Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Met de inkomsten uit AdSense voor mobiel zoeken kan Ultimoprezzo investeren in groei

maandag 29 oktober 2012 | 03:26

Labels: ,

Ultimoprezzo.com biedt online consumenten een unieke service door hun informatie te verschaffen over winkels, zoals de openingstijden en de beste actuele prijzen voor smartphones, televisies, tablets, laptops en andere consumentenelektronica.

Als leverancier van een gratis service moest Ultimoprezzo op een of andere manier inkomsten zien te verwerven en Google AdSense bood een simpele oplossing.

'Het Google AdSense-programma is voor ons de ideale manier om onze publicatie-activiteiten te gelde te maken', zegt oprichter en CEO Alberto Giacobone. Volgens hem biedt Google AdSense de gebruikers van Ultimoprezzo niet alleen relevante en interessante advertentie-informatie, maar de adverteerders tevens heel rendabele advertentieplaatsingen omdat het bedrijf geen eigen verkoopnetwerk hoeft te onderhouden.

Wereldwijd zien we het smartphonegebruik gestaag toenemen. Alleen al in Italië verlaat 69 procent van de smartphonebezitters nooit zonder telefoon het huis en 82 procent gebruikt de smartphone om onderzoek te doen naar een product of service (bron: ourmobileplanet.com). 'Het is duidelijk, de cijfers spreken voor zich', bevestigt Alberto. In Italië en daarbuiten bevinden we ons in toenemende mate in een ‘post- pc’-tijdperk, waarin we onze smartphones en tablets altijd en overal bij de hand hebben, vaak zelfs wanneer we iets anders aan het doen zijn.'

Al vroeg in de ontwikkeling van het mobiele platform zag Alberto’s team de mogelijkheden. Ultimoprezzo’s voor mobiele apparaten geoptimaliseerde website werd ontwikkeld door een intern team, terwijl de applicaties voor iOS en Android werden ontwikkeld door een gespecialiseerd bureau.

Heeft het bedrijf een stijging in het mobiele verkeer waargenomen? 'De trend is duidelijk', aldus Alberto. 'Het mobiele verkeer groeit en omvat nu al meer dan 15 procent van ons totale verkeer. En dit komt niet alleen door de toenemende populariteit van smartphones, die nu al minder dan 100 dollar kosten. We stellen ook vast dat gebruikers steeds beter en intensiever gebruikmaken van hun smartphone.' Hij schat dat tegen het eind van 2012 het mobiele verkeer een derde van het totale verkeer van Ultimoprezzo zal uitmaken, terwijl ook het niet-mobiele verkeer sterk toeneemt.

AdSense biedt Ultimoprezzo een manier om in allerlei technologische omgevingen te profiteren van de waarde van hun inhoud. En naarmate er meer platforms ontstaan en zich ontwikkelen, komen daarmee nieuwe inkomstenbronnen beschikbaar voor het bedrijf. 'Door het AdSense-programma konden we, zowel in kwantitatief als in kwalitatief opzicht, investeren in de groei van de services die we onze bezoekers aanbieden en konden we de services altijd gratis houden. '

Deze informatie is actueel vanaf 29 oktober 2012.

Door Cristina Miscimarra - Inside AdSense-team

Social Fridays: The New York Times gebruikt Hangouts on Air voor het laatste nieuws

vrijdag 26 oktober 2012 | 05:43

Labels: ,

Elke vrijdag plaatsen we tips voor Google+ om uitgevers te helpen optimaal gebruik te maken van alle beschikbare functies en mogelijkheden. Hier vindt u elke week het nieuwste artikel in onze educatieve serie Social Fridays. Mis het niet!

Een paar weken geleden hebben we het gehad over de mogelijkheid om live-uitzendingen te verzorgen via Google+ Hangouts on Air. Met deze gratis functie kunt u een gesprek met 10 deelnemers live streamen, rechtstreeks vanaf uw Google+ pagina, uw YouTube-kanaal en zelfs vanaf uw website, voor een wereldwijd publiek.

The New York Times houdt regelmatig Hangouts on Air om met zijn publiek in contact te treden, met onderwerpen als buitenlandse zaken, beroepshonkbal en de verkiezingen. Vanaf de start van de +New York Times-pagina in november 2011 is het de bedoeling van de Times geweest een centraal punt te creëren waar online lezers niet alleen het laatste nieuws kunnen vinden, maar er ook over kunnen meepraten.

