Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Jaaroverzicht: 2011

donderdag 29 december 2011 | 08:34

Labels:

Er zijn dit jaar in AdSense veel fantastische dingen gebeurd en nu 2011 op zijn einde loopt, willen we graag van de gelegenheid gebruikmaken enkele hoogtepunten nog eens de revue te laten passeren.

Nieuwe interface
We zijn volledig overgeschakeld op de nieuwe AdSense-interface en hebben een aantal nieuwe functies geïntroduceerd, waaronder bulksgewijze bewerking, multidimensionale rapportage en advertentiestijlen. We hebben tevens een videoreeks geïntroduceerd waarin we enkele functies van de nieuwe interface hebben belicht.

Sociaal
2011 was voor Google een belangrijk jaar op sociaal gebied, waarin veel verbeteringen voor onze AdSense-uitgevers werden geïmplementeerd. We hebben de +1-knop, de +1-knop voor sites en de +1-knop in display-advertenties en Google+-pagina's voor bedrijven gelanceerd. We hebben geluisterd naar uw feedback en de +1-knoppen sneller gemaakt en rapportageopties beschikbaar gesteld.

AdSense in uw stad
Velen van u hebben we persoonlijk ontmoet tijdens onze 'AdSense in uw stad'-evenementen in Noord-Amerika en andere soortgelijke evenementen. We gaan volgend jaar door met dit programma dus houd contact voor meer details hierover. Meld u ook aan voor het ontvangen van speciale aanbiedingen, zodat we u informatie kunnen sturen over AdSense-evenementen.

Betalingen
We hebben onze betalingsopties uitgebreid door Western Union nu ook aan te bieden in sub-Saharisch Afrika, Mexico, de Palestijnse gebieden en vele andere landen. Uw gedreven inzet voor Japan na de verwoestende aardbeving heeft ons zeer geïnspireerd en daarom hebben we u een manier geboden om uw AdSense-inkomsten te doneren.

Beleid
We hebben naar uw feedback geluisterd dat u meer wilt weten over ons beleid en daarom hebben we maandelijkse berichten gewijd aan tips over hoe u uw account in orde kunt houden. Zo hebben we tips gegeven voor het maken van unieke inhoud en informatie verstrekt over ongeldige klikken.

Tot slot wil ik de aandacht vestigen op een van onze populairste blogartikelen van dit jaar. Ons meest bezochte artikel was dat over het nieuwe kennisgevingslabel en -pictogram in advertenties en ons artikel dat de meeste +1-waarderingen kreeg, was '+1: Display-advertenties nu relevanter maken'. Ga vooral door met het geven van +1-waarderingen aan onze artikelen zodat we weten dat u ze goed vindt en geef ook ons blog een +1-waardering als u er een fan van bent.

Hartelijk dank voor uw partnerschap in 2011 en uw bezoeken aan het Inside AdSense blog. We zien uit naar wat 2012 ons zal brengen!

Door Jamie Firkus - Inside AdSense-team
Geplaatst door Jacintha de Graaf - Inside AdSense-team

Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

donderdag 22 december 2011 | 06:41

Het Google AdSense-team wenst u fijne feestdagen! Wij wensen u vrolijke, liefdevolle en vredige feestdagen.


Geplaatst door Jacintha de Graaf - Inside AdSense-team

Slimmere instellingen voor standaardlettertypen

dinsdag 20 december 2011 | 03:03

Labels:

We hebben van veel uitgevers gehoord dat wanneer het aankomt op het aanpassen van het uiterlijk van AdSense-tekstadvertenties, ze niet altijd zeker weten welke combinaties ze moeten selecteren. Als vertrekpunt bieden we een set standaardopties voor advertentiekleuren, lettergrootte en lettertype, die zijn gebaseerd op positieve prestaties op alle uitgeverssites.

Vandaag kondigen we met plezier een belangrijke verbetering in onze instellingen voor standaardlettertypen aan, waarmee u uw advertentieblokken kunt optimaliseren voor uw site en gebruikers. Voor elk advertentieblok waarvoor het standaardlettertype en de standaardlettergrootte zijn ingesteld, selecteert en gebruikt ons systeem nu automatisch de best presterende optie. Deze best presterende optie is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de weergaveomgeving van de gebruiker (besturingssysteem, browser) en het advertentieblok zelf (taal, grootte, aantal advertenties, enzovoort). We hebben de effecten van deze factoren getest met onze AdSense-lettertypen en hebben de beste combinaties opgenomen in onze instellingen voor standaardlettertypen. Met deze update willen we u helpen de prestaties van uw advertenties op uw site te verbeteren door automatisch de optimale lettertype-instellingen toe te passen op uw advertentieblokken.

