Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Hoe CareerPlanner.com door integratie van nieuwe advertentieformaten de inkomsten met 165 procent wist te vergroten

woensdag 27 juli 2011 | 07:16

Labels: , ,

In 1997 besloot de oprichter van CareerPlanner.com, Michael Robinson, zich te richten op zijn passie mensen te helpen ontdekken waar hun ware carriere ligt. Aanvankelijk wilde hij op de middelbare scholen direct met leerlingen werken, maar besloot toen een website op te zetten, zodat hij zijn normale werk kon blijven doen. Tegenwoordig helpt CareerPlanner.com middelbare scholieren, studenten en volwassenen hun carrierepad te ontdekken en te leren hoe ze hun carriere starten of een carriereswitch maken.


In 2007 stelden Michael and CareerPlanner.com's beste grafische ontwerper vast dat 2,5 miljoen van de bezoekers per jaar geen CareerPlanner.com-producten kochten. 'Deze bezoekers waren duidelijk op zoek naar iets, maar konden dat bij ons niet vinden', zegt Michael. Daarom besloot hij AdSense te proberen. Momenteel bevindt AdSense zich op meer dan 95 procent van de pagina's van CareerPlanner.com en de site heeft meer dan 5,5 miljoen bezoekers per jaar. De inkomsten via Google AdSense worden nu deels gebruikt voor het financieren van de onderzoeks- en ontwikkelingsprojecten van CareerPlanner.com, voor IT-uitbreiding en voor speciale marketingprojecten die men altijd al wilde uitvoeren, maar waarvoor nooit geld was.



Meer uit AdSense halen
Op advies van het AdSense-team besloot Michael zijn AdSense-advertentieblokken bij te werken om de prestaties ervan te verbeteren. In plaats van de drie skyscrapers van 120 x 600 die onder elkaar op de rechterkant van de pagina's werden weergegeven, besloot Michael een brede skyscraper van 160 x 600 in de linkerkolom weer te geven, een middelgrote rechthoek van 300 x 250 in het midden, geintegreerd in zijn inhoud onder de vouw, en een brede skyscraper van 160 x 160 in de rechterkolom. Michael paste ook het kleurenschema van de advertentieblokken aan het kleurenschema van zijn webpagina's aan. Michael bracht deze wijzigingen in eerste instantie op 75 procent van zijn pagina's aan. Binnen een maand stegen de inkomsten via AdSense voor inhoud met 80 procent.


Deze toename in inkomsten van CareerPlanner.com in de eerste maand inspireerde Michael om dezelfde wijzigingen op meer pagina's toe te passen. Momenteel heeft Michael 99 procent van zijn pagina's geoptimaliseerd en de inkomsten via AdSense voor inhoud zijn met 165 procent gestegen.




"Het beste nieuws is volgens Michael 'dat we sinds de optimalisatiewijzigingen met onze inkomsten via Google AdSense elke maand records breken'.


Meld u aan bij uw account en upgrade net als CareerPlanner.com vandaag nog uw advertentieblokken!


Artikel door Jane Brinkley - AdSense-optimalisatieteam
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense team

Geplande verbeteringen in engines voor Google Aangepast zoeken

maandag 25 juli 2011 | 01:23

Labels: , , , ,

Als u een engine voor Google Aangepast zoeken gebruikt om een zoekfunctie op uw site aan te bieden, kent u misschien het geavanceerde Custom Search Element al dat in 2009 is gelanceerd. We hebben de resultatenpagina's van deze zoekmachines sinds die tijd verbeterd met nieuwe functies zoals compatibiliteit met mobiele apparaten, meer layoutopties en nieuwe advertentie-indelingen. We zijn trots nu te kunnen aankondigen dat we ook stappen gaan nemen om het het uiterlijk te vernieuwen van traditionele engines voor Aangepast zoeken, die resultaten in een iframe op uitgeverssites insluiten of resultatenpagina's op Google hosten.

In de komende maanden zult u zien dat uw zoekresultatenpagina's overzichtelijker en informatiever worden en gemakkelijker te gebruiken voor uw bezoekers. Als u uw inkomsten uit uw zoekmachine bijhoudt via AdSense voor zoeken, zou u ook veranderingen in de prestaties van uw advertentie kunnen opmerken. We proberen de relevantie van advertenties voor gebruikers te verbeteren met nieuwe layouts en advertentie-indelingen en zoals altijd onbedoelde klikken te voorkomen. U hoeft niets te doen om te profiteren van deze updates.

Als u een zoekfunctionaliteit aan uw site wilt toevoegen en aan de slag wilt met Google Aangepast zoeken, meldt u zich aan bij uw account en maakt u een nieuwe engine voor Google Aangepast zoeken op het tabblad 'Mijn advertenties' van de nieuwe AdSense-interface.