Onlangs heeft de Times Hangouts on Air ingezet om verslag te doen van belangrijk nieuws en daarmee een breed online publiek te bereiken. Een paar uur nadat het Hooggerechtshof de historische beslissing nam President Obama’s Affordable Healthcare Act rechtsgeldig te verklaren, was de Times het eerste grote mediakanaal dat een discussie over dat nieuws presenteerde via live internetvideo. De Hangout-video werd live uitgezonden op de +New York Times-pagina en op de NYTimes Opinion-pagina, waardoor de discussie en analyse met een breder publiek kon worden gedeeld.


Het team van de Times had zich goed op de Hangout voorbereid door de panelleden voor de live-uitzending al een week van tevoren vast te leggen. Toen de dag van de beslissing was aangebroken, plaatste de Times een vignet op de NYTimes Opinion-pagina en zette een post op zijn +pagina om ruchtbaarheid te geven aan de ophanden zijnde Hangout. Toen de Hangout eenmaal was begonnen, plaatsten ze de video rechtstreeks op de Opinion-pagina en maakten er reclame voor op hun startpagina om er extra aandacht op te vestigen. Nadat de Hangout was afgesloten, bewerkte het team van de Times de video-opname snel op YouTube en plaatste die op de voorpagina van NYTimes.com, ter verhoging van de zichtbaarheid.

Lees voor meer informatie de volledige casestudy. Als u eraan toe bent om te gaan uitzenden, lees dan eerst onze tips en ga dan van start met uw eigen Hangout on Air. Als u zelf adviezen heeft over het gebruik van Hangouts, post deze dan gerust op de +pagina van AdSense.
Door Arlene Lee, team Inside AdSense

Insights voor uitgevers deel 3: de 5 basisprincipes van gebruikerservaringen

donderdag 25 oktober 2012 | 10:21

Labels: ,

Dit is de laatste post in een driedelige serie over de vijf basisprincipes van gebruikerservaringen die u in gedachten moet houden bij het ontwerpen van uw site. Met behulp van deze basisprincipes kunt u een geweldige gebruikerservaring bieden aan de gebruikers van uw site.

In onze eerste en tweede posts werd behandeld hoe u kunt achterhalen wat de doelen van uw gebruikers zijn, wat de structuur van uw site is en hoe u uw gebruikers door uw site kunt leiden. Ook gaven we enkele tips voor een betere mobiele ervaring. In de laatste post uit deze serie geven we enkele strategieën hoe u van casual gebruikers loyale gebruikers kunt maken. 

5. Casual gebruikers omzetten in loyale gebruikers

Tot nu toe hebben we manieren besproken om te begrijpen wat uw gebruikers zoeken en hoe u ze dit kunt geven. Maar u vraagt zich misschien af hoe u ervoor kunt zorgen dat gebruikers blijven terugkomen? Loyale klanten zijn tenslotte essentieel voor zowel online als offline ondernemingen. Om ervoor te zorgen dat een gebruiker uw site vaker bezoekt, moet u meer doen dan alleen zijn/haar vragen beantwoorden: u moet de gebruiker ook een reden geven naar uw site terug te keren.

Tips:
Hieronder staan een paar manieren waarop u eenmalige bezoekers kunt omzetten in terugkerende bezoekers:

  • Nieuwe inhoud: het allerbelangrijkste is continu nieuwe inhoud van hoge kwaliteit te bieden. Vergeet ook niet nieuwe inhoud te tonen aan de bovenkant van bestemmingspagina's.
  • Gerelateerde inhoud: toon gebruikers gelijksoortige inhoud elders op uw site. Maak een sectie die gebruikers doorverwijst naar populaire inhoud met hetzelfde onderwerp. Dit zorgt voor meer betrokkenheid.
  • Sociaal: zorg ervoor dat gebruikers makkelijk met u in contact kunnen komen via hun favoriete sociale netwerken. Alle grote sociale netwerken hebben widgets die u op uw site kunt zetten zodat gebruikers u kunnen volgen. Publiceer daarna populaire inhoud om het herhaaldelijk bezoeken van uw site te stimuleren.
  • E-mail: bied gebruikers een manier om zich aan te melden voor e-mails met updates en/of een nieuwsbrief.
  • Gebruikers erbij betrekken: zorg voor eenvoudige interactie met uw inhoud door middel van forums, een beoordelingssysteem of aanbevelingen.

Een voorbeeld:
Stel dat u een vacaturesite heeft waarop gebruikers naar banen kunnen zoeken en solliciteren. Er zijn verschillende manieren waarop u ervoor kunt zorgen dat gebruikers blijven terugkomen. U kunt ze ten eerste vragen zich aan te melden om via e-mail op de hoogte te worden gehouden als er nieuwe banen aan de site worden toegevoegd die overeenkomen met hun zoekopdracht. Daarnaast kunt u weergeven hoeveel nieuwe banen er deze week zijn toegevoegd zodat gebruikers zien dat er altijd nieuwe vacatures bijkomen.

Wij hopen dat u deze driedelige serie over gebruikerservaringen nuttig vond en nodigen u uit hieronder opmerkingen te plaatsen.

Door: David Richards - Google AdSense

Bronnen:
Een Google+-pagina maken  - http://www.google.com/+/business/
Geef gebruikers de mogelijkheid zich te abonneren op uw updates via Google+

Insights voor uitgevers deel 2: de 5 basisprincipes van gebruikerservaringen

woensdag 24 oktober 2012 | 09:58

Labels: ,

Dit is het tweede deel van een driedelige serie over vijf basisprincipes van gebruikerservaringen die u in gedachten moet houden bij het ontwerpen van uw site. Door middel van deze principes biedt u gebruikers op uw site een geweldige ervaring.

In ons laatste bericht over gebruikerservaring hebben we een aantal doelen voor uw site en uw gebruikers geïdentificeerd. We hebben besproken hoe u gebruikers op uw site kunt houden en wat het belang is van een samenhangende architectuur op uw gehele site.

In dit bericht leert u hoe u gebruikers wegwijs kunt maken op uw website en waarom de verschillende gebruiksscenario's (desktop of mobiel) verschillende instellingen vereisen.

3. Zorg ervoor dat gebruikers weten wat ze moeten doen op uw site

Gebruikers moeten altijd weten welke handeling ze moeten uitvoeren op uw site. Wanneer een gebruiker op uw pagina terechtkomt, moet meteen duidelijk zijn waarop als eerste moet worden gelet, waarop als tweede, enzovoort. Er moet ook een duidelijke volgende handeling zichtbaar zijn, of het nu op 'kopen' klikken is om een aankoop te doen of een gerelateerd artikel lezen.

Tips:
Houd rekening met de volgende punten bij het maken van duidelijke calls-to-action:

  • Nadruk: benadruk de call-to-action door middel van grootte, kleur, contrast en/of het gebruik van spaties.
  • Eenvoudig: maak uw pagina niet rommelig met te veel verschillende handelingen. Denk echt na over wat u uw gebruikers wilt laten doen en geef deze handelingen prioriteit in uw ontwerp.
  • Stimulans: stimuleer gebruikers actie te ondernemen. Dit kunt u doen door middel van kortingen, geschenken, deelname aan tombola's of toegang tot meer inhoud
  • Nabijheid: zorg ervoor dat uw call-to-action zich op een logische plaats op de pagina bevindt. Als er bijvoorbeeld een artikel op de pagina staat, kunt u de call-to-action onder het artikel plaatsen.
  • Consistentie: laat uw call-to-action op de gehele site zien en houd het uiterlijk consistent.  

4. Stem de ervaring af op de situatie van uw gebruikers

Uw site moet gebruikers een geweldige ervaring bieden, waar en wanneer ze die nodig hebben. Het is belangrijk na te denken over hoe uw gebruikers in verschillende situaties verschillend gebruikmaken van uw site. Houd rekening met hun beperkte tijd en of ze een mobiel apparaat of een computer gebruiken.

Tips:
Lees de volgende tips om u te helpen nadenken over de gebruiksscenario's van uw gebruikers:
  • Situatie: in welke situatie bevindt de gebruiker zich waardoor hij op uw site naar informatie zoekt?
  • Functies beperken: de mobiele versie van uw site moet alleen over de belangrijkste functies van uw site beschikken waarmee uw gebruikers de juiste informatie kunnen vinden. Bewaar de andere geavanceerde functies voor uw desktopsite waarvoor uw gebruikers iets meer tijd hebben.
  • Snelheid: gebruikers hebben maar enkele seconden de tijd, dus zorg ervoor dat uw site bliksemsnel laadt. Het hulpprogramma PageSpeed van Google kan u helpen bij het optimaliseren van uw laadtijd.
  • Tolerantie: gebruikers maken fouten, vooral op mobiele apparaten. Zorg ervoor dat ze deze fouten gemakkelijk ongedaan kunnen maken en kunnen terugkeren naar waar ze waren, zonder dat ze de Terug-knop hoeven te gebruiken.