Houd er rekening mee dat deze wijziging alleen van invloed is op advertentieblokken waarvoor 'Standaardlettertypen van AdSense' en 'Standaardlettergrootte van AdSense' zijn geselecteerd. De wijzigingen hebben geen invloed als u eerder een specifiek lettertype of specifieke lettergrootte voor uw advertenties heeft ingesteld, maar we raden u wel aan onze nieuwe instellingen te proberen. Als u de lettertype-instellingen van een bestaand advertentieblok wilt wijzigen, bewerkt u deze instellingen op het tabblad 'Mijn advertenties'. Als u de voorkeuren voor toekomstige advertentieblokken wilt wijzigen, gaat u naar de pagina 'Accountinstellingen' op het tabblad 'Startpagina' en bewerkt u het gedeelte 'Standaardvoorkeuren voor advertentieweergave'. 

We hopen dat u net zo enthousiast bent over deze ontwikkeling als wij. We blijven u op de hoogte houden van het laatste nieuws over ons onderzoek op het gebied van opties voor tekstadvertenties.

Door Stephen Yuan, AdSense Engineering

Uw persoonlijke contactgegevens voor AdSense aanpassen

maandag 19 december 2011 | 06:33

Labels:

Zoals u wellicht weet, versturen wij regelmatig e-mails met tips voor het vergroten van uw inkomsten, updates over de laatste productverbeteringen en informatie over uw account. In uw accountinstellingen van AdSense kunt u opgeven welke typen berichten u graag wilt ontvangen.

We hebben begrepen dat sommige uitgevers AdSense-gerelateerde berichten liever op een ander e-mailadres ontvangen dan het adres van het Google-account waarmee ze zich aanmelden bij AdSense. Vanaf nu kan elke gebruiker met een AdSense-account een persoonlijk e-mailadres, de naam van de contactpersoon en eventueel een telefoonnummer opgeven. Het is belangrijk te weten dat dit contactadres niet hoeft te zijn gekoppeld aan een Google-account. Ook worden uw aanmeldingsgegevens door het toevoegen van dit e-mailadres aan uw account niet bijgewerkt en blijven de gegevens die u gebruikt voor aanmelding bij uw AdSense-account, ongewijzigd.

















Als u uw persoonlijke contactgegevens wilt aanpassen, meldt u zich aan bij uw account en gaat u naar de pagina 'Accountinstellingen' op het tabblad 'Startpagina'. Klik onder 'Persoonlijke instellingen' op 'Bewerken' en geef de naam en het e-mailadres van de contactpersoon op in de daartoe bestemde velden. We raden u aan ook meteen uw e-mailvoorkeuren te controleren en vervolgens uw instellingen op te slaan. Nadat u wijzigingen heeft aangebracht, sturen wij een verificatie-e-mail naar het contactadres om te controleren of u berichten kunt ontvangen op dit adres.

Lees dit blogbericht als u meer wilt weten over de berichten die wij versturen naar uitgevers en hoe u daar uw voordeel mee kunt doen. We verheugen ons erop u op de hoogte te houden!

Geplaatst door Dan Banfield -- AdSense-engineer

Test uw kennis met de AdSense Academy

vrijdag 16 december 2011 | 07:00

Labels:

Ongeacht of u net begint met AdSense of het al jaren gebruikt, de AdSense Academy kan u helpen optimaal gebruik te maken van uw AdSense-account aan de hand van zes stapsgewijze lesmodules. De Academy biedt praktische tips over allerlei onderwerpen, van het implementeren van uw advertentieblokken tot het aantrekken van verkeer en het beheren van uw advertenties.

De AdSense Academy bevat controlelijsten en video's die u aan het eind van elke module kunt gebruiken om uw kennis te testen.

Meld u nu aan bij de AdSense Academy!

