Vorige week hebben we korte inleiding gegeven op eCPM's (ook wel RPM genoemd), inclusief hoe deze waarde wordt berekend en welke factoren hierop van invloed zijn. In de video bij deel 1 besprak AdSense-optimalisatiespecialist Matthew Carpenter-Arevalo belangrijke variabelen die u kunt gebruiken om meer inzicht te krijgen in uw eCPM-prestaties, inclusief de CTR (clickthrough rate, klikfrequentie) en CPC (cost per click, kosten per klik).

Vandaag gaan we een paar stappen verder en bespreken we het effect van gebruikersgedrag op uw eCPM. Ook laten we zien met welke hulpmiddelen u meer inzicht kunt krijgen in de verkeerspatronen van uw gebruikers.

Met gebruikersgedrag bedoelen we de manier waarop gebruikers omgaan met uw site. Algemeen genomen zijn er twee soorten gebruikers:
      Terugkerende gebruikers die regelmatig terugkeren naar uw site en meer tijd besteden aan het bekijken van uw inhoud.
      Unieke gebruikers die uw site voor het eerst bezoeken bij hun zoektocht naar specifieke informatie die mogelijk op uw site te vinden is.
Het is belangrijk om te weten wat de gebruikersverhoudingen binnen uw verkeersstroom zijn, omdat verschillende soorten gebruikers verschillende dingen op uw website doen.

Als u gebruikersgedrag wilt bijhouden en analyseren om weloverwogen beslissingen over uw site te nemen, raden we u aan Google Analytics te integreren met uw AdSense-account, zodat u gegevens op gedetailleerdere niveaus en per regio kunt bekijken. We raden u ook aan kanalen in te stellen om te zien hoe de advertenties op verschillende pagina's op uw site presteren.

In deel 2 van deze videoserie legt Matthew uit wat het effect van gebruikersgedrag op uw eCPM is en laat hij zien welke hulpprogramma's u kunt gebruiken om de verkeerspatronen van uw site verder te analyseren. Bekijk de onderstaande video voor meer informatie:


e>

Hartelijk dank voor het volgen van onze tweedelige serie 'Inzicht in uw eCPM'. We hopen dat u de informatie nuttig heeft gevonden en dat u meer inzicht heeft gekregen in de factoren die van invloed zijn op uw eCPM.


Artikel door Meredith Blackwell - Inside AdSense team
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense team