Inzicht in uw eCPM (effectieve kosten per duizend vertoningen): deel 1 van 2
woensdag 30 maart 2011
'Wat is eCPM? Waardoor wordt mijn eCPM beïnvloed? Wat kan ik doen om een hogere eCPM te krijgen?'
De effectieve kosten per duizend vertoningen (eCPM) zijn het bedrag dat u via AdSense voor elke 1000 vertoningen op uw site zou kunnen genereren. Aangezien u met uw eCPM kunt meten hoe goed uw advertenties presteren, krijgen we vaak vragen van uitgevers over de factoren die van invloed zijn op deze waarde en hoe de eCPM zich verhoudt tot hun inkomsten. Als u de nieuwe interface gebruikt, ziet u in uw rapporten RPM (revenue per thousand impressions, inkomsten per duizend vertoningen) staan; RPM is een synoniem van eCPM en wordt op dezelfde manier berekend, dus deze termen zijn onderling uitwisselbaar.
We hebben een tweedelige videoserie gemaakt om deze waarde te verduidelijken en u meer inzicht te bieden in hoe uw eCPM wordt berekend. Zo kunt u uw inkomsten beter maximaliseren. Met de hulp van AdSense-optimalisatiespecialist Matthew Carpenter-Arevalo laten we u zien welke factoren van invloed zijn op de eCPM, hoe u gebruikersgedrag en verkeerspatronen kunt bijhouden en wat u kunt doen om de prestaties van uw website te verbeteren.
In de onderstaande video laat Matthew u kennismaken met de basisstappen voor het berekenen van de eCPM en legt hij uit hoe u de oorzaken van schommelingen in uw eCPM kunt analyseren.
Binnenkort publiceren we deel 2, waarin u meer inzicht krijgt in de eCPM van uw website en leert deze te optimaliseren.
Artikel door Meredith Blackwell - Inside AdSense team
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense team
Artikel door Meredith Blackwell - Inside AdSense team
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense team
Geen opmerkingen :
Een reactie posten