Als u wilt reageren, kunt u een opmerking plaatsen bij dit bericht of op het AdSense-forum.

Door Thomas Tran - Inside AdSense-team

Belangrijkste bijdrager Ralf

dinsdag 13 december 2011 | 04:24

Labels: ,

Zoals je in mijn vorige blogpost hebt kunnen lezen, willen we graag een aantal belangrijkste bijdragers van Google aan jullie voorstellen. Belangrijkste bijdragers zijn vrijwilligers op de Google helpforums die zich inzetten om andere gebruikers te helpen en om hun enthousiasme over Google-producten te delen met anderen. Onze belangrijkste bijdrager van het Webmaster en AdSense forum, Ralf, gaat zich in het eerste deel van deze blogserie voorstellen.

Hoe ben je belangrijkste bijdrager geworden?
Dat is al weer een tijd geleden - oktober 2006 - toen ik een aantal vragen had over Google aangepast zoeken. Eerst kwam ik zelf met een aantal vragen op het forum, later ging ik wat vragen van anderen beantwoorden. Ik ben al een paar jaar als belangrijkste bijdrager op het Webmaster forum actief, het AdSense forum pas sinds kort toen Jacintha als Google gids op het forum in beeld kwam. Ik was wel in een eerdere versie van het forum actief destijds met een voormalige Google AdSense gids.

Wat vindt je er leuk aan om belangrijkste bijdrager te zijn?
Ik zie het als een leuke bezigheid, dat analytische. Vaak staat het probleem dat een gebruiker heeft niet expliciet in een bericht. Dan moet je zelf ontcijferen wat het probleem is en hier een oplossing op bedenken. Daarnaast kun je er hele interessante informatie uit halen waar je zelf ook wat aan hebt. Je komt vaak vragen tegen waar je zelf van kunt leren en hoe je die informatie weer kunt toepassen. Ook leer je hoe je zelf bepaalde problemen kunt voorkomen en oplossen. Vooral als het gaat over een boeiend onderwerp, dan is het juist leuk om erover te leren. De nadruk ligt bij mij op het oplossingsproces.

Je bent afgelopen september naar de wereldwijde bijeenkomst van belangrijkste bijdragers in de Googleplex in Mountain View geweest. Kun je hier wat meer over vertellen?

Verbazingwekkend! Circa 700 foto’s genomen! Heel wat vrouwen wilden een foto van mij nemen - of met mijn T-shirt met de opschrift ‘I don’t need Google, my wife knows everything'

Op de dag van aankomst hebben we onder het genot van een drankje andere belangrijkste bijdragers en Googlers ontmoet - veel bekende gezichten, maar nu elkaar in levende lijve ontmoeten. Op de eerste dag van de bijeenkomst hebben we veel ‘bekende Googlers’ ontmoet, een presentatie gevolgd over het nieuwe Google Productforums platform en product demonstraties bijgewoond. Op de tweede dag zijn we naar het hoofdkantoor van Google geweest - de Googleplex. Hier hebben we een sessie gevolgd over de producten die we als belangrijkste bijdragers ondersteunen, een sessie met de Nederlandse Google gidsen gehad, een rondleiding gekregen en gewinkeld bij de Google Store. Alles zat erop en eraan en s’avonds weer terug voor een sociale bijeenkomst. Zoiets kan alleen bij een bedrijf zoals Google.

Wat is je favoriete Google product? Waarom?
Google Maps in combinatie met satelliet view en Street View. Ideaal om een trip of vakantie te plannen - scheelt altijd extreem veel zoekwerk ter plekke!

Wat zijn jouw ervaringen als een AdSense-uitgever?
Ik heb in het verleden ook veel met affiliate programma's gewerkt, maar nooit was de implementatie en onderhoud zo eenvoudig als bij AdSense. Het aanmaken en plaatsen van een advertentie is snel gedaan en daarna is relatief weinig onderhoud vereist. AdSense heeft een groot adverteerdersnetwerk, waardoor er getargete advertenties worden getoond en de inkomsten maximaal zijn. Samengevat, mijn ervaring over AdSense: uitstekend!

Wat is het belangrijkste advies dat je aan een nieuwe AdSense-uitgever kan geven?
Als eerste zou ik zeggen: bekijk het AdSense helpcentrum en helpforum! Hier staat heel veel waardevolle informatie. Naast het vinden van antwoorden op problemen, kun je ook veel leren van de tips en ervaringen van andere AdSense-uitgevers. Verder wil ik aan nieuwe AdSense-uitgevers het advies geven: steek tijd in je website. Een succesvolle AdSense-uitgever heeft een website met originele en kwalitatief goede inhoud, wat gewoon tijd kost om op te zetten.

Wat is het belangrijkste advies dat je aan een huidige AdSense-uitgever kan geven?
Breid je beste website steeds verder uit. Meer en geoptimaliseerde pagina’s zorgen voor meer bezoekers op je website, wat weer tot hogere AdSense inkomsten kan leiden. Het is daarom belangrijk om alle nieuwe ontwikkelingen in de gaten te houden. Momenteel denk ik dat YouTube in de toekomst heel groot gaat worden. Mocht je originele video’s hebben gemaakt, dan zou ik je willen aanraden om je aan te melden als Youtube-partner. Het voordeel van een Youtube-partner is dat je inkomsten kan genereren wanneer gebruikers je video’s bekijken.

Gepost door Jacintha, Inside AdSense Team

De kracht van zoekadvertenties, nu beschikbaar op uw mobiele site

maandag 12 december 2011 | 08:41

Labels:

Onlangs hebben we op het officiële Google-blog gesproken over de kracht van mobiele advertenties in het zoeknetwerk. We hebben ook een nieuw product voor mobiele zoekadvertenties aangekondigd: Aangepaste zoekadvertenties voor mobiele sites. We willen u meer informatie geven over deze nieuwe functie en de manier waarop u deze kunt gebruiken om uw bedrijf te laten groeien in het mobiele netwerk.

Aangezien steeds meer gebruikers toegang hebben tot websites via hun mobiele telefoon, maken steeds meer desktopuitgevers voor hun bedrijf gebruik van de mogelijkheden van mobiel internet. Mogelijk heeft u al gehoord van ons recente initiatief, GoMo, dat is ontworpen om uitgevers en bedrijven te helpen mobiele sites te maken.

Momenteel kunnen uitgevers inkomsten genereren met hun mobiele sites via AdSense voor mobiele inhoud. We willen uitgevers van mobiele websites ook helpen geld te verdienen met hun zoekverkeer, en daarom stellen we met Aangepaste zoekadvertenties voor mobiele sites de kracht van zoekadvertenties ook beschikbaar voor mobiele sites.

Mobiele websites die een zoekoptie bieden, kunnen advertenties weergeven die gerelateerd zijn aan zoekopdrachten. Gebruikers zien advertenties die relevant zijn voor datgene wat ze zoeken en uitgevers beschikken over een nieuwe bron van inkomsten via hun mobiele site.

Veel mobiele websites bevatten een aangepaste zoekfunctie waarmee gebruikers kunnen zoeken binnen uiteenlopende specifieke parameters. Bij Aangepaste zoekadvertenties voor mobiele sites wordt rekening gehouden met deze parameters om te bepalen welke advertentie wordt weergegeven en de meest relevante advertentie voor de zoekopdracht van een gebruiker weer te geven. In de onderstaande afbeelding bijvoorbeeld gebruikt iemand Trulia, een zoekmachine voor onroerend goed, om te zoeken naar woningen in Washington, DC, en ziet u de advertenties die bij deze zoekopdracht passen.

Trulia.com heeft aangepaste zoekadvertenties in hun mobiele site geïmplementeerd. Wanneer een gebruiker bladert door de zoekresultaten (in dit geval van onroerend goed in Washington, DC), worden zowel zoekresultaten als relevante aangepaste zoekadvertenties voor de zoekopdracht weergegeven.
 
Daarnaast kunnen uitgevers van mobiele sites het uiterlijk van de advertenties aanpassen aan het ontwerp en de lay-out van hun site. Ze kunnen bijvoorbeeld de tekengrootte, de achtergrondkleur of het verloop aanpassen. Aangepaste zoekadvertenties kunnen ook worden geïntegreerd in mobiele apps met dezelfde aanpassingsfuncties en -opties.

