Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Social Fridays: Temptalia ontdekt de schoonheid van Google+

vrijdag 2 november 2012 | 03:47

Labels: ,

Elke vrijdag plaatsen we tips voor Google+ om uitgevers te helpen optimaal gebruik te maken van alle functies en beschikbare mogelijkheden. Hier vindt u elke week het nieuwste artikel in onze educatieve serie Social Fridays. Mis het niet!

Temptalia is een van de populairste blogs over beauty en make-up op internet, en heeft zijn fans en lezers de allernieuwste productinformatie, zelfstudies en uitgebreide beoordelingen te bieden. Gezien de wereldwijde achterban van het blog, zou u zich gemakkelijk kunnen voorstellen dat er achter de schermen veel mensen actief zijn, maar in werkelijkheid runt oprichtster Christine Mielke het blog nog helemaal in haar eentje en zorgt ze zelf voor het grootste gedeelte van de inhoud op de site.

Naast het feit dat ze het blog zelf runt, richt Christine zich voor Temptalia op sociale media. Christine heeft niet lang nadat het platform werd geïntroduceerd de +Temptalia pagina op Google+ gemaakt, en ze blijft fans aanmoedigen om op +1 te klikken en links naar de pagina van het merk te plaatsen. Gemiddeld worden er per dag zes nieuwe berichten op Temptalia geplaatst, en al deze berichten worden gepromoot door Google+. Ze zegt dat inhoud op het kanaal kan schitteren dankzij foto's, en dat mooie producten en kleurrijke cosmetica meer de aandacht trekken dan informatie over huidverzorging.


Google Analytics is voor Christine de sleutel tot meer inzicht in hoe elk sociaal mediakanaal bijdraagt aan het verkeer op haar blog. De 'Sociale Bronnen'-rapporten van Analytics maken het analyseren gemakkelijk. Bovendien wordt het doorverwezen verkeer van honderden sociale netwerken automatisch gesegmenteerd. Door deze rapporten te gebruiken, kan Christine zien dat Google+ in de top 10 van de sociale verwijzingssites voor Temptalia staat, samen met andere domeinen van Google, waaronder YouTube en Blogger.

Maar om een duidelijker beeld van haar publiek te krijgen, kijkt Christine verder dan de cijfers en gaat ze rechtstreeks naar de gebruikers zelf. "We proberen te luisteren naar datgene waar onze lezers om vragen, waar ze naar kijken, waar ze het meest enthousiast over zijn", legt ze uit. Deze gebruikersgerichte aanpak vormt de basis van het succes van Temptalia. Het advies van Christine aan mensen die aan de slag gaan met Google+-pagina's, is het kanaal te gebruiken als een waardevol onderzoeksinstrument voor een beter begrip van het lezerspubliek van een site.


Hoewel Temptalia klein van opzet is, is het effect ervan groot - Temptalia heeft al meer dan 600.000 volgers op Google+. Lees de volledige casestudy om te zien hoe Christine, die zich al haar hele leven met beauty bezighoudt, Google+ gebruikt om haar blog te onderhouden, te ontwikkelen en het publiek van haar blog van dienst te zijn.

Door Arlene Lee, team Inside AdSense