Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Social Fridays: gebruik afbeeldingen voor een rijkere gebruikerservaring

vrijdag 28 september 2012 | 02:19

Labels:

De week zit er weer op, en dus is het tijd voor een nieuwe Social Fridays-post. In dit wekelijkse blog geven we u nuttige tips en adviezen waarmee u het maximale uit Google+ kunt halen voor uw site.

Bij het posten van nieuwe inhoud op uw +pagina of tijdens het gebruik van de Google+ app voor mobiel, is het u misschien opgevallen dat Google+ een tamelijk visueel platform is. Bij de Financial Times is geconstateerd dat bezoekers van hun +pagina de sterkste betrokkenheid tonen bij afbeeldingen en video's, en we hebben vergelijkbare verhalen gehoord van andere uitgevers. Vandaag vertellen we u hoe u optimaal kunt profiteren van het visuele karakter van het platform zodat de interactie met uw inhoud toeneemt.

Wanneer u een link naar een artikel of pagina van uw site post, gebruikt u waarschijnlijk de optie ‘Link invoegen’ op uw +pagina en plakt u de URL van het artikel in het daartoe bestemde veld. Er wordt dan een miniatuur van een afbeelding uit dat artikel, of een relevant pictogram, weergegeven naast een voorbeeld van de tekst. U heeft vervolgens de optie om aanvullende opmerkingen te plaatsen boven de inhoud voordat u deze met anderen deelt.

U kunt ook eens proberen de afbeelding uit het artikel als hoofdinhoud op uw +pagina te posten, in plaats van alleen de link in te voegen. In het opmerkingenveld erboven geeft u dan een beschrijving met een ingekorte link naar de volledige inhoud. Gebruikers krijgen zo een grotere versie van de afbeelding uit het artikel te zien, waardoor ze misschien sneller worden aangetrokken. Via de ingekorte link worden ze naar de volledige inhoud van het artikel op uw site verwezen.

We hopen u volgende week weer terug te zien. Dan bespreken we het verifiëren van uw +pagina.

Door Arlene Lee, team Inside AdSense

PubTalk: Uitgevers praten over het testen van kleuren voor hun advertenties

dinsdag 25 september 2012 | 03:57

Labels: ,

Dit is alweer de derde video van onze Google+ hangout met AdSense-uitgevers! Heeft u de suggesties van onze uitgevers al geprobeerd om een derde advertentieblok toe te voegen of het formaat en de plaatsing van uw advertenties te wijzigen?

Een andere optimalisatiemogelijkheid die uitgevers Katie en Gene Hamilton van diyornot.com, David en Jan Moncrief van txantiquemall.com en Voitek Klimczyk van simplyadditions.com hebben getest, is het wijzigen van de tekstkleur en de achtergrondkleur van advertentieblokken. Experimenteren met kleuren en het uitproberen van diverse advertentiestijlen geeft u inzicht in de klikfrequentie en de mogelijke inkomstenstijging. Zo kunt u gemakkelijker bepalen welke wijzigingen aan uw site het beste resultaat opleveren. 

Bekijk de video om te zien hoe deze uitgevers kleuren testen:



Dit bericht maakt deel uit van PubTalk, een reeks gesprekken met uitgevers.

Door Julia Eckstein - Inside AdSense-team

Tips voor het maken van kwaliteitssites – deel 2

maandag 24 september 2012 | 02:01

Labels: ,

Het doel van het Google Display Netwerk is waardevolle en relevante inhoud te bieden aan onze gebruikers en adverteerders. We hebben eerder al een aantal tips gegevens voor het maken van kwaliteitssites voor AdSense. Hierop verderbouwend willen we graag wat meer informatie met u delen over de soorten sites en pagina's die het meest geschikt zijn voor het genereren van inkomsten.

Pagina's moeten origineel zijn en toegevoegde waarde bieden
In de Google-richtlijnen voor webmasters wordt het belang onderstreept van het bieden van originele inhoud waarmee uw site zich onderscheidt, maar dit is slechts één van de factoren die van een site een kwaliteitswebsite maken. In onze richtlijnen wordt bijvoorbeeld ook aanbevolen geen doorway-pagina's en doorway-domeinen te gebruiken die weinig tot geen inhoud bevatten, en geen pagina's te gebruiken die zijn geoptimaliseerd voor bepaalde zoekwoorden of woordgroepen.

