Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Mobiel op maandag: afronding en SEO-hulpbronnen

maandag 30 juli 2012 | 06:31

Labels: ,

Ter afronding van de serie 'Mobiel op maandag' willen we u nog een laatste tip geven voor het verbeteren van de zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor uw mobiele site.

Wellicht is mobiel internet nieuw terrein voor u als uitgever. Maar wij vinden dat het zoekmachinevriendelijk maken van uw mobiele site net zo gemakkelijk moet zijn als het bouwen van uw mobiele site met het DudaMobile-hulpprogramma. Daarom hebben we een aantal hulpbronnen van ons Webmasterteam bijeengebracht om diverse veelvoorkomende problemen rond het indexeren van inhoud van mobiele sites inzichtelijk te maken.

Lees de aanbevelingen van Google voor het bouwen van websites die zijn geoptimaliseerd voor smartphones.

Bekijk deze video waarin de mythe wordt ontkracht dat mobiele sites leiden tot dubbele inhoud.

Lees dit blogbericht voor instructies over hoe u Google kunt helpen bij het indexeren van uw mobiele site.

In het geval u een of meer van onze voorgaande berichten heeft gemist, volgt hier een korte samenvatting van de serie 'Mobiel op maandag', samen met de relevante berichten over mobiele websites:

Doelen instellen voor het genereren van inkomsten via mobiel
Mobiele site of mobiele app, wat is op dit moment goed voor uw bedrijf?
Voor mobiele campagnes is de gebruiker net zo belangrijk als de inhoud
QLife genereert 560 procent meer inkomsten uit mobiele apps met aangepaste advertenties voor AdSense voor zoeken
Inkomsten genereren met een voor mobiel geschikte website

Vergeet ook niet de GoMo-webinar voor uitgevers te bekijken. Deze webinar biedt u diverse praktische tips voor het opzetten van een goede mobiele site.

Door Tuyen Nguyen, Mobile Publisher Advocate, AdSense

Uw AdSense-account beheren met meerdere gebruikers

donderdag 19 juli 2012 | 09:02

Labels:

Wilt u een zakenpartner toegang geven tot uw AdSense-account omdat u de account samen beheert? Voortaan kan dat. Deze veelgevraagde functie is namelijk zojuist toegevoegd aan de AdSense-interface.

Vanaf nu kunt u collega's of zakenpartners uitnodigen om zich aan te melden bij uw AdSense-account. Ook zij kunnen dan rapporten uitvoeren, betalingsgegevens beheren en advertentiecode genereren. Bovendien kan deze nieuwe functie voor gebruikersbeheer ook worden gebruikt om het Google-account dat aan een AdSense-account is gekoppeld, te wijzigen.

We ondersteunen voor een account momenteel twee typen gebruikers: beheerders en standaardgebruikers. Beide typen gebruikers hebben volledige toegang tot de AdSense-interface, maar alleen beheerders kunnen gebruikers toevoegen of verwijderen. Als uitgever met een goedgekeurd account is uw toegangsniveau voor uw account nu ingesteld op "Beheerder". U kunt anderen toegang geven tot uw account, hen aanwijzen als beheerders of als standaardgebruikers en deze instellingen later zo nodig wijzigen.

Als u iemand toegang wilt geven tot uw AdSense-account, moet deze persoon zich aanmelden via een geverifieerd Google-account dat niet gekoppeld is aan een ander AdSense-account of een andere applicatie. Houd er bovendien rekening mee dat Google AdSense niet bemiddelt in geschillen tussen gebruikers over toegang. Daarom raden we u aan voorzichtigheid te betrachten bij het delen van toegang tot uw account.

Meer informatie over het uitnodigen van gebruikers en voor antwoorden op veelgestelde vragen van bestaande of uitgenodigde gebruikers kunt u vinden in ons Helpcentrum.

We hopen dat deze functie u in staat stelt om uw AdSense-account efficiënter te beheren en te delen.

Door Nick Radicevic, productmanager

Tijd besparen met de werkbalk voor Google-uitgevers

dinsdag 3 juli 2012 | 09:35

Labels:

We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om het gebruik van onze hulpprogramma's voor u te vergemakkelijken, u te helpen tijd te besparen en u meer inzicht te verschaffen in de prestaties van uw account. Met dit in gedachten hebben we de werkbalk voor Google-uitgevers gelanceerd, een handige Chrome-extensie die in alle AdSense-talen beschikbaar is. Met de werkbalk voor AdSense-uitgevers kunt u de prestaties van uw AdSense-account en advertentieblokstatistieken bekijken en advertenties per advertentie of URL blokkeren terwijl u uw site in Chrome bekijkt.

