Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

AdSense in uw stad gaat de wereld over

maandag 27 februari 2012 | 03:24

Labels:


Na het succes van 'AdSense in uw stad'-evenementen in Noord-Amerika en de positieve feedback die we tot nu toe hebben ontvangen, breiden we dit programma uit om meer uitgevers te bereiken. Inderdaad, we stappen de grens over en organiseren deze evenementen binnenkort ook in internationale steden.

Naast de onlangs aangekondigde Amerikaanse steden waar we 'AdSense in uw stad'-evenementen gaan organiseren, hosten we binnenkort evenementen in Amsterdam, Bogota, Melbourne en Wenen. Verder staan in dit jaar nog meer 'AdSense in uw stad'-evenementen op stapel: we maken onze opwachting in onder andere Auckland, Rijn-Ruhrgebied, Buenos Aires, Londen, Mexico-Stad, Parijs en Sydney. Leden van het AdSense-team delen de nieuwste productupdates en bieden een-op-een-adviezen op optimalisatiegebied. Verder ontvangt u informatie van experts over bijvoorbeeld DFP Small Business, Google Mobile, YouTube en de Webmasterhulpprogramma's van Google. Daarnaast krijgt u ook de kans andere lokale uitgevers te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen.

Wees alert op meer informatie over deze evenementen en meld uzelf aan voor het ontvangen van e-mails met 'Speciale aanbiedingen', zodat we u kunnen laten weten wanneer we een 'AdSense in uw stad'-evenement bij u in de buurt organiseren. We hopen u binnenkort te zien bij een 'AdSense in uw stad'-evenement bij u in de buurt.

Door Arlene Lee, Inside AdSense Team

Specifieke aanbevelingen voor afzonderlijke advertentieblokken

dinsdag 21 februari 2012 | 04:28

Labels:

Onlangs hebben we een bericht geplaatst over gepersonaliseerde optimalisatietips die u per e-mail of rechtstreeks in uw AdSense-account kunt ontvangen. Vandaag introduceren we een ander soort optimalisatietips dat we in de loop van de komende weken beschikbaar gaan stellen. Deze aanbevelingen laten zien hoe u wijzigingen in het type of de indeling voor uw advertentieblok voor AdSense voor inhoud rechtstreeks kunt aanbrengen in uw account om zo meer inkomsten te genereren.

Om dit nieuwe type meldingen te genereren, gebruiken we onze technologie om de advertentieveiling voor een specifiek advertentieblok na te bootsen met behulp van verschillende instellingen voor advertentietype en/of advertentie-indeling. Als onze simulatie uitwijst dat sommige van deze gewijzigde instellingen leiden tot aanzienlijk hogere inkomsten voor dat advertentieblok, tonen we een aanbeveling in uw account. Houd er rekening mee dat deze simulaties niet van invloed zijn op uw werkelijke verkeer of inkomsten, en dat u een aanbeveling alleen ziet als onze gesimuleerde veiling leidde tot hogere inkomsten voor uw account.

De aanbevelingen zijn zichtbaar op het tabblad 'Startpagina' van uw AdSense-account, zodat u een aanbeveling snel en gemakkelijk kunt implementeren.






Voor aanbevelingen voor het advertentietype klikt u op de knop 'Doe dit nu', waarna het type van het advertentieblok automatisch wordt bijgewerkt.

Voor aanbevelingen voor de advertentie-indeling klikt u op de knop 'Dit advertentieblok maken' om een nieuw advertentieblok met de aanbevolen advertentie-indeling te maken op het tabblad 'Mijn advertenties'. U voltooit de implementatie door de code voor het huidige advertentieblok op uw webpagina('s) te vervangen door de gegenereerde code voor het nieuwe advertentieblok.

Met meerdere methodes om u prestatiesuggesties te doen, hopen we u te helpen uw advertentiebeheer te vereenvoudigen en uw advertentie-inkomsten te maximaliseren. Ga voor meer informatie over gepersonaliseerde aanbevelingen naar ons Helpcentrum.