Uitgevers kunnen momenteel een aanvraag indienen voor het gebruik van Aangepaste zoekadvertenties voor mobiele sites. Als u een mobiele uitgever of appontwikkelaar bent die geïnteresseerd is in dit product, kunt u zich nu aanmelden op de pagina Aangepaste zoekadvertenties.

Door Chris Monkman, Productmanager, Mobiele advertenties
Geplaatst door Jacintha de Graaf - Inside AdSense Team

De belangrijkste bijdragers van Google

donderdag 8 december 2011 | 03:28

Labels: ,

Als je ons AdSense helpforum weleens hebt bezocht met een vraag of feedback, dan heb je waarschijnlijk antwoorden van onze belangrijkste bijdragers, Ralf en Nash, gezien. Maar wie zijn deze bijdragers? Hoe worden ze geselecteerd? En hoe kun je er zelf een worden?

Wie zijn onze belangrijkste bijdragers?
Belangrijkste bijdragers zijn vrijwilligers op de Google helpforums die zich inzetten om andere gebruikers te helpen en om hun enthousiasme over Google-producten te delen met anderen. Zij posten regelmatig in onze forums, waarbij ze andere gebruikers helpen met hun vragen over onze producten. Belangrijkste bijdragers beschikken over een uitstekende productkennis en gaan op een leuke manier met andere gebruikers om.

Wat is het voordeel als je een belangrijkste bijdrager bent?
Voor belangrijkste bijdragers is de status van belangrijkste bijdrager een vorm van erkenning van hun expertise en kennis. Voor belangrijkste bijdragers bestaat er verder de mogelijkheid om de voortdurende ontwikkelingen van onze producten bij te houden door functies vooraf te testen. Ze kunnen ook rechtstreeks contact opnemen met Google medewerkers. Daarnaast biedt dit programma de mogelijkheid om kennis te maken met andere gebruikers en belangrijkste bijdragers met dezelfde interesses en expertise.

Wereldwijde bijeenkomst van belangrijkste bijdragers
Tot slot ontvangen belangrijkste bijdragers uitnodigingen voor evenementen die door Google worden georganiseerd. Een mooi voorbeeld hiervan is de wereldwijde bijeenkomst van belangrijkste bijdragers afgelopen september in het Googleplex in Mountain View, de Verenigde Staten. Op de bijeenkomst waren meer dan 250 belangrijkste bijdragers uit de hele wereld aanwezig. Meer dan 40 product-forums waren vertegenwoordigd in meer dan 20 talen.

Op de bijeenkomst konden onze belangrijkste bijdragers ingenieurs van Google ontmoeten die demonstraties van verwachte functies gaven, wat een unieke kans was om feedback te geven en vragen te stellen. Het was ook de perfecte gelegenheid om elkaar te leren kennen.


Onze belangrijkste bijdragers uit Nederland en België die de bijeenkomt hebben bijgewoond

Hoe word ik een belangrijkste bijdrager?
Je kunt belangrijkste bijdrager worden door andere gebruikers in het forum actief te helpen. De antwoorden van potentiële belangrijkste bijdragers zijn altijd nuttig, accuraat, behulpzaam en vriendelijk. Zo worden antwoorden verkozen tot 'Beste antwoord', wat je kans vergroot om in aanmerking te komen. Daarom is het belangrijk dat je een antwoord post dat het probleem van de gebruiker zo goed mogelijk oplost. Een Google medewerker kan contact met je opnemen als deze vindt dat je een goede belangrijkste bijdrager zou kunnen zijn.

Binnenkort zal een van onze belangrijkste bijdragers zich hier op het blog voorstellen, waarbij hij zal uitleggen hoe het voor hen allemaal is begonnen en waarom het voor hem nu een hobby is geworden.

Inkomsten genereren met een voor mobiel geschikte website

dinsdag 6 december 2011 | 02:01

Labels:

In ons vorige blogbericht hebben we uitgelegd hoe u een website maakt die geschikt is voor mobiele apparaten. Nu willen we u laten zien hoe u met uw mobiele site zo goed mogelijk inkomsten kunt genereren met onze producten voor AdSense voor mobiel.

AdSense voor mobiele inhoud
AdSense voor mobiele inhoud stelt uitgevers in staat dankzij getargete Google-advertenties inkomsten te genereren met hun mobiele webpagina's. Hieronder worden enkele belangrijke functies beschreven. 

