2012: Onze goede voornemens om AdSense voor u te verbeteren
dinsdag 24 januari 2012
Het nieuwe jaar is al een paar weken oud, maar het is nooit te laat voor goede voornemens. Daarom willen we vandaag graag de uitkomst van onze tweejaarlijkse tevredenheidsenquête onder uitgevers met u delen. Als u zich heeft aangemeld om af en toe enquêtes van ons te ontvangen, heeft u deze enquête wellicht gezien of ingevuld. Wereldwijd hebben meer dan 28.000 van u deelgenomen en we hebben meer dan 33.000 opmerkingen ontvangen over uw favoriete aspecten van AdSense en de door u gewenste wijzigingen.
De voornaamste voorstellen voor verbetering die uit de enquête naar voren kwamen, betroffen het programmabeleid van AdSense, AdSense ondersteuning en de communicatie van AdSense. Uw feedback is heel belangrijk voor ons en we willen dan ook graag met u delen wat we op die gebieden tot nu toe hebben gedaan en hoe we ze verder willen verbeteren. We zijn ook bezig op andere gebieden, zoals betalingen, verbeteringen door te voeren, waarover we u gedurende dit jaar zullen blijven informeren.
Programmabeleid van AdSense
Veel van uw opmerkingen in de enquête gaven aan dat u een duidelijker programmabeleid wilt en ook duidelijker wilt weten welke advertentie-implementaties zijn toegestaan. We zijn begonnen meer bronnen toe te voegen, zoals onze regelmatige blogberichten over specifieke onderdelen van ons programmabeleid en werken daarnaast aan het volgende:
AdSense Ondersteuning
We beseffen dat u graag snel antwoord wilt op uw vragen en daarom staan u verschillende ondersteuningsbronnen ter beschikking. U heeft ons echter verteld dat u soms maar moeilijk de benodigde informatie kunt vinden en dat u uw vragen graag rechtstreeks aan ons team zou willen stellen. Met dit in gedachten willen we ons richten op twee belangrijke punten:
Communicatie van AdSense
Zoals u wellicht weet, kunt u naast het ontvangen van berichten in uw AdSense-account, zich ook abonneren op e-mails van AdSense met prestatiesuggesties, speciale aanbiedingen en nieuwsbrieven. We hebben u om uw mening gevraagd over deze e-mails en op basis van uw feedback gaan we ons richten op het doorvoeren van de volgende verbeteringen:
Hartelijk dank aan iedereen die aan deze enquête heeft deelgenomen. Als u aan volgende enquêtes wilt deelnemen en uw mening met ons wilt delen, controleer dan of uw e-mailvoorkeuren zo zijn ingesteld dat u af en toe enquêtes ontvangt om ons te helpen AdSense te verbeteren.
Door Sophie Emmerich namens het team voor AdSense-uitgeverstevredenheid
Geplaatst door Jacintha de Graaf, Inside AdSense Team
De voornaamste voorstellen voor verbetering die uit de enquête naar voren kwamen, betroffen het programmabeleid van AdSense, AdSense ondersteuning en de communicatie van AdSense. Uw feedback is heel belangrijk voor ons en we willen dan ook graag met u delen wat we op die gebieden tot nu toe hebben gedaan en hoe we ze verder willen verbeteren. We zijn ook bezig op andere gebieden, zoals betalingen, verbeteringen door te voeren, waarover we u gedurende dit jaar zullen blijven informeren.
Programmabeleid van AdSense
Veel van uw opmerkingen in de enquête gaven aan dat u een duidelijker programmabeleid wilt en ook duidelijker wilt weten welke advertentie-implementaties zijn toegestaan. We zijn begonnen meer bronnen toe te voegen, zoals onze regelmatige blogberichten over specifieke onderdelen van ons programmabeleid en werken daarnaast aan het volgende:
- De schendingsberichten nog duidelijker maken om ervoor te zorgen dat de stappen die u moet ondernemen helder en duidelijk in deze berichten naar voren komen.
- U van meer informatie voorzien over hoe u contact op kunt nemen met het AdSense-beleidsteam en waar u belangrijke bronnen kunt vinden.
AdSense Ondersteuning
We beseffen dat u graag snel antwoord wilt op uw vragen en daarom staan u verschillende ondersteuningsbronnen ter beschikking. U heeft ons echter verteld dat u soms maar moeilijk de benodigde informatie kunt vinden en dat u uw vragen graag rechtstreeks aan ons team zou willen stellen. Met dit in gedachten willen we ons richten op twee belangrijke punten:
- Na een grondige reorganisatie van ons AdSense Helpcentrum blijven we ons ook in 2012 concentreren op het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid en de kwaliteit van de inhoud. We zullen ook meer gepersonaliseerde ondersteuningsopties gaan testen en willen de beschikbare niveaus van ondersteuning verder voor u verduidelijken.
- De komende maanden organiseren we in verschillende landen evenementen om u de mogelijkheid te bieden persoonlijk kennis te maken met het AdSense team, hen vragen te stellen en optimalisatietips te krijgen. We willen beter toegankelijk zijn voor u en adviseren u daarom u aan te melden voor onze e-mails met 'Speciale aanbiedingen' om uitnodigingen voor evenementen te ontvangen en om meer informatie te lezen op ons blog Inside AdSense of in onze AdSense-nieuwsbrieven.
Communicatie van AdSense
Zoals u wellicht weet, kunt u naast het ontvangen van berichten in uw AdSense-account, zich ook abonneren op e-mails van AdSense met prestatiesuggesties, speciale aanbiedingen en nieuwsbrieven. We hebben u om uw mening gevraagd over deze e-mails en op basis van uw feedback gaan we ons richten op het doorvoeren van de volgende verbeteringen:
- We gaan nieuwe casestudy's verzamelen en delen die speciaal zijn gericht op kleine tot middelgrote uitgevers, met voorbeelden uit specifieke branches of bedrijfstakken om onze optimalisatievoorstellen nog relevanter te maken voor u en uw website.
- Gehoorgevend aan uw voorstel om meer aandacht te besteden aan lokale updates, zullen we waar mogelijk lokale inhoud opnemen in onze AdSense-nieuwsbrief.
Hartelijk dank aan iedereen die aan deze enquête heeft deelgenomen. Als u aan volgende enquêtes wilt deelnemen en uw mening met ons wilt delen, controleer dan of uw e-mailvoorkeuren zo zijn ingesteld dat u af en toe enquêtes ontvangt om ons te helpen AdSense te verbeteren.
Door Sophie Emmerich namens het team voor AdSense-uitgeverstevredenheid
Geplaatst door Jacintha de Graaf, Inside AdSense Team
Geen opmerkingen :
Een reactie posten