We hebben geluisterd naar feedback van uitgevers die ons hebben gevraagd om meer rapportage en betere inzicht in hun gegevens en hebben daar een nieuwe functie voor ontwikkeld: multidimensionale rapportage. U kunt nu dimensies aan uw prestatierapporten toevoegen om gegevens te bekijken en te sorteren op basis van meerdere dimensies, zoals advertentieblokken, advertentieformaten en landen.      


Met deze nieuwe functie kunt u maximaal drie dimensies aan uw rapporten toevoegen en kunt u bijvoorbeeld een kanaal bekijken op basis van datum of een advertentieblok op basis van targetingtype. Als u een dimensie wilt toevoegen wanneer u een rapport maakt of bewerkt, klikt u op 'Dimensie toevoegen' en selecteert u een dimensie. De geselecteerde dimensie wordt toegevoegd aan de tabel, zodat u nu twee dimensies ziet. Als u nog een dimensie wilt toevoegen, klikt u nogmaals op 'Dimensie toevoegen' en selecteert u de gewenste dimensie. U kunt een dimensie ook aanpassen en verwijderen door op de vervolgkeuzelijst te klikken voor de dimensie die u wilt aanpassen of verwijderen.  






Probeer multidimensionale rapportage eens om uw gegevens interactief te bekijken en meer inzicht in uw prestaties te krijgen. En omdat we onze rapportagemogelijkheden voortdurend proberen te verbeteren, zullen we binnenkort nog meer nieuwe dimensiecombinaties beschikbaar stellen.


Deze rapportagemogelijkheden zijn slechts een van de aanpassingen die we in de nieuwe AdSense-interface hebben aangebracht als verbetering ten opzichte van de eerdere versie. In het onderstaande vak voor reacties kunt u uw mening hierover geven, zodat we onze interface nog verder aan uw behoeften kunnen aanpassen. Als u de nieuwe interface nog niet heeft geprobeerd, kunt u meer informatie vinden zodat u vandaag nog aan de slag kunt gaan.




Artikel door Vincent Zanotti - AdSense ingenieur
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense Team