Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Social Fridays: Google+ bewijst zich als recept voor succes voor Epicurious.com

donderdag 15 november 2012 | 08:03

Labels:

Elke vrijdag plaatsen we tips over Google+ om uitgevers te helpen optimaal gebruik te maken van alle beschikbare functies en mogelijkheden. Hier vindt u elke week het nieuwste artikel in onze educatieve serie Social Fridays. Mis het niet!

Epicurious.com is een site van Condé Nast waarop dagelijks originele inhoud van de eigen redactie en erkende voedingsautoriteiten uit de hele wereld wordt gepubliceerd. Op de site staan meer dan 30.000 door professionals geteste en bereide recepten van beroemde chef-koks, eersteklas voedingsjournalisten en gerenommeerde auteurs van kookboeken, plus 200.000 door leden ingezonden recepten. Epicurious heeft haar Google+ pagina pas eind vorig jaar gelanceerd, en heeft nu al meer dan 2 miljoen volgers. Deze indrukwekkende mijlpaal is bereikt dankzij een combinatie van factoren: het installeren van hulpprogramma's voor sociaal delen op de Epicurious-site, het ontwikkelen van inhoud die specifiek is afgestemd op zowel de Google+ interface als het publiek, en het gebruiken van de functies die uniek zijn voor het platform.

"We zijn begonnen met het voorspellen van de groei op basis van vergelijkingen van de groei van nieuwe netwerken," aldus Jennifer Gaonach, Digital Consumer Marketing Director bij Condé Nast over de begindagen op het platform. "Maar we zijn veel sneller gegroeid dan we hadden verwacht. Het is geweldig om te zien, ons netwerk is veruit het grootste. Het heeft een hoge vlucht genomen."

Met een aantal strak ontworpen functies op Epicurious.com kunnen bezoekers inhoud delen en eenvoudig communiceren op de Google+ pagina. De site beschikt over een sidekick voor het delen van inhoud die in de linkermarge naast de meeste inhoud zweeft, en de module 'Verbinden met Epicurious' met sociale netwerken waarop de meeste advertenties worden weergegeven. Deze sociale netwerken worden ook vermeld in de Epicurious-e-mailsjablonen.

Epicurious blijft de inhoudsstrategie verfijnen om de inhoud zo goed mogelijk aan te passen aan Google+ volgers. "We willen echt begrijpen hoe we deze gebruikers kunnen betrekken en hen een geweldige ervaring kunnen bieden, en wanneer dit nodig is, ze terug te leiden naar Epicurious.com", legt Jennifer uit. "Naarmate ons publiek is toegenomen, hebben onze redacteurs de frequentie van het plaatsen van berichten verhoogd, zodat iedereen die ons volgt het laatste artikel dat is geplaatst, kan lezen." Het team voegt meestal tussen de drie en vijf berichten per dag toe, en we hebben geconstateerd dat visuele inhoud op Google+ bijzonder goed presteert.

Uit sociale rapporten in Google Analytics blijkt dat gebruikers die van Google+ naar Epicurious gaan, betrokkener zijn dan bezoekers uit andere sociale mediaplatforms. Google+ staat in de top 10 van sociale sites die naar de Epicurious pagina's verwijzen, en de gemiddelde bezoekduur van Google+ is 12% langer dan van andere sociale mediaplatforms. Het aantal pagina's dat per bezoek door deze gebruikers wordt bekeken, behoort tot het hoogste aantal van alle platforms.

Hoe gaat het verder? Het Epicurious-team is van plan Hangouts te gebruiken - een functie voor videoconferenties van hoge kwaliteit op Google+ - om de ervaringen van volgers nog intenser te maken, waaronder kookworkshops en exclusieve chatgesprekken met chef-koks.

Zin in meer? Lees de volledige casestudy over hoe Epicurious.com Google+ gebruikt.

Door Arlene Lee, Inside AdSense-team