Voorbeeld:
Stel dat u een site voor restaurantrecensies heeft. Hoe wijkt het gedrag van een mobiele gebruiker dan af van het gedrag van een desktopgebruiker? Ten eerste, mobiele gebruikers zijn waarschijnlijk onderweg, ze kunnen zelfs over straat lopen wanneer ze uw site bekijken. Ze hebben geen tijd om door verschillende pagina's van restaurants te navigeren, zoals ze doen op de desktopsite. Ze verwachten dat uw site de GPS-functie van de telefoon gebruikt om ze op te sporen en hen populaire restaurants in de buurt toont, op basis van hun zoekactie. Uw site kan de ervaring met recensies op mobiele apparaten nog optimaliseren door de populairste korte recensies te tonen, omdat gebruikers geen tijd hebben om lange recensies te lezen.

Onthoud, het gaat allemaal om nadenken over de situatie waarin de gebruiker zich bevindt wanneer hij uw site bekijkt en het hierop afstemmen van de gebruikerservaring.

Kom morgen nog eens terug, wanneer we het gaan hebben over het genereren van retourbezoeken aan uw site en uw klanten te binden door middel van een goede gebruikerservaring.

Door: David Richards - Google AdSense

Bronnen:
Google Analytics Events - http://www.google.com/analytics/
Meet de impact van veranderingen in het ontwerp en houd toezicht op het gebruik van uw site, zodat u op de hoogte blijft van hoe uw gebruikers omgaan met uw site, en hoe het gebruik ervan na verloop van tijd kan verschuiven, veranderen of evolueren. Google Analytics Events helpt u deze veranderingen te meten door klikken te meten op vooraf gedefinieerde elementen van de pagina.

Hulpprogramma voor sitesnelheid - https://developers.google.com/speed/pagespeed/
Google heeft een aantal fantastische tools om de snelheid van uw website te helpen verbeteren

Zo maakt u advertenties mobiel - http://www.howtogomo.com/
Google heeft een snelle tool waarmee u kunt zien hoe uw website eruitziet op een mobiele telefoon. De tool biedt ook een aantal geweldige hulpmiddelen om uw mobiele site te bouwen

DUDA Mobile - http://gomo.dudamobile.com/
Duda Mobile is een partner van Google GoMo en hiermee kunt u in enkele minuten uw mobiele site maken.

Insights voor uitgevers deel 1: de 5 basisprincipes van gebruikerservaringen

dinsdag 23 oktober 2012 | 03:48

Dit is het eerste deel van een driedelige serie over vijf basisprincipes van gebruikerservaringen die u in gedachten moet houden bij het ontwerpen van uw site. Door middel van deze principes biedt u gebruikers op uw site een geweldige ervaring.

Gebruikerservaring kan het verschil maken voor het succes van uw site. Omdat er hoogstwaarschijnlijk andere sites zijn die soortgelijke diensten aanbieden, is het belangrijk uw site te onderscheiden in de ogen van uw gebruikers door een betere ervaring te bieden. Omdat de aandacht van een gebruiker beperkt is, heeft u slechts enkele seconden om een goede ervaring te bieden en de gebruiker snel te begeleiden naar datgene waarnaar hij op zoek is.

Hieronder vindt u een aantal belangrijke ontwerptips en manieren om u te helpen bij het identificeren van doelen voor zowel uw site als de gebruikers.

1. Richt u op de doelen van uw gebruikers

Neem afstand en vraag u eerst af: "Hoe kan ik mijn gebruikers geven wat ze willen, terwijl ik krijg wat ik wil?" De eerste stap bij het beantwoorden van deze vraag is uit te zoeken wat de doelen van uw gebruikers zijn, wat uw doelen zijn en hoe ze kunnen samengaan. U moet nadenken over wat het kernaanbod van uw site is en wat de sterke punten zijn. Wij raden u aan één of twee sterke punten te vermelden. Hoewel uw site vermoedelijk veel goede punten heeft, moet u zich richten op de punten die geweldig zijn. Bij Google hebben we een groot aantal fantastische producten en functies, maar wanneer een gebruiker op Google.nl op zoek gaat naar informatie, is het duidelijk wat wij willen dat de gebruiker doet: de zoekbalk bevindt zich in het midden van de pagina.

Tips:
Dit zijn een aantal vragen die u zichzelf kunt stellen wanneer u aan de slag gaat:

  • Hoe vinden uw gebruikers uw site?
  • Wat zoeken ze precies?
  • Geeft u ze wat ze willen?
  • Wat wilt u van uw gebruikers?
  • Hoe krijgt u de gewenste reactie van uw gebruikers?

Voorbeeld:
U heeft een site met technisch nieuws en u heeft de volgende antwoorden op elk van de vragen:

  • De meeste van uw gebruikers komen via zoekmachines op de artikelpagina terecht
  • De gebruiker is op zoek naar de inhoud van het artikel waarnaar hij heeft gezocht
  • U laat de gebruiker een volledig artikel zien op de bestemmingspagina
  • Het doel is de gebruiker bezig te houden, zodat hij langer op de site blijft en meer inhoud bekijkt
  • Weet ik niet... daarom lees ik dit blogbericht
  • Het antwoord op vraag 5 is de echte uitdaging. U moet de gebruiker bewijzen dat er andere waardevolle inhoud op uw site staat en hem aanmoedigen meer te lezen. Dit kan worden bewerkstelligd door enkele verwante of populaire artikelen onder aan elk artikel te plaatsen.
2.  Gebruik een duidelijke structuur om gebruikers te leiden

Het maakt niet uit op welke pagina een gebruiker terechtkomt, u heeft slechts enkele seconden om de aandacht te trekken op dat eerste scherm, boven de vouw, en te laten zien wat u te bieden heeft. Een eenvoudige hiërarchie geeft uw pagina een duidelijke structuur waarmee u uw gebruikers begeleidt en benadrukt wat u wilt dat ze zien.

Iets anders om rekening mee te houden is de informatie-architectuur van uw site. Gebruikers kunnen vertrouwde pagina's onderscheiden van onbekende pagina's op basis van de consistente manier waarop u informatie ordent en weergeeft op uw site. Als uw websitestructuur niet logisch is of niet aan de verwachtingen voldoet, verdwalen gebruikers en weten ze niet waar ze vervolgens naartoe moeten. Dit leidt tot frustratie en heeft tot gevolg dat gebruikers uw site verlaten.

Tips:

Gebruik deze eenvoudige ontwerptips om een structuur voor uw pagina te maken:
  • Contrast: het gebruik van kleur, verzadiging, of dekking om elementen op de pagina te plaatsen.
  • Grootte: grootte is een van de eenvoudigste aspecten in het ontwerp om uw gebruikers te begeleiden. Wees niet bang om GROTE en OPVALLENDE elementen te gebruiken om de aandacht te vestigen op de belangrijkste informatie op de pagina.
  • Uitlijning: elementen die op dezelfde manier zijn uitgelijnd, lijken aan elkaar gerelateerd.
  • Witruimte: vestig de aandacht op specifieke elementen door gedeelten rond deze elementen leeg te laten. Hierdoor ziet uw ontwerp er ook aantrekkelijker uit.
  • Raster: met behulp van een eenvoudig raster kunt u elementen op uw pagina indelen, waardoor u meer orde en structuur krijgt.


Voorbeeld:

Krantensites hebben vaak veel succes door structuur te creëren door middel van hiërarchie. Speciale berichten of het belangrijkste nieuws wordt goed zichtbaar op het scherm weergegeven. Hierdoor is dit het eerste wat u ziet. Belangrijke koppen van andere gedeelten zijn ook groot en vetgedrukt, zodat een gebruiker op internet deze koppen snel en eenvoudig kan uitkiezen. De grootte van en het contrast tussen foto's en koppen maakt het gebruikers gemakkelijker wegwijs te worden op de pagina.

Bedankt voor het lezen en kom morgen nog eens terug voor het tweede deel van Insights voor uitgevers!

Door: David Richards - Google AdSense

Bronnen:
Google Analytics (http://www.google.com/analytics/): gratis tool van Google om u te helpen uw verkeer te meten en inzicht te krijgen in hoe gebruikers op dit moment uw site gebruiken. Daarnaast kunt u met dit programma testen hoe wijzigingen op uw site invloed hebben op de prestaties.

Richtlijnen voor webmasters - http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=35769 Een duidelijke hiërarchische structuur en een siteoverzicht helpt de crawlers van Google de inhoud op uw site te vinden en te rangschikken.

Social Fridays: volg en meet de prestaties van uw +pagina

vrijdag 19 oktober 2012 | 07:18

Labels: ,

Elke vrijdag plaatsen we tips van Google+ om uitgevers te helpen optimaal te profiteren van alle functies en beschikbare middelen. Zorg ervoor dat u elke week terugkomt voor het nieuwste artikel in onze educatieve serie Social Fridays!

We weten dat uitgevers van statistieken houden, en daarom laten we u vandaag, in aansluiting op het artikel over Google+ Ripples van vorige week, zien hoe u de impact van uw Google+ pagina kunt analyseren met Google Analytics.

Sociale Analytics-rapporten

Als u Google Analytics gebruikt om het verkeer naar en de interactie met uw pagina's te meten, zorg dan dat u Sociale rapporten gebruikt om uw gebeurtenissen op sociale media te analyseren. In het rapport 'Sociale bronnen' kunt u zien welke sociale netwerken verkeer naar uw site of bepaalde pagina's sturen, zodat u kunt bepalen welke inhoud populair is in verschillende netwerken. Daarnaast kunt u de tijd die bezoekers afkomstig van verschillende netwerken op uw site hebben doorgebracht, vergelijken om te zien waar de betrokkenheid het hoogst is.

Ook raden we u aan het rapport 'Sociaal delen' te bekijken om te zien op welke knoppen voor delen via sociale media wordt geklikt en voor welke inhoud. Analytics rapporteert automatisch de +1-activiteiten die u ontvangt van bezoekers op uw site, en andere sociale invoegtoepassingen kunnen eenvoudig worden aangepast voor rapportage in Analytics.

Bekijk deze rapporten zeker een keer voor een beter inzicht in de manier waarop uw sociale inspanningen van invloed zijn op de betrokkenheid van gebruikers.

Nu weet u hoe u aan de slag kunt gaan en uw succes met Google+ kunt bijhouden, en volgende week delen we een succesverhaal en advies van een uitgever. Ik wens u een bijzonder prettig weekend!

Door Arlene Lee, Inside AdSense-team

Het is tijd voor uw kant van het verhaal: mis ons tevredenheidsonderzoek niet

woensdag 17 oktober 2012 | 06:03

Labels:

Nu het einde van 2012 dichterbij komt willen wij u graag bedanken voor weer een fantastisch jaar en voor uw deelname aan AdSense! We zijn al druk bezig met de planning van onze doelstellingen voor volgend jaar en zijn benieuwd naar uw suggesties voor wat verbeterd kan worden.

In de loop van de volgende weken versturen we weer onze tweejaarlijkse tevredenheidsenquête aan een steekproef onder uitgevers die zich hebben aangemeld om af en toe enquêtes van ons te ontvangen. Om ook aan deze enquêtes te kunnen deelnemen, moet u uw e-mailvoorkeuren bijwerken. We zien ernaar uit te lezen wat u goed vindt aan AdSense en wat er volgens u verbeterd kan worden.

Uw suggesties en feedback zijn zeer waardevol voor ons. Op basis van uw feedback uit vorige enquêtes, onze forums en tijdens persoonlijke evenementen, hebben we dit jaar een aantal verbeteringen aangebracht in het AdSense-programma en -product. Zo hebben we bijvoorbeeld gebruikersbeheer geïntroduceerd zodat u uw account met zakelijke partners kunt delen, bronnen ter beschikking gesteld om u te helpen uw account effectief te houden, en een aanvullende blokkeerfunctie toegevoegd voor meer controle over de advertenties die op uw sites worden weergegeven. Hoewel het bouwen en testen van dit soort wijzigingen en nieuwe functies enige tijd in beslag neemt, kunt u ervan verzekerd zijn dat wij, in ons voortdurende streven naar verbetering, rekening houden met uw input.

Onze enquête wordt verstuurd in de week van 23 oktober, dus houd uw e-mails in de gaten. We lezen alle opmerkingen, dus grijp uw kans en laat ons uw mening en uw ideeën weten. We zien ernaar uit van u te horen en bedanken u voor uw tijd.

Door Sahar Golestani namens het team voor AdSense-uitgeverstevredenheid

Social Fridays: bekijk hoe uw inhoud is gedeeld op Google+

vrijdag 12 oktober 2012 | 03:51

Labels: ,

Elke vrijdag plaatsen we tips voor Google+ om uitgevers te helpen optimaal gebruik te maken van alle functies en beschikbare mogelijkheden. Zorg ervoor dat u elke week terugkomt voor het nieuwste artikel in onze educatieve serie Social Fridays!

Sinds we 4 weken geleden zijn begonnen, hebben we u laten zien hoe u de +1-knop op uw pagina's kunt plaatsen, hoe u uw Google+ pagina kunt maken en controleren, en hoe u de Google+ badge aan uw site kunt toevoegen. U heeft de belangrijkste stappen voor het aan de slag gaan met Google+ voltooid en u plaatst regelmatig nieuwe berichten - maar weet u hoe uw inhoud zich verspreidt? In het Social Fridays-artikel van vandaag laten we u zien hoe u deze informatie kunt vinden met behulp van Google+ Ripples.

Met Ripples kunt u nu zien hoe uw openbare inhoud na verloop van tijd opnieuw is gedeeld op Google+ en wat gebruikers erover hebben gezegd. Als u het wilt uitproberen, hoeft u alleen een openbaar bericht te zoeken en 'Ripples bekijken' te selecteren in de vervolgkeuzelijst in de rechterbovenhoek van het bericht. U ziet een aantal cirkels die elk overeenkomen met een gebruiker die uw inhoud opnieuw heeft gedeeld, en binnen in de cirkel ziet u de personen die de link van die persoon opnieuw hebben gedeeld (enzovoort). Het formaat van de cirkels is ruwweg aangepast aan de relatieve invloed van die persoon. Dus hoe groter iemands cirkel is, hoe vaker de inhoud opnieuw is gedeeld ten opzichte van de oorspronkelijk opnieuw gedeelde inhoud.



U kunt ook zien wie uw inhoud hebben besproken op Google+, ook als ze uw oorspronkelijke bericht niet opnieuw hebben gedeeld. Cirkels op de pagina Ripples die niet met andere cirkels zijn verbonden, vertegenwoordigen personen die onafhankelijk van elkaar uw inhoud hebben gedeeld. Scroll naar de onderkant van de pagina om een geanimeerde versie van de visualisatie af te spelen, waarin u kunt zien hoe uw link na verloop van tijd is gedeeld. Tevens ziet u een lijngrafiek die activiteit met het bericht weergeeft.

Met deze informatie kunt u bepalen wie de meeste invloed hebben gehad en wie de belangrijkste bijdragen hebben geleverd in uw gemeenschap om uw inhoud te verspreiden - ongeacht of de inhoud rechtstreeks vanaf uw +pagina opnieuw werd gedeeld of niet. Mogelijk wilt u deze betrokken individuen benaderen en ze om feedback over uw inhoud vragen, of zelfs een Hangout organiseren om ze meer gedetailleerde informatie te geven.

Probeer Ripples vandaag nog uit en zie hoe sommige recente inhoud opnieuw in het openbaar is gedeeld. Bekijk voor meer informatie deze video:



Wilt u meer rapporten en statistieken zien? Zorg dan dat u volgende week vrijdag weer present bent bij ons. We vertellen u dan meer over de hulpmiddelen voor rapportage die u kunt gebruiken om de prestaties van uw +pagina te volgen.

Door Arlene Lee, Inside AdSense-team

Social Fridays: win zichtbaarheid door uw Google+ pagina te verifiëren

vrijdag 5 oktober 2012 | 03:18

Labels: ,

Elke vrijdag plaatsen we tips voor Google+ om uitgevers te helpen optimaal gebruik te maken van alle functies en beschikbare mogelijkheden. Zorg ervoor dat u elke week terugkomt voor het nieuwste artikel in onze educatieve serie Social Fridays!

Als u eenmaal regelmatig inhoud op uw Google+ pagina post en functies zoals Hangouts gebruikt, wordt het belangrijk uw +Pagina te verifiëren.

Wat houdt het verifiëren van een +Pagina in?

Door uw +Pagina te verifiëren, bevestigt u dat de pagina werkelijk aan u is gekoppeld. Als uw +Pagina is geverifieerd, wordt deze gemarkeerd met een vinkje om onze gebruikers te helpen vinden wat ze zoeken.

Waarom zou ik mijn +Pagina verifiëren?