Door Gregory Block, AdSense-engineer
Geplaatst door Jacintha de Graaf, Inside AdSense Team

Mobiel wordt een hoofdonderdeel van AdSense

vrijdag 17 februari 2012 | 03:25

Labels:

We hebben AdSense voor mobiele inhoud geïntroduceerd voor de smartphonerevolutie, toen iedereen nog een gewone mobiele telefoon had. Ons doel was vooruitstrevende uitgevers te helpen inkomsten te genereren met hun mobiele inhoud. Sindsdien is de mobiele technologie verder gevorderd en bekijken steeds meer consumenten inhoud op 'slimmere' mobiele apparaten. Om het uitgevers gemakkelijker te maken AdSense te gebruiken om inkomsten te genereren met mobiele webpagina's, hebben we alle formaten voor mobiele advertentieblokken, met inbegrip van mobiele banners, overgezet naar het hoofdproduct.













De nieuwe AdSense-advertentiecode past de advertentie-indeling automatisch aan voor het apparaat. We blijven advertentieverzoeken voor geavanceerde telefoons van ons product AdSense voor mobiele inhoud ondersteunen tot 1 mei 2012. We raden uitgevers die mobiele webpagina's voor geavanceerde apparaten hebben ontwikkeld ten zeerste aan de nieuwe AdSense-advertentiecode te gebruiken om onderbrekingen in de service te voorkomen. Uitgevers met mobiele websites die zijn gemaakt voor WAP-browsers moeten AdSense voor mobiele inhoud wel blijven gebruiken.

We blijven ernaar streven onze AdSense-uitgevers te helpen inkomsten te genereren met hun inhoud terwijl de mobiele omgeving zich ontwikkelt. Voor meer informatie over AdSense of over de invloed van deze overstap op u, bezoekt u het Helpcentrum van AdSense.

Door Vishay Nihalani, Productmanager, Mobiele advertenties

Meer opties voor Google+-badges

maandag 13 februari 2012 | 06:48

Labels:

Toen we in november Google+ Pagina's lanceerden, introduceerden we ook Google+-badges waarmee u uw aanwezigheid op Google+ kunt promoten op uw site. Nu voegen we nog meer opties toe voor de integratie van de Google+-badge in uw website. U kunt een badge configureren met een breedte die past bij het ontwerp van uw site en een versie kiezen die beter geschikt is voor donkere sites. U zult ook zien dat Google+-badges nu de combinatie van het aantal +1-waarderingen en kringen bevatten die we vorige maand aan Pagina's hebben toegevoegd.


            




Als u nog steeds niet zeker weet of u een Google+-badge aan uw website wilt toevoegen, denk dan eens na over het volgende: we hebben onlangs topsites bekeken die de badge gebruiken en we hebben vastgesteld dat de badge leidde tot een gemiddelde toename van het aantal Google+-volgers van 38 procent. Wanneer u de badge toevoegt, kunnen bezoekers van uw website uw Google+-pagina vinden en op verschillende manieren met u communiceren: ze kunnen uw Google+-pagina volgen, een +1-waardering geven aan uw site, uw site delen met hun kringen, kijken welke vrienden een +1-waardering aan uw site hebben gegeven en doorklikken om uw Google+-pagina te bezoeken. Deze activiteiten kunnen u helpen uw doelgroep uit te breiden doordat ze gebruikers in staat stellen uw inhoud te delen en aan te bevelen.

Dankzij de Google+-badge kunnen uw fans u gemakkelijk vinden en u volgen op Google+. We hopen dat u met deze aanvullende opties nog gemakkelijker een badge kunt maken die past bij uw website.


Lucy Hadden
Software-engineer, Google+

De vijf belangrijkste beleidsbronnen

woensdag 8 februari 2012 | 08:31

Labels: , , , ,

Onlangs hebben we in dit artikel onze goede voornemens voor 2012 met u gedeeld. Deze zijn gebaseerd op de feedback die u heeft gegeven in onze tweejaarlijkse enquête over uitgeverstevredenheid. Een van de belangrijke aspecten die we willen verbeteren, is duidelijkheid over ons programmabeleid. Dit houdt in dat we ervoor zorgen dat de boodschap in onze meldingen verder wordt verduidelijkt en dat u naar de juiste bronnen en contactformulieren wordt verwezen voor het oplossen van uw beleidsproblemen.

Hieronder hebben we de vijf belangrijkste beleidsbronnen vermeld waar u de antwoorden kunt vinden waarnaar u op zoek bent. Met behulp van de onderstaande informatie, komt u niet alleen meer te weten over ons beleid en hoe u frequente schendingen voorkomt, maar helpt u ons ook uw vragen efficiënter te beantwoorden.
   