  • Contexttargeting garandeert dat advertenties zijn afgestemd op de content van uw mobiele site.
  • Google-adverteerders bieden rechtstreeks op uw mobiele voorraad.
  • Speciale advertentie-indelingen voor mobiele apparaten zijn geoptimaliseerd voor kleine schermen.
Bij mobiele websites herkent AdSense automatisch het type telefoon waarmee uw website wordt bekeken. Vervolgens worden advertenties weergegeven die zijn getarget op dit type telefoon. Als iemand uw site bekijkt met een geavanceerde smartphone, geven we bijvoorbeeld mobiele advertenties weer die speciaal zijn getarget op de volledige HTML-browser van het apparaat.

Houd er rekening mee dat advertentieblokken voor AdSense voor mobiele content zijn bedoeld voor gebruik op mobiele websites en niet in mobiele toepassingen, zoals ook in ons beleid wordt vermeld. Als u een advertentieoplossing zoekt voor uw mobiele toepassing, kunt u zich registreren voor AdMob.

Aangepaste zoekadvertenties voor mobiel*
Als u momenteel aangepaste zoekadvertenties voor uw desktopsite gebruikt, kunnen we u meedelen dat uitgevers zich nu ook kunnen aanmelden voor het gebruik van deze functie op mobiele sites en apps. Aangepaste zoekadvertenties voor mobiel zijn zeer getargete advertenties die zijn gebaseerd op zoekopdrachten van gebruikers vanaf een mobiele website.

Deze advertenties genereren gewoonlijk veel inkomsten en uitgevers kunnen het uiterlijk van de advertenties aanpassen, zodat deze optimaal zijn geïntegreerd in de gebruikerservaring op de pagina. De advertenties kunnen worden vastgezet in een frame of meeschuiven met de resultaten.

Als u al een AdSense-uitgever bent en aan de slag wilt met advertenties op uw mobiele site, ziet u de knop 'Mobiele inhoud' op het tabblad 'Mijn advertenties'. Als u nog geen uitgever bent, kunt u zich registreren.

*Opmerking: deze pagina is momenteel alleen beschikbaar in het Engels.

Geplaatst door Anja Kuncic, specialist in AdSense-optimalisatie

Een voor mobiel geschikte website maken

| 01:57

Labels:

Wist u dat er in 2015 wereldwijd net zo veel mobiele apparaten zullen zijn als mensen en dat het aantal mobiele zoekopdrachten vier keer groter is geworden sinds 2010? Dat betekent dat elke dag meer en meer van uw gebruikers zoeken naar uw inhoud... op mobiele apparaten. Hoe ervaren ze uw site? Kunnen ze de tekst op het scherm gemakkelijk lezen zonder in te zoomen? Heeft u links waarop moeilijk kan worden geklikt in plaats van gebruiksvriendelijke navigatieknoppen?

61 procent van de gebruikers keert waarschijnlijk niet terug naar een site die niet geschikt is voor mobiel. Het is belangrijk te onthouden dat zelfs als gebruikers een website kunnen bekijken op een smartphone, dit niet noodzakelijkerwijs betekent dat de site geschikt is voor mobiel en er makkelijk kan worden genavigeerd. Zelfs op dit moment maken uw klanten gebruik van mobiel internet, dus de beste manier om uw bedrijf te laten groeien met behulp van mobiel internet is een voor mobiel geschikte website maken.

Hier vindt u tien tips om een voor mobiel geschikte site te ontwerpen:

1. Houd het snel. Ontwerp uw site zodat deze snel wordt geladen en tekst snel kan worden doorgelezen.
2. Vereenvoudig de navigatie. Ontwerp duidelijke navigatie- en zoekfuncties.
3. Wees duimvriendelijk. Ontwerp uw site zo dat gebruikers gemakkelijk interacties met de site kunnen uitvoeren, ongeacht de grootte van hun handen.
4. Ontwerp met het oog op zichtbaarheid. Zorg dat uw klanten de site gemakkelijk kunnen lezen.
5. Maak de site toegankelijk. Mobiele sites moeten geschikt zijn voor alle mobiele apparaten.
6. Vereenvoudig conversies. Maak het uw gebruikers gemakkelijk aankopen te doen of contact met u op te nemen.
7. Houd het lokaal. Consumenten zoeken voortdurend lokale informatie op hun telefoon.
8. Zorg voor een naadloze overgang. Zet voor een naadloze overgang zo veel mogelijk functionaliteit van de desktopsite over naar de mobiele site.
9. Gebruik omleidingen voor mobiele sites. Zorg ervoor dat gebruikers die uw website bezoeken via een mobiel apparaat, worden omgeleid naar uw voor mobiel geschikte site.
10. Luister, leer en herhaal. Blijf de site voortdurend testen en optimaliseren.

Als u een gedetailleerde beschrijving van deze praktische tips wilt doorlezen, downloadt u een exemplaar van de Tien praktische tips voor mobiele sites. Ga naar howtogomo.com om echte voorbeelden van mobiele sites voor elke praktische tip te bekijken en gebruik de GoMoMeter om te zien hoe uw site presteert op mobiele apparaten*.



Neem ten slotte een kijkje bij Google Sites*, een gratis en gebruiksvriendelijk hulpprogramma waarmee u mobiele pagina's kunt opzetten.

1Gartner, 2010; Interne gegevens van Google, 2011; Cisco, 2011
2Compuware en Brand Anywhere en Luth Research
*Opmerking: deze bronnen zijn momenteel alleen beschikbaar in het Engels, maar binnenkort worden ze in andere talen aangeboden.

Door Dairine Kennedy, AdSense Mobile Specialist
Geplaatst door Jacintha de Graaf -  Inside AdSense Team

Meer kanalen beschikbaar

maandag 5 december 2011 | 08:30

Labels: , ,

Zoals u weet, vormen kanalen in uw AdSense-account krachtige rapportagehulpmiddelen. Met behulp van aangepaste kanalen kunt u de prestaties van advertenties bijhouden en kunnen adverteerders hun advertenties targeten voor een maximale impact. Daarnaast krijgt u met URL-kanalen een beter inzicht in de prestaties van AdSense voor inhoud in uw subdomeinen.

Tot nu toe kon u in totaal maximaal 200 aangepaste kanalen en URL-kanalen gebruiken, maar velen van u hebben gevraagd om meer kanalen. Daarom verheugt het ons vandaag te kunnen aankondigen dat we deze limiet hebben verhoogd tot 500 aangepaste kanalen per product en 500 URL-kanalen voor AdSense voor inhoud. Het aantal beschikbare aangepaste kanalen wordt duidelijk aangegeven in de tabel met aangepaste kanalen en tevens in de pop-up 'Nieuw aangepast kanaal maken'.

Dankzij deze wijziging kunt u uw testmogelijkheden uitbreiden en een meer gedetailleerde analyse uitvoeren van de prestaties van de verschillende indelingen, advertentiestijlen en advertentietypen. Daarnaast kunt u het grotere aantal aangepaste kanalen gebruiken om nieuwe advertentieplaatsingen te maken die adverteerders rechtstreeks kunnen targeten. Hierdoor kunt u meer gaan verdienen met plaatsingstargeting, aangezien adverteerders de gegevens die u heeft verstrekt over uw advertentieblokken, kunnen gebruiken om hun campagnes af te stemmen op uw site en doelgroep. Nu de feestdagen voor de deur staan en adverteerders meer campagnes met plaatsingstargeting zullen maken, is dit het ideale moment om meer aangepaste kanalen en advertentieplaatsingen in te stellen.

Meld u vandaag nog aan bij uw AdSense-account en ga naar het tabblad 'Mijn advertenties' om aan de slag te gaan.

Door Alex Benton, AdSense-engineer

De vijf belangrijkste dingen die u moet weten over ongeldige klikken

donderdag 1 december 2011 | 04:17

Labels: ,

Tijdens de beleidswebinars die het team van AdSense onlangs heeft gegeven, heeft een aantal uitgevers vragen geplaatst op onze Google Moderator-pagina over ongeldige klikken en de bronnen die beschikbaar zijn om hen te helpen hun accounts hiertegen te beschermen. We hebben experts van het team voor advertentieverkeerskwaliteit gevraagd vandaag in dit artikel uw belangrijkste vragen over ongeldige klikken te beantwoorden.