Probeer informatieve en goed ingedeelde inhoud te publiceren
Het bieden van originele inhoud is slechts één van de factoren die de kwaliteit van een website bepalen. De inhoud moet ook informatief zijn en zodanig zijn ingedeeld dat gebruikers er gemakkelijk doorheen kunnen navigeren.

Hier volgt een korte (maar niet volledige) lijst met dingen waarmee u rekening zou kunnen houden:

  • Richt u op ontwerpen waarvan u goed op de hoogte bent en waar u enthousiast over bent.
  • Zorg ervoor dat u niet dezelfde inhoud op meerdere pagina's herhaalt of overlappende of overbodige inhoud produceert.
  • Richt u op het interesseren van de gebruiker (door een interactieve ervaring te bieden met inhoud die relevant is voor gebruikersinteresses) in plaats van op het genereren van inhoud in een poging onze bots te misleiden, bijvoorbeeld met irrelevante maar goedbetalende zoekwoorden.
De indeling en navigatiestructuur van uw site zijn ook belangrijk, aangezien gebruikers gemakkelijk door uw pagina's moeten kunnen navigeren om de informatie of service te vinden die ze zoeken. Daarnaast moet er altijd een goede balans zijn tussen de advertentie-implementatie en de inhoud van uw pagina. Advertenties moeten een aanvullende informatiebron zijn voor gebruikers en een aanvullende waarde vormen in plaats van te aanwezig te zijn of meer op te vallen dan de inhoud zelf.

Plaats geen advertenties op pagina's met weinig inhoud
Soms bevatten websites die als geheel nuttig zijn ook bepaalde gedeelten of pagina's die niet zo geschikt zijn voor het genereren van inkomsten. Dit geldt onder andere voor pagina's die gebruikers te zien krijgen voordat ze een domein besluiten te verlaten, zoals een pagina met een bedankbericht voor hun bezoek of aankoop. Een ander voorbeeld zijn 404-foutpagina's waarop gebruikers wordt gemeld dat er geen inhoud te vinden is op die specifieke URL.

We hopen dat u deze uitleg nuttig vindt. Voor meer informatie over het maken van kwaliteitsinhoud kunt u de Google-richtlijnen voor webmasters, het programmabeleid van AdSense en het beleidsgedeelte van het Helpcentrum van AdSense bekijken.

Het beste advies dat we u kunnen geven, is wat we bij Google zelf ook als ons kernprincipe hanteren: 'Focus u op de gebruikers en dan volgt de rest vanzelf'.

Door Francesco Angeli, AdSense-beleidsteam

Social Fridays: maak een Google+ pagina om gebruikers te bereiken

vrijdag 21 september 2012 | 02:26

Labels: ,

Welkom terug bij onze Social Fridays-serie, waarin we elke week tips geven voor het optimaal instellen van Google+. Vorige week hebben we praktische tips gegeven voor het plaatsen van +1-knoppen op uw site en het bijhouden van de prestaties ervan. Vandaag gaan we ons bezighouden met het maken van een Google+ pagina voor uw site.

Een Google+ pagina is een centraal punt voor de identiteit van uw site op Google, die u een aantal hulpmiddelen biedt waarmee u op nieuwe manieren doelgroepen kunt bereiken. Op uw +pagina kunt u artikelen, foto's en YouTube-video's delen en zelfs live-uitzendingen hosten. Op uw +pagina staat ook een +1-knop waarop gebruikers kunnen klikken om u aan te bevelen. Beschouw uw Google+ pagina als een aanvulling van uw site, waarmee u de betrokkenheid van gebruikers kunt vergroten en meten voordat u gebruikers doorverwijst naar uw pagina's voor meer geweldige inhoud. Een Google+ pagina maken is eenvoudig en duurt slechts enkele minuten.

Wanneer u uw eigen +pagina heeft gemaakt, zorg dan dat u een inhoudskanaal instelt en dat u regelmatig berichten plaatst.
Een fantastische manier om met gebruikers te communiceren via uw +pagina is door regelmatig Google+ hangouts te hosten. Hangouts zijn gratis videochatsessies voor meerdere personen waaraan maximaal 10 mensen kunnen deelnemen zodat u dichter bij uw gebruikers komt te staan, waar in de wereld u zich ook bevindt. We weten allemaal dat in persoonlijke gesprekken veel meer wordt overgebracht dan bij het typen van berichten alleen -- dus overweeg lessen te hosten via Hangout als u een hobbysite heeft, of nodig trouwe lezers uit om inhoud te bespreken die u heeft gepubliceerd.

U heeft ook de mogelijkheid om uw hangout uit te zenden over de hele wereld via Hangouts on Air. Er kunnen maximaal 10 personen actief deelnemen, maar iedereen kan meekijken via de livestream op uw Google+ pagina, uw YouTube-kanaal of zelfs uw eigen site. Elke Hangout on Air wordt automatisch opgenomen en opgeslagen op uw YouTube-kanaal, dus u kunt de inhoud vervolgens bewerken en delen. Of u nu een expert wilt interviewen, een rondleiding achter de schermen wilt geven bij uw bedrijf, of gewoon live inhoud wilt delen met een wereldwijd publiek, met Google+ Hangouts on Air kunt u op een nieuwe manier met uw gebruikers communiceren.


Als u een Google+ pagina wilt maken voor uw site en aan de slag wilt gaan met Hangouts, meldt u zich aan op uw persoonlijke profiel op Google+ en voert u vervolgens de eenvoudige instructies uit. U kunt gegevens over uw site invullen en een profielfoto uploaden, zodat uw gebruikers u kunnen herkennen. Bezoek het Google+ Helpcentrum voor meer informatie over het aan de slag gaan met +pagina's.

Vervolgens kunt u volgende week ons volgende Social Friday-bericht lezen -- hierin laten we u zien hoe het verifiëren van uw +pagina u kan helpen uw zichtbaarheid te verhogen.
Door Arlene Lee, Inside AdSense-team

PubTalk: AdSense-uitgevers praten over het toevoegen van advertentieblokken aan hun pagina's

dinsdag 18 september 2012 | 04:15

Labels: ,

Welkom bij de tweede video in onze serie over feedback van uitgevers. Hopelijk heeft u sinds ons laatste bericht diverse advertentieformaten en -plaatsingen kunnen uitproberen!

Tijdens dezelfde hangout hebben uitgevers Al Gross van infosports.com, Katie en Gene Hamilton van diyornot.com en Voitek Klimczyk van simplyadditions.com ook gesproken over hoe het toevoegen van extra advertentieblokken aan hun pagina's heeft geleid tot fors hogere AdSense-inkomsten.
Regelmatig horen we van uitgevers dat zij hun inkomsten met wel 400% hebben weten te verhogen door drie advertentieblokken (het maximum aantal) aan hun pagina's toe te voegen.

Bekijk deze video om te ontdekken waarom deze uitgevers zijn overgestapt op drie advertentieblokken per pagina, en houd ons blog in de gaten voor meer optimalisatietips.



Raadpleeg ons Helpcentrum voor praktische tips over het realiseren van de juiste verhouding tussen advertentieblokken en pagina-inhoud, en voor meer informatie over het meten van de effecten van meerdere advertentieblokken.

Dit bericht maakt deel uit van PubTalk, een reeks gesprekken met uitgevers.

Door Julia Eckstein - Inside AdSense-team

Social Fridays: voeg de +1-knop toe om uw site beter te laten opvallen

vrijdag 7 september 2012 | 03:52

Labels: , ,


Omdat Google+ zich steeds verder ontwikkelt en groeit, hebben we een aantal functies en hulpmiddelen uitgebracht waarmee u op nieuwe manieren uw gebruikers kunt betrekken. We hebben van uitgevers gehoord dat ze graag zeker willen weten dat ze Google+ op de juiste manier hebben ingesteld, dus starten we de Social Fridays-serie op ons blog. Ons doel is u maximaal te laten profiteren van Google+, nieuwe manieren ontdekken om nieuwe doelgroepen te bereiken en gebruik te maken van onze bronnen om onderbouwde beslissingen te nemen.

Zelfs als u al aan de slag bent gegaan met Google+, raden we u aan om gedurende de komende weken deze serie te volgen zodat u zeker weet dat u optimaal gebruik maakt van de sociale hulpmiddelen voor uw website en uw bedrijf. Vandaag beginnen we onze serie met de +1-knop, en laten we u zien hoe u de impact ervan kunt bijhouden met de Webmasterhulpprogramma's.
 
De +1-knop kan u helpen uw doelgroep uit te breiden door gebruikers in staat te stellen uw inhoud te delen met hun vrienden en contactpersonen. Wanneer gebruikers op de +1-knop op uw site klikken, kunnen ze de link van uw site met hun contactpersonen delen via hun Google+ stream. Hierdoor kunt u uw bereik uitbreiden naar de vriendenkring van bestaande fans. Zorg dat u de +1-knop op uw pagina's plaatst zodat gebruikers uw inhoud kunnen aanbevelen -- we raden locaties als de koptekst en de voettekst van uw pagina's aan, en ook pagina's die vaak worden gedeeld, zoals pagina's met artikelen of producten.

Bovendien zijn +1-aanbevelingen zichtbaar voor de vrienden en contactpersonen van gebruikers wanneer ze relevante zoekacties uitvoeren op Google.nl, waardoor uw site extra wordt gepromoot. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat Jan een fan van uw inhoud is en op de +1-knop op uw site klikt. Wanneer Sanne, een vriendin van Jan, zich heeft aangemeld bij haar Google-account en een zoekopdracht uitvoert op Google.nl waarbij uw site in de zoekresultaten wordt weergegeven, staat onder uw site een melding dat Jan deze site een +1-waardering heeft gegeven. Zo valt uw site meer op bij Sanne, omdat uw site persoonlijk relevant is voor haar. Wanneer potentiële bezoekers aanbevelingen van hun vrienden en contactpersonen zien onder hun zoekresultaten van Google, ontvangt u over het algemeen mogelijk meer en beter gekwalificeerd verkeer van Google.

Wat zijn tot nu toe de prestaties van de +1-knop voor u? Daar kunt u achterkomen met de volgende drie rapporten in de Webmasterhulpprogramma's:
  1. Activiteit: bekijk hoe vaak uw pagina's in totaal een +1-waardering hebben gekregen.
  2. Doelgroep: bekijk anonieme totaalgegevens over de personen die een +1-waardering hebben gegeven aan uw pagina's, waaronder het totaal aantal unieke gebruikers, hun locatie, leeftijd en geslacht.
  3. Invloed op het zoeknetwerk: vergelijk de klikfrequentie (CTR) van vertoningen met een +1-waardering in het zoeknetwerk met de algemene klikfrequentie voor alle vertoningen om te bepalen hoe +1-waarderingen invloed hebben op de prestaties van uw site.


Ga vandaag nog aan de slag met de +1-knop op uw pagina's -- genereer een klein codefragment en plak het in de HTML-code van uw site, net als bij de advertentiecode van AdSense. U kunt ook het formaat en de opmaak van uw site aanpassen. Ga voor meer hulp met de +1-knop naar onze Veelgestelde vragen over Google+ voor webmasters.

Hartelijk dank voor het lezen van ons eerste Social Fridays-bericht. Volgende week bespreken we Google+ pagina's voor uw bedrijf en hoe u deze optimaal kunt instellen.

Door Arlene Lee, Inside AdSense-team

Serie met optimalisatietips: Test advertentieformaten en -plaatsingen op uw site

dinsdag 4 september 2012 | 00:16

Labels: , ,

Velen van u hebben zich aangemeld voor het ontvangen van aangepaste suggesties voor uw AdSense-implementatie. Benieuwd naar de bevindingen van uitgevers na het implementeren van een of meer van deze suggesties? In onze nieuwe serie over optimalisatie voor Google AdSense laten wij enkele uitgevers zelf aan het woord.

Onlangs hebben vijf uitgevers deelgenomen aan een Google+ Hangout met AdSense om hun verhaal en hun beste optimalisatietips te delen. In deze video vertellen uitgevers Gene en Katie Hamilton van diyornot.com, David en Jan Moncrief van txantiquemall.com en Voitek Klimczyk van simplyadditions.com hoe het wijzigen van het formaat en de plaatsing van advertentieblokken heeft geleid tot hogere AdSense-inkomsten en een hogere klikfrequentie.

Bezoek ons Helpcentrum voor meer informatie over aanbevolen advertentieformaten en -plaatsingen. Zo krijgt u een beter inzicht in de wijzigingen die u kunt doorvoeren.

Bekijk deze video en houd in de gaten wanneer de volgende aflevering van deze serie uitkomt!

http://www.youtube.com/watch?v=ozhT0DLnvcU

Door Julia Eckstein - Inside AdSense-team