1. Helpcentrum
Het AdSense Helpcentrum is de beste bron voor u om meer te weten te komen over ons beleid en om contact op te nemen met ons beleidsteam. Dit Helpcentrum wordt voortdurend uitgebreid en bijgewerkt om antwoorden te geven op veelgestelde vragen. Wellicht heeft u gemerkt dat het Helpcentrum een nieuwe interface heeft, zodat u de onderwerpen waarin u geïnteresseerd bent, gemakkelijker kunt vinden. U kunt alles over ons beleid lezen door op de startpagina op de subkanalen te klikken onder 'Richtlijnen voor beleid en kwaliteit van verkeer'. In de secties 'Inhoudsbeleid' en 'Beleid voor het implementeren van advertenties' vindt u verschillende voorbeelden die ons beleid verder verduidelijken. Als u een schending wilt melden of bezwaar wilt aantekenen, gebruikt u het hulpprogramma 'Problemen oplossen'.





2. Blog
Door dit te lezen, heeft u de eerste stap al gezet om meer te weten te komen over ons beleid. Het AdSense-blog bevat een schat aan informatie over productupdates, optimalisatietips en komende uitgeversevenementen. Lees de verhelderende artikelen over ons beleid (bijvoorbeeld over inhoud voor volwassenen en het maken van unieke inhoud) en praktische tips voor het in orde houden van uw account (bijvoorbeeld tips over ongeldige klikken). Zorg ervoor dat u de laatste updates toegestuurd krijgt door het blog te volgen via e-mail of feed.

3. Forum
Het Help-forum van AdSense is een platform voor uitgevers waar zij praktische tips kunnen delen en met elkaar kunnen communiceren. Het forum biedt een schat aan informatie met betrekking tot vragen over ons AdSense-beleid. Onze belangrijkste bijdragers hebben het afgelopen jaar meer dan honderdduizend artikelen geleverd aan de AdSense-community en ons geholpen met het leveren van schaalbare ondersteuning door vragen van uitgevers te beantwoorden en urgente en ongebruikelijke gevallen onder de aandacht te brengen van Google-medewerkers.

4. Beleidswebinars
Het AdSense-beleidsteam organiseert van tijd tot tijd online beleidsseminars in verschillende regio's. We bieden trainingen aan waarin ons beleid gedetailleerd wordt verduidelijkt en uw vragen worden beantwoord. Als u in de toekomst meer van dit soort evenementen wilt bijwonen, kunt u zich aanmelden voor 'Speciale aanbiedingen' bij uw e-mailvoorkeuren in uw AdSense-account. Bezoek ons Helpcentrum om vorige webinaropnamen te bekijken.

5. E-mailmeldingen en contact opnemen met ons
Het is onze prioriteit dat u belangrijke berichten van ons kunt ontvangen. Zorg er daarom voor dat uw AdSense-account uw meest recente e-mailadres bevat. U kunt alle beleidsmeldingen ook bekijken op de pagina 'Berichten' op het tabblad 'Startpagina', dat u te zien krijgt wanneer u zich aanmeldt bij uw AdSense-account.

We beseffen dat u soms rechtstreeks met ons contact wilt opnemen. Dit kunt u doen via de desbetreffende beleidsprobleemoplosser in het Helpcentrum. Houd er rekening mee dat ons team alleen vragen beantwoordt die niet in ons Helpcentrum worden beantwoord. Lees de vorige blogartikelen over ons beleid of stel uw vraag in het Helpforum om te kijken of andere uitgevers misschien hetzelfde probleem of dezelfde vraag hadden. De kans is groot dat u daar het antwoord vindt op de meestgestelde vragen zodat u uw probleem nog sneller kunt oplossen.

We hopen dat u met de bovenstaande bronnen prettiger, efficiënter en nuttiger kennis kunt opdoen over ons beleid. Lees dit blog regelmatig voor meer informatie over ons beleid.

Door Lingjuan Zhang, AdSense-beleidsteam
Geplaatst door Jacintha de Graaf, Inside AdSense Team


Vond u dit blogbericht inzake beleid nuttig? Als u uw feedback wilt delen of een specifiek beleidsonderwerp wilt aanvragen waarover u meer informatie wilt, kunt u ons dat hier laten weten.