Even een korte inleiding, het is onze verantwoordelijkheid als team voor advertentieverkeerskwaliteit het verkeer in het advertentienetwerk van Google te controleren en te voorkomen dat adverteerders voor ongeldig verkeer betalen. Onlangs hebben we een speciaal Helpcentrum voor advertentieverkeerskwaliteit opgezet, dat tot doel heeft zowel adverteerders als uitgevers te informeren over ongeldige klikken. Op deze site hebben we tevens verschillende bronnen verzameld die u meer informatie verschaffen over ongeldige klikken en over het onderhouden van een succesvol AdWords- of AdSense-account. Dit Helpcentrum is momenteel uitsluitend in het Engels beschikbaar, maar zal binnenkort in alle talen worden aangeboden.

Nu naar de vijf onderwerpen waarover uitgevers de meeste vragen stellen en enkele antwoorden van ons team:

1. Controleren van uw advertentieverkeer

Er is veel dat u kunt en zou moeten doen ter controle van uw siteverkeer en ter voorkoming van ongeldige verkeersactiviteit. U vindt al onze suggesties en praktische tips hierover in ons Helpcentrum. Als u op enig moment verdachte activiteit wilt melden, kunt u via dit formulier contact met ons opnemen.

2. Inkomsten terugboeken naar onze adverteerders

Bescherming van de belangen van onze adverteerders via controle van ongeldige klikactiviteit is een van de belangrijkste dingen die we doen om ervoor te zorgen dat het netwerk een gebalanceerd ecosysteem blijft waarin gebruikers, uitgevers en adverteerders samen kunnen groeien en bloeien. Om de integriteit van onze advertentieomgeving te beschermen, boeken we inkomsten terug van uitgeschakelde AdSense-accounts naar de betrokken adverteerders, zoals wordt vermeld in onze veelgestelde vragen over uitgeschakelde accounts.

3. Onze mechanismen identificeren trends

Google gebruikt realtime detectie en filtersystemen om elke klik op een AdWords-advertentie te onderzoeken. We bekijken voor elke klik een groot aantal gegevens, waaronder het tijdstip van de klik, eventuele dubbele klikken en diverse andere klikpatronen. Deze factoren worden vervolgens geanalyseerd om mogelijk ongeldige klikken te isoleren en te filteren, zodat deze niet in uw accountrapporten terechtkomen. Onze technici werken voortdurend aan de verbetering van onze controletechnologie en filters en onderzoeken een groeiend aantal signalen.

Naast onze geautomatiseerde klikbeveiligingstechnieken beschikken we over een team dat met gespecialiseerde hulpmiddelen en technieken alle ongeldige klikken onderzoekt. Wanneer ons systeem potentieel ongeldige klikken detecteert, wordt het betreffende account gecontroleerd door een van de teamleden, die belangrijke informatie verzamelt om de bron van de mogelijk ongeldige klikken te achterhalen.

4. Hoe we sabotage vaststellen

Sabotage, door sommige uitgevers ook wel klikbombardementen genoemd, is een activiteit die door derden wordt uitgevoerd om ongeldige activiteit te genereren met de advertenties van een uitgever zonder diens medeweten of toestemming. Hoewel dit onderwerp vaak opduikt in onze forums en in de vragen die we ontvangen, hebben we vastgesteld dat klikbombardementen slechts een klein deel van de ongeldige activiteiten vormen. Zoals in punt 3 al wordt aangegeven, zijn we voortdurend bezig met het verbeteren van ons detectiesysteem om deze patronen te identificeren en als ongeldig uit te filteren. We willen onze uitgevers en adverteerders zoveel mogelijk beschermen in ons streven naar een steeds groeiend netwerk dat voor iedereen veilig en aangenaam is.

5. U kunt contact met ons opnemen als u meent dat uw account ten onrechte is uitgeschakeld.

We willen graag met u samenwerken en u zoveel mogelijk bronnen ter beschikking stellen die hulp kunnen bieden bij het oplossen van uw problemen. Als uw account volgens u ten onrechte is uitgeschakeld, kunt u in uw account een procedure vinden voor het in beroep gaan tegen deze actie. Ga voor meer informatie naar ons Helpcentrum.


Door het team voor advertentieverkeerskwaliteit
Geplaatst door Jacintha de Graaf, Inside AdSense Team