Nadat u de werkbalk heeft geïnstalleerd, kunt u via een widget in de hoek van uw browservenster uw accountprestaties bekijken. U kunt ook rechtstreeks op uw pagina advertentie-overlays inschakelen voor meer informatie over specifieke advertentieblokken. Wanneer u op een van die overlays klikt, wordt de naam van de advertentieruimte weergegeven, alsmede extra prestatiestatistieken, de bestemmings-URL en de zichtbare URL van de advertentie en een voorbeeld van de advertentie. Vanaf hier kunt u de advertentie of URL blokkeren. Dus als u ziet dat een advertentie niet geschikt is voor uw doelgroep, kunt u onmiddellijk actie ondernemen zonder uw pagina te verlaten. Als u gebruikmaakt van het Centrum voor advertentiecontrole, kunt u de advertentie rechtstreeks blokkeren. De eerstvolgende keer dat u het Centrum voor advertentiecontrole bezoekt, zult u zien dat uw actie is verwerkt. Als u een URL blokkeert, wordt deze toegevoegd aan uw URL-filterlijst.

Het klikken op de advertentie-overlays die door de werkbalk zijn gegenereerd, is overigens toegestaan en er worden hierdoor geen ongeldige klikken veroorzaakt. Houd er ook rekening mee dat door het blokkeren van een advertentie uw potentiële inkomsten worden verlaagd omdat de concurrentie om uw advertentieruimte wordt verminderd doordat biedingen van adverteerders uit de veiling worden verwijderd. Het is een fabeltje dat u kunt voorkomen dat slecht betalende advertenties worden weergegeven door advertenties te filteren. Wij raden daarom altijd aan alleen de advertenties te blokkeren die u ongeschikt acht voor uw gebruikers.

Ga naar ons Helpcentrum voor meer informatie over de Werkbalk voor uitgevers en voor instructies om hiermee aan de slag te gaan. We hopen dat deze nieuwe functie een nuttige manier zal zijn om snel de prestaties van uw AdSense-account te controleren en uw account te beheren terwijl u op internet surft. U kunt een opmerking met feedback en suggesties voor ons achterlaten.

Door Gregory Block, AdSense-engineer

Meer controle met het pictogram 'deze advertentie verbergen' [x]

maandag 2 juli 2012 | 08:56


We investeren in veel manieren om gebruikers controle te geven over de advertenties die ze te zien krijgen. Op YouTube geven onze TrueView-advertentieproducten gebruikers de mogelijkheid videoadvertenties over te slaan. Op Google Zoeken kunt u klikken op 'Waarom deze advertentie?' en ervoor zorgen dat sites waarin u niet bent geïnteresseerd, geen advertenties aan u vertonen. Met onze pagina Beheer vanadvertentievoorkeuren, die met één klik op het AdChoices-pictogram bij advertenties in het Google Display Netwerk beschikbaar is, kunt u uw interessecategorieën bewerken of u afmelden voor alle op interesses gebaseerde advertenties (inclusief remarketingadvertenties) in ons Display Netwerk.  

In de komende paar weken introduceren we een kleine [x] die wordt weergegeven in de hoek van bepaalde display-advertenties in het Google Display Netwerk. Wanneer een gebruiker op de [x] klikt, krijgt hij of zij geen advertenties uit die campagne meer te zien. We geven de [x] als eerste weer in advertenties die zijn gebaseerd op remarketing en interessecategorieën.

Gebruikers die op de [x] bij een advertentie klikken, krijgen een bevestigingspagina te zien waarop wordt uitgelegd dat de advertentie is verborgen, samen met een link naar de pagina 'Beheer van advertentievoorkeuren'. Met behulp van deze feedback kunnen we onze advertenties in de loop der tijd ook verder verbeteren.

Het verbergen van advertenties is geen garantie dat de gebruiker de betreffende advertentie nooit meer te zien krijgt. Dezelfde advertentie kan bijvoorbeeld worden weergegeven door een ander reclamebedrijf of de marketeer kan een afzonderlijke campagne weergeven die specifieke webinhoud target.  We denken echter dat het een goede eerste stap in de juiste richting is om gebruikers meer controle over advertenties te geven en marketeers en websites te helpen bij het leveren van advertenties die beter presteren.

We denken dat deze functie voordelen heeft voor het volledige ecosysteem: gebruikers beschikken over een manier om hun ervaring te beheren en kunnen aangeven dat ze niet zijn geïnteresseerd in bepaalde advertenties; adverteerders betalen niet meer om advertenties weer te geven aan mensen die niet zijn geïnteresseerd; en uitgevers ontvangen advertenties die beter presteren (en potentieel waardevoller zijn) en besteden minder tijd aan het filteren van advertenties die volgens hen niet interessant zijn voor hun doelgroep.

Online adverteren is een belangrijk onderdeel van internet en ondersteunt miljoenen bedrijven. Online adverteren is al uniek door de mate van controle die gebruikers kunnen krijgen. We bevinden ons in de beginfases van deze innovaties en er komt nog veel meer in de komende maanden en jaren.

Door Michael Aiello, Product Manager