Verificatie helpt gebruikers niet alleen de authenticiteit van uw pagina te controleren, maar biedt nog een ander belangrijk voordeel dat uitsluitend is voorbehouden aan geverifieerde +Pagina's. Geverifieerde pagina's die populair en interessant zijn, kunnen rechts van relevante zoekresultaten op Google.com worden weergegeven voor gebruikers die zijn aangemeld. Dit is bedoeld om gebruikers te helpen de inhoud te vinden die ze zoeken, en vergroot de zichtbaarheid van +Pagina's. Houd er rekening mee dat pagina's alleen in aanmerking komen als ze actief zijn en regelmatig worden bijgewerkt met nieuwe inhoud.

Hoe kan ik mijn +Pagina verifiëren?
Voer de volgende drie stappen uit:

  1. Voeg een link naar uw website toe op uw +Pagina: vul het gedeelte 'Over' van uw Google+ pagina in en zorg dat u de toegangs-URL van uw website opgeeft. 
  2. Maak een link naar uw +Pagina op uw website: voeg een Google+ badge of codefragment toe aan uw website om ons te laten weten dat de website is gekoppeld aan uw +Pagina. Het verdient aanbeveling de Google+ badge te gebruiken omdat u daarmee extra volgers kunt aantrekken. Topuitgevers konden met behulp van een Google+ badge het aantal volgers met 38% verhogen. U kunt zelf het formaat van de +badge op uw pagina kiezen en als u een van de grotere formaten kiest, kunnen gebruikers uw +Pagina aan hun kring toevoegen zonder uw website te verlaten.
  3. Vul het aanvraagformulier voor verificatie in.
Zorg dat u regelmatig op uw +Pagina blijft posten om interessant te blijven voor uw gebruikers wanneer het verificatieproces eenmaal is voltooid. Om meer volgers aan te trekken op uw pagina's, raden we u aan uw +Pagina ook te promoten op andere sociale locaties en andere relevante websites of blogs die u bezit. U kunt ook een auteurstag op uw online materiaal plaatsen. Daarmee verschijnen uw goedgekeurde foto en naam naast zoekresultaten voor inhoud die u heeft gemaakt.

Een fijn weekend en tot volgende week vrijdag: dan bespreken we een functie waarmee u kunt volgen hoe uw inhoud zich verspreidt over Google+.

Door Arlene Lee, team Inside AdSense

PubTalk: Phillip Martin vertelt hoe AdSense hem heeft geholpen voltijds kunstenaar te worden

donderdag 4 oktober 2012 | 02:39

Labels:

Af en toe horen we verhalen over hoe AdSense uitgevers op allerlei manieren helpt hun doelen te bereiken. Dankzij AdSense zijn kleine bedrijven als DocStoc groot geworden en krijgen mensen als Phillip Martin de kans hun passie te verwezenlijken. Luister zelf naar het verhaal van Phillip hieronder.


AdSense heeft Phillip in staat gesteld voltijds kunstenaar te worden. Hij maakt nu clipart voor zijn website en muurschilderingen voor liefdadigheidsorganisaties in achterstandswijken.

Dit bericht maakt deel uit van PubTalk, een reeks gesprekken met uitgevers.

Door: Yamini Gupta, Product Marketing Manager

PubTalk: Uitgevers kiezen voor Google AdSense omdat...

dinsdag 2 oktober 2012 | 08:58

Labels:

Waarom kiezen uitgevers voor Google AdSense? In eerdere video's hebben bedrijven als Concertboom en AlloExpat.com al eens uit de doeken gedaan hoe AdSense ze heeft geholpen bij het realiseren van groei en het aanboren van nieuwe doelgroepen.

In een onlangs gehouden Google+ hangout met uitgevers vroegen we aan Voitek Klimczyk van simplyadditions.com, aan David en Jan Moncrief van txantiquemall.com, en aan Katie en Gene Hamilton van diyornot.com waarom ze ooit zijn begonnen met het gebruiken van AdSense en waarom ze dat nog steeds doen. Hun antwoord? Dankzij AdSense kunnen deze uitgevers zich volledig richten op waar ze écht plezier in hebben.

Bekijk deze video voor een uitgebreider verslag:



Heeft u onze vorige PubTalk-berichten gemist? Ontdek ook wat deze en andere uitgevers te zeggen hebben over advertentieformaten en -plaatsingen, over het toevoegen van advertentieblokken en over het uitproberen van kleuren. Bekijk hiertoe onze video's met optimalisatietips uit dezelfde hangout.

Dit bericht maakt deel uit van PubTalk, een reeks gesprekken met uitgevers.

Door Julia Eckstein - Inside AdSense-team