Startpagina'.

Hoewel we hebben geïnvesteerd in nieuwe functies binnen de nieuwe interface, hebben we ook onze plannen besproken om af te stappen van de oude versie. Met dit in gedachten zullen we de oude interface daarom half november terugtrekken. We blijven ons richten op het toevoegen van nieuwe functionaliteit aan de nieuwe interface en verheugen ons op de aanvullende verbeteringen die we willen gaan bieden.

Als u dit nog niet heeft gedaan, raden we u aan zo snel mogelijk over te schakelen naar de nieuwe interface zodat u vertrouwd kunt raken met de vernieuwde indeling en nieuwe functies. Meld u hiervoor aan en klik op de link 'Probeer de nieuwe AdSense-interface' bovenaan in uw account. We begrijpen dat het misschien even zal duren voordat u gewend bent aan de nieuwe interface. Daarom kunt u de komende weken nog schakelen tussen de twee interfaces. In antwoord op een veelgestelde vraag kunnen we u mededelen dat de overstap naar de nieuwe interface op geen enkele wijze van invloed is op uw targeting of inkomsten.



In de tussentijd raden we u aan onze videotrainingen te bekijken, waarin wordt uitgelegd hoe u gangbare taken uitvoert in de nieuwe interface. Gedetailleerde informatie vindt u ook in ons Helpcentrum voor de nieuwe interface.

Bedankt voor alle feedback die u heeft gegeven over de nieuwe interface. Suggesties blijven altijd welkom. We stellen uw geduld tijdens deze overgang op prijs en verheugen ons erop de nieuwe AdSense-interface te blijven verbeteren om zo aan uw wensen tegemoet te komen.

Artikel door Allan Livingston - productmanager voor AdSense
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense team