Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Een terugblik op Social Fridays

vrijdag 30 november 2012 | 03:32

Labels: ,

We hebben u de afgelopen weken met onze Social Friday-serie laten zien hoe u aan de slag kunt gaan met een Google+ strategie voor uw site en online bedrijf. We hopen dat u door onze posts en recente Hangout On Air meer heeft geleerd over de mogelijkheden van Google+ en dat u ideeën heeft opgedaan over het optimaliseren van de prestaties van uw +pagina. Hieronder vindt u een lijst met de onderwerpen die zijn besproken, voor het geval u deze wilt doornemen.

Voeg de +1-knop toe om uw site beter te laten opvallen
Maak een Google+ pagina om gebruikers te bereiken
Gebruik afbeeldingen voor een rijkere gebruikerservaring
Win zichtbaarheid door uw Google+ pagina te verifiëren
Bekijk hoe uw inhoud is gedeeld op Google+
Volg en meet de prestaties van uw +pagina
The New York Times gebruikt Hangouts on Air voor het laatste nieuws
Temptalia ontdekt de schoonheid van Google+
Met behulp van Google+ combineert het Braziliaanse nieuwsportaal Estadão nieuws met discussie
Google+ is een bewezen succesrecept voor Epicurious.com

Bedankt voor het volgen van de Social Fridays: we blijven hier en op onze Adsense +pagina updates voor Google+ en tips voor AdSense-uitgevers posten dus houd deze in de gaten. Ik wens u een fijn weekend!

Door Arlene Lee, Inside AdSense-team

Grotere, merkvriendelijke advertentieformaten beschikbaar in AdSense: 300x600

woensdag 28 november 2012 | 07:08

Labels:

Nu schermen steeds groter worden en de webinhoud wordt uitgebreid, ontwikkelen advertentieblokken zich ook qua indeling en mogelijkheden. Een van de meest gestelde vragen van uitgevers in het afgelopen jaar was grotere advertentieformaten aan ons netwerk toe te voegen. Vandaag kondigen we aan dat het populaire blok van 300 x 600 binnenkort beschikbaar komt in uw AdSense-account.

Het blok van 300 x 600, wat soms blok van een halve pagina wordt genoemd, biedt adverteerders meer ruimte voor het overbrengen van hun boodschap en biedt gebruikers een sterke betrokkenheid. Zoals vermeld in onze onlangs gelanceerde Display Business Trends is de 300 x 600 één van de snelst groeiende maten wat betreft vertoningen. Dit duidt op een trend waarbij uitgevers meer visueel spectaculaire advertentieformaten bieden die op prijs worden gesteld door merkadverteerders. Omdat dit blok nieuw is in ons netwerk, ziet u op dit moment een groot aantal tekstadvertenties in deze plaatsingen. In de toekomst gaan we verder met het uitbouwen van een breed scala aan tekst en geschikte display-advertentievoorraden die in ook aanmerking komen voor weergave in dit full-slot.

Zoals bij alle advertentieformaten is het belangrijk zorgvuldig de plaatsing van advertentieblokken te overwegen zodat zowel gebruikers als adverteerders een goede ervaring hebben op uw site. Voor meer informatie over potentiële plaatsingsprestaties, kijkt u op onze temperatuurkaart in het AdSense Helpcentrum.

Door Omer Gimenez Llach

Zoeken naar advertenties op afbeelding in het Centrum voor advertentiecontrole

woensdag 21 november 2012 | 05:04

Labels:

Het Centrum voor advertentiecontrole in uw AdSense-account is een krachtig hulpmiddel waarmee u de advertenties kunt controleren die op uw website worden weergegeven. Eerder dit jaar hebben we het vernieuwd met nog effectievere controlefuncties en vandaag introduceren we een verbetering waarmee u advertenties efficiënter kunt vinden en beoordelen. Met behulp van de technologie van Google Image Search kunt u nu een afbeeldingsbestand uploaden van uw computer waarmee u kunt zoeken naar gerelateerde beeldadvertenties. Deze kunt u vervolgens beoordelen en eventueel kunt u er actie op ondernemen.

Zo wilt u misschien advertenties opsporen en blokkeren die het logo van een concurrent bevatten. Nadat u het beeldbestand heeft geüpload en een zoekopdracht naar het logo heeft uitgevoerd, geven wij de beeldadvertenties weer die dit logo bevatten en die geschikt zijn om op uw pagina's te worden weergegeven. Houd er rekening mee dat u alleen afbeeldingen kunt uploaden tot 2 MB en met een maximale afmeting van 1024 x 1024 pixels. Als u deze functie wilt uitproberen, meldt u zich aan bij uw AdSense-account en gaat u naar het tabblad 'Advertenties toestaan en blokkeren'.


Zoals altijd adviseren we u spaarzaam gebruik te maken van filters en uitsluitend wanneer u niet wilt dat een specifieke advertentie of adverteerder op uw pagina's wordt weergegeven. Houd er rekening mee dat door het blokkeren van advertenties uw inkomsten niet worden geoptimaliseerd. Het kan zelfs een negatief effect hebben op uw potentiële inkomsten omdat de concurrentie tussen advertenties die geschikt zijn voor weergave op uw pagina's erdoor wordt beperkt.

Met deze functie kunnen momenteel uitsluitend beeldadvertenties worden opgespoord, maar we zijn van plan meer advertentieformaten te ondersteunen. Zodra er meer functies beschikbaar komen, zullen we u op de hoogte stellen. In de tussentijd kunt u voor gedetailleerde instructies ons Helpcentrum bezoeken.

Door Marcel Crasmaru -- AdSense-engineer

Social Fridays: Google+ bewijst zich als recept voor succes voor Epicurious.com

donderdag 15 november 2012 | 08:03

Labels:

Elke vrijdag plaatsen we tips over Google+ om uitgevers te helpen optimaal gebruik te maken van alle beschikbare functies en mogelijkheden. Hier vindt u elke week het nieuwste artikel in onze educatieve serie Social Fridays. Mis het niet!

Epicurious.com is een site van Condé Nast waarop dagelijks originele inhoud van de eigen redactie en erkende voedingsautoriteiten uit de hele wereld wordt gepubliceerd. Op de site staan meer dan 30.000 door professionals geteste en bereide recepten van beroemde chef-koks, eersteklas voedingsjournalisten en gerenommeerde auteurs van kookboeken, plus 200.000 door leden ingezonden recepten. Epicurious heeft haar Google+ pagina pas eind vorig jaar gelanceerd, en heeft nu al meer dan 2 miljoen volgers. Deze indrukwekkende mijlpaal is bereikt dankzij een combinatie van factoren: het installeren van hulpprogramma's voor sociaal delen op de Epicurious-site, het ontwikkelen van inhoud die specifiek is afgestemd op zowel de Google+ interface als het publiek, en het gebruiken van de functies die uniek zijn voor het platform.

"We zijn begonnen met het voorspellen van de groei op basis van vergelijkingen van de groei van nieuwe netwerken," aldus Jennifer Gaonach, Digital Consumer Marketing Director bij Condé Nast over de begindagen op het platform. "Maar we zijn veel sneller gegroeid dan we hadden verwacht. Het is geweldig om te zien, ons netwerk is veruit het grootste. Het heeft een hoge vlucht genomen."

Met een aantal strak ontworpen functies op Epicurious.com kunnen bezoekers inhoud delen en eenvoudig communiceren op de Google+ pagina. De site beschikt over een sidekick voor het delen van inhoud die in de linkermarge naast de meeste inhoud zweeft, en de module 'Verbinden met Epicurious' met sociale netwerken waarop de meeste advertenties worden weergegeven. Deze sociale netwerken worden ook vermeld in de Epicurious-e-mailsjablonen.

Epicurious blijft de inhoudsstrategie verfijnen om de inhoud zo goed mogelijk aan te passen aan Google+ volgers. "We willen echt begrijpen hoe we deze gebruikers kunnen betrekken en hen een geweldige ervaring kunnen bieden, en wanneer dit nodig is, ze terug te leiden naar Epicurious.com", legt Jennifer uit. "Naarmate ons publiek is toegenomen, hebben onze redacteurs de frequentie van het plaatsen van berichten verhoogd, zodat iedereen die ons volgt het laatste artikel dat is geplaatst, kan lezen." Het team voegt meestal tussen de drie en vijf berichten per dag toe, en we hebben geconstateerd dat visuele inhoud op Google+ bijzonder goed presteert.

Uit sociale rapporten in Google Analytics blijkt dat gebruikers die van Google+ naar Epicurious gaan, betrokkener zijn dan bezoekers uit andere sociale mediaplatforms. Google+ staat in de top 10 van sociale sites die naar de Epicurious pagina's verwijzen, en de gemiddelde bezoekduur van Google+ is 12% langer dan van andere sociale mediaplatforms. Het aantal pagina's dat per bezoek door deze gebruikers wordt bekeken, behoort tot het hoogste aantal van alle platforms.

Hoe gaat het verder? Het Epicurious-team is van plan Hangouts te gebruiken - een functie voor videoconferenties van hoge kwaliteit op Google+ - om de ervaringen van volgers nog intenser te maken, waaronder kookworkshops en exclusieve chatgesprekken met chef-koks.

Zin in meer? Lees de volledige casestudy over hoe Epicurious.com Google+ gebruikt.

Door Arlene Lee, Inside AdSense-team

Updates in de aanvraagprocedure voor hostpartnersites

maandag 12 november 2012 | 03:00

Labels: ,

Binnenkort werken we de aanvraagprocedure bij voor nieuwe uitgevers die zich aanmelden voor een AdSense-account via een hostpartnersite als Blogger of Hubpages. Zoals u wellicht weet, kunnen uitgevers op hostpartnersites inhoud maken en geld verdienen met hun inhoud die wordt gehost op de partnersite in plaats van op het domein van de uitgever zelf. Nieuwe uitgevers die zijn goedgekeurd voor AdSense-accounts via een hostpartnersite kunnen op host-partnersites advertenties plaatsen en geld verdienen met inhoud die in overeenstemming is met het beleid. Als ze vervolgens besluiten advertenties op hun eigen domein weer te geven, moeten ze vanaf vandaag een extra goedkeuringsstap voltooien die vergelijkbaar is met de aanvraagprocedure op www.google.com/adsense. Uitgevers die voor vandaag zijn goedgekeurd voor AdSense-accounts krijgen niet te maken met deze veranderingen.

Hier is een voorbeeld om de procedure uit te leggen - stel dat Susan een blog heeft bij Blogger. Ze dient een aanvraag in voor een gehost AdSense-account binnen Blogger, en zodra deze is goedgekeurd, begint ze geld te verdienen met haar blog. Als ze vervolgens een tweede blog op Blogger start, kan ze advertenties weergeven op dit tweede blog en kan ze geld verdienen met beide sites.

Vervolgens besluit Susan haar eigen domein te kopen, example.com, en wil ze geld verdienen met de inhoud die ze daar plaatst. Voordat ze dat kan doen, moet ze een formulier invullen in haar account om een beoordeling van haar site aan te vragen. Nadat ze het formulier heeft verstuurd, moet ze een advertentiecode genereren en deze implementeren in een live-pagina van example.com die verkeer ontvangt. Het geïmplementeerde advertentieblok blijft leeg totdat het domein door het AdSense-team is beoordeeld.

Als het verzoek wordt goedgekeurd, kan Susan verdergaan met het plaatsen van extra advertentieblokken op de site. Als het verzoek wordt afgewezen, kunnen er geen advertenties worden weergegeven op haar nieuwe domein, maar dit heeft geen invloed op haar twee bestaande blogs. Ze kan er geld mee blijven verdienen en ze kan ook de problemen met haar nieuwe domein oplossen en haar site opnieuw ter beoordeling indienen.

Deze veranderingen zorgen voor een consistente en probleemloze aanmeldervaring voor uitgevers, welke aanvraagprocedure ze ook volgen. Bovendien kunnen uitgevers en host-partnersites op de huidige manier blijven samenwerken. We blijven ons inzetten voor het opbouwen van een kwalitatief hoogwaardig netwerk, dat onze adverteerpartners goede bedrijfsresultaten oplevert, en gebruikers een positieve ervaring biedt.

Door Sophia Lin, Productmanager

Social Fridays: Met behulp van Google+ fuseert het Braziliaanse nieuwsportaal Estadão nieuws met discussie

vrijdag 9 november 2012 | 02:11

Labels:

Elke vrijdag plaatsen we tips voor Google+ om uitgevers te helpen optimaal gebruik te maken van alle beschikbare functies en mogelijkheden. Hier vindt u elke week het nieuwste artikel in onze educatieve serie Social Fridays. Mis het niet!

De wereld van de communicatie is behoorlijk wat veranderd sinds de Braziliaanse krant O Estado de São Paulo werd opgericht in 1875. Toch blijft het belangrijkste doel het delen van nieuws, analyses en rapportages van hoge kwaliteit. Om informatie in real-time te bieden, lanceerde de invloedrijke krant in maart 2000 de portal Estadao.com.br. En nu social media steeds invloedrijker wordt, lanceerde Estadão in de tweede helft van 2011 de +Estadão-pagina op Google+.

Digital Content directeur Claudia Belfort ontdekte al vroeg dat Google+ andere mogelijkheden bood dan andere socialmediakanalen die al gebruikt werden door Estadão. "Ik merkte dat de reacties op Google+ uitgebreider waren. Omdat onze volgers meer geïnteresseerd zijn in het bijdragen aan een discussie hebben we besloten om, met dit gegeven in gedachte, meer te investeren".



Aangezien Google+ een uniek platform biedt waarin conversatie en discussie gestimuleerd worden, heeft Estadão Google+ na verloop van tijd ingebouwd in de contentstrategy. Claudia is van mening dat de doelgroep van Estadão geïnteresseerd is in een netwerk dat niet alleen sociaal is, maar waar ook kennis uitgewisseld kan worden. Met dit in gedachten publiceert het team berichten die specifiek relevant zijn voor de volgers op Google+, in plaats van dezelfde berichten te verspreiden naar alle social media die Estadão gebruikt. Ze hebben ontdekt dat het netwerk vooral reageert op serieuze onderwerpen. De berichten hebben dus vaak betrekking hebben op thema's als economie, politiek en actualiteit, maar zijn doorgaans informeel van toon.

Maar Google+ maakt niet alleen de uitwisseling van ideeën eenvoudiger voor de krant. Estadão maakt ook gebruik van het visuele bereik van het platform door afbeeldingen en boeiende filpmjes te plaatsen en door het stimuleren van face-to-face gesprekken door middel van Hangouts: de gratis, hoge-kwaliteit video-chatfunctie die uniek is voor Google+. Er komen nog veel meer creatieve, kanaal-specifieke initiatieven aan: een dagelijkse video met een analyse van de economie, een nachtelijke podcast waarin het belangrijkste nieuws van de dag wordt samengevat en een wekelijkse preview van nieuwe bioscoopreleases.



Estadão maakt gebruik van Google Analytics om het gedrag van bezoekers beter te begrijpen. Het is duidelijk geworden dat Google+ een positief effect heeft op het sociale verkeer naar het portaal. Analytics toonde aan dat het aantal bezoekers die van de Google+ pagina naar de Estadão-site waren gekomen gedurende een periode van vijf maanden was toegenomen met 540%. Tegelijkertijd zorgde dit verkeer ervoor dat er een stijging plaatsvond van 18% in paginaweergaven per bezoek. Momenteel heeft de Google+ pagina van Estadão meer dan 500.000 volgers.

Wilt u dit ook bereiken? Lees er alles over in de volledige case study.

Door Arlene Lee, team Inside AdSense

Een makeover voor prestatierapporten

maandag 5 november 2012 | 03:29

Labels:

Uw prestatierapporten zijn de sleutel tot het begrijpen van activiteit op uw AdSense-account en de bijbehorende inkomsten. Hierin vindt u snel en eenvoudig cruciale informatie over uw account. Wij werken voortdurend aan het verbeteren van de prestatierapporten, en vandaag introduceren we een aantal veranderingen die het gebruiksgemak van de rapporten verbeteren en ze visueel aantrekkelijker maken.

Wanneer u naar het tabblad 'Prestatierapporten' gaat, zult u onder andere de volgende veranderingen zien.

  • Het grafiekgebied beslaat een groter deel van het scherm.
  • De lijst van statistieken is verplaatst van de rechterkant naar een interactieve scorekaart aan de bovenkant.
  • Er zijn nieuwe knoppen voor dag, week en maand voor de gebruikelijke tijdlijngrafiek, die zorgen voor meer controle over het detailniveau bij het analyseren van de activiteit over langere perioden.
  • U kunt 'Gebeurtenissen' kiezen in een tijdlijnrapportgrafiek of het rapport 'Gebeurtenissen' selecteren in de navigatiebalk aan de linkerkant om te zien wat voor invloed bepaalde wijzigingen in een account hebben op de prestaties van de account.
  • Er zijn nieuwe typen grafieken, zoals cirkel- en staafdiagrammen, om gegevens visueel weer te geven. Het rapport 'Landen' laat tevens op een wereldkaart zien waar uw gebruikers zich bevinden:  

 We hopen dat u tevreden bent over deze veranderingen. Blijft u ons vooral volgen voor meer updates. Ga voor meer informatie naar ons Helpcentrum.

Door Daniel White - Software Engineer, AdSense Reporting

Social Fridays: Temptalia ontdekt de schoonheid van Google+

vrijdag 2 november 2012 | 03:47

Labels: ,

Elke vrijdag plaatsen we tips voor Google+ om uitgevers te helpen optimaal gebruik te maken van alle functies en beschikbare mogelijkheden. Hier vindt u elke week het nieuwste artikel in onze educatieve serie Social Fridays. Mis het niet!

Temptalia is een van de populairste blogs over beauty en make-up op internet, en heeft zijn fans en lezers de allernieuwste productinformatie, zelfstudies en uitgebreide beoordelingen te bieden. Gezien de wereldwijde achterban van het blog, zou u zich gemakkelijk kunnen voorstellen dat er achter de schermen veel mensen actief zijn, maar in werkelijkheid runt oprichtster Christine Mielke het blog nog helemaal in haar eentje en zorgt ze zelf voor het grootste gedeelte van de inhoud op de site.

Naast het feit dat ze het blog zelf runt, richt Christine zich voor Temptalia op sociale media. Christine heeft niet lang nadat het platform werd geïntroduceerd de +Temptalia pagina op Google+ gemaakt, en ze blijft fans aanmoedigen om op +1 te klikken en links naar de pagina van het merk te plaatsen. Gemiddeld worden er per dag zes nieuwe berichten op Temptalia geplaatst, en al deze berichten worden gepromoot door Google+. Ze zegt dat inhoud op het kanaal kan schitteren dankzij foto's, en dat mooie producten en kleurrijke cosmetica meer de aandacht trekken dan informatie over huidverzorging.


Google Analytics is voor Christine de sleutel tot meer inzicht in hoe elk sociaal mediakanaal bijdraagt aan het verkeer op haar blog. De 'Sociale Bronnen'-rapporten van Analytics maken het analyseren gemakkelijk. Bovendien wordt het doorverwezen verkeer van honderden sociale netwerken automatisch gesegmenteerd. Door deze rapporten te gebruiken, kan Christine zien dat Google+ in de top 10 van de sociale verwijzingssites voor Temptalia staat, samen met andere domeinen van Google, waaronder YouTube en Blogger.

Maar om een duidelijker beeld van haar publiek te krijgen, kijkt Christine verder dan de cijfers en gaat ze rechtstreeks naar de gebruikers zelf. "We proberen te luisteren naar datgene waar onze lezers om vragen, waar ze naar kijken, waar ze het meest enthousiast over zijn", legt ze uit. Deze gebruikersgerichte aanpak vormt de basis van het succes van Temptalia. Het advies van Christine aan mensen die aan de slag gaan met Google+-pagina's, is het kanaal te gebruiken als een waardevol onderzoeksinstrument voor een beter begrip van het lezerspubliek van een site.


Hoewel Temptalia klein van opzet is, is het effect ervan groot - Temptalia heeft al meer dan 600.000 volgers op Google+. Lees de volledige casestudy om te zien hoe Christine, die zich al haar hele leven met beauty bezighoudt, Google+ gebruikt om haar blog te onderhouden, te ontwikkelen en het publiek van haar blog van dienst te zijn.

Door Arlene Lee, team Inside AdSense

Ontdek trends en verzamel inzichten in AdSense met Google Analytics

donderdag 1 november 2012 | 03:50

Labels:

Kennis is macht: inzichtelijke gegevens over accountprestaties en het gedrag van gebruikers kunnen u helpen bij het optimaliseren van uw AdSense-implementaties. Door uw AdSense-account te koppelen aan een nieuw of bestaand Google Analytics-account, kunt u toegang krijgen tot extra informatie die u kan helpen mogelijkheden te vinden om effectiever inkomsten te genereren met uw inhoud.

Hier volgen enkele vragen waarop u antwoord krijgt wanneer u AdSense-gegevens combineert met rapporten in Google Analytics:

  • Hoe gaan gebruikers om met mijn site? Met In-Page Analytics heeft u toegang tot een visuele analyse van de interactie van gebruikers met uw webpagina's. Op basis van die analyse kunt u bepalen wat de meest strategische locaties zijn om advertenties te plaatsen.
  • Waar en waarom verlaten bezoekers mijn winkelwagen? Identificeer pagina's met een hoog bouncepercentage om het percentage bezoekers te bepalen dat slechts één pagina bekijkt tijdens een bezoek aan uw site. Gebruikers kunnen zich om allerlei redenen zo gedragen, maar u kunt zorgen voor de best mogelijke gebruikerservaring door de inhoud en de advertentie-implementatie op deze pagina's te optimaliseren.
  • Met welke verkeersbronnen en URL's verdien ik het meest? Bepaal welke pagina's de hoogste AdSense-inkomsten genereren en pas die succesvolle implementaties toe op andere delen van uw site. U kunt ook aangepaste kanalen instellen voor pagina's die goed presteren en zo aantrekkelijke plaatsingen voor adverteerders maken die zij specifiek kunnen targeten. Voer daarnaast contentexperimenten uit en test verschillende pagina-indelingen om de prestaties van belangrijke statistieken met elkaar te vergelijken.
Om dit soort inzichten en meer te verkrijgen, moet u uw AdSense- en Google Analytics-account koppelen. Op basis van feedback van uitgevers hebben we onlangs het koppelingsproces vereenvoudigd. Houd er rekening mee dat u slechts één AdSense-account aan één Google Analytics-account kunt koppelen en dat het e-mailadres waarmee u zich bij AdSense aanmeldt, ook beheerderstoegang heeft tot het Google Analytics-account. Ga om te beginnen naar het gedeelte 'Toegang en verificatie' op de pagina 'Accountinstellingen' in uw AdSense-account en volg de instructies. Ga voor meer informatie naar het AdSense Helpcentrum.

Om u te helpen met uw AdSense-gegevens in Google Analytics aan de slag te gaan en u een overzicht van enkele relevante gegevens te laten zien, hebben we dit gebruiksvriendelijke dashboard gemaakt. Selecteer een van uw profielen die u wilt importeren en u kunt snel de rapporten bekijken en aanpassen die het belangrijkst voor u zijn. U heeft vanuit het relevante profiel op elk gewenst moment toegang tot dit dashboard door op het tabblad 'Startpagina' te klikken.

Door Esteban Talavera - Software ontwikkelaar - AdSense-rapportage