Artikel door Michael Brandell - Product Specialist
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense team

Getargete blokken met links genereren 25% van de online inkomsten van MyPlayCity

vrijdag 22 juli 2011 | 07:58

Labels: , , , ,


 MyPlayCity.com biedt meer dan 350 complete, downloadbare games aan, helemaal gratis. Ksenia Kazak, directeur Marketing en PR, vertelde ons meer over haar ervaringen met het uitbreiden van de inkomsten van MyPlayCity en het verbeteren van hun AdSense-prestaties door blokken met links aan hun pagina's toe te voegen.

Inside AdSense: Vertel ons eens iets meer over MyPlayCity. Wanneer is het bedrijf opgericht?

Ksenia Kazak: We hebben de site opgericht in 2006 en ontvangen tegenwoordig meer dan een miljoen bezoekers per dag. We bieden ontspanningsgames aan die klein, kleurrijk en eenvoudig te spelen zijn en geschikt zijn voor alle leeftijden. Er gelden geen tijdlimieten voor onze games: gebruikers kunnen ze downloaden en gratis spelen, zo lang als ze willen. Dat is een groot voordeel voor onze gebruikers, omdat gamers meestal moeten betalen voor games.

IA: Hoe gebruikt u AdSense op uw site?

KK: We gebruiken AdSense al vanaf het begin: dat was een duidelijke keuze voor ons. We gebruiken functies zoals AdSense voor zoeken, AdSense voor feeds en sinds kort ook AdSense voor games, waarmee we goede resultaten behalen. We proberen soms andere advertentienetwerken, maar ze werken nooit zo goed als AdSense. AdSense blijft onze belangrijkste bron van inkomsten.

IA: Waarom besloot u blokken met links op uw site weer te geven?

KK: We hoorden bij het instellen van AdSense op onze site over de optie voor blokken met links. We willen altijd graag nieuwe dingen proberen en besloten deze blokken met links te implementeren. We zagen dat we maximaal drie blokken met links konden toevoegen naast de drie advertentieblokken van AdSense voor inhoud die we al op elke pagina weergeven, en dat klonk goed.

We wilden ervoor zorgen dat de site gebruiksvriendelijk zou blijven en de gebruikerservaring positief zou zijn. We overwogen de advertentieplaatsing daarom zorgvuldig, aangezien het belangrijk voor ons is onze inhoud te benadrukken en een trouw gebruikerspubliek op te bouwen dat blijft terugkomen. Op basis van de aanbevelingen van het AdSense-team implementeerden we een breed formaat van 728 x 15 pixels met vier links boven en onder aan de pagina's. 

IA: Wat was het resultaat? Zou u deze strategie aan andere uitgevers aanraden?

KK: De blokken met links zijn erg productief wat inkomsten betreft: ze realiseren 25 procent van onze totale online inkomsten. De advertenties zijn goed getarget en erg interessant voor gebruikers. In vergelijking met onze andere advertenties van AdSense voor inhoud presteren de blokken met links bijzonder goed. Dankzij deze extra inkomsten uit blokken met links hebben we meer games aan onze collectie kunnen toevoegen. Met deze inkomsten kunnen we onze site verbeteren en een groter publiek aantrekken dat steeds vaker terugkomt.

Wat plaatsingen betreft, presteren onze blokken met links die boven aan de pagina worden weergegeven behoorlijk goed, aangezien gebruikers ze daar eerder zien staan en ze toch niet afleiden van de pagina-inhoud. Tegelijkertijd presteren de blokken met links die onder aan de pagina worden weergegeven ook erg goed, aangezien gebruikers vaak omlaag bladeren om de taal van de site aan te passen. Het is een extra plaats waarop gebruikers de links kunnen vinden. Het AdSense-team raadde ons aan blokken met vier links te gebruiken in plaats van vijf, omdat het lettertype dan groter is en beter leesbaar voor de gebruiker. 

Ik kan andere uitgevers zeker aanraden blokken met links aan hun sites toe te voegen als uitstekende oplossing voor een beperkte ruimte. Hoewel deze blokken weinig plaats innemen, zijn de inkomsten aanzienlijk.
  
Als u net als MyPlayCity blokken met links aan uw site wilt toevoegen, meldt u zich aan bij uw account.

  1. Zodra u bent aangemeld bij uw AdSense-account, klikt u op het tabblad 'Mijn advertenties' in de nieuwe AdSense-interface.
  2. Blader naar het einde van de vervolgkeuzelijst 'Formaat' en selecteer het formaat van uw blok met links. We raden een van onze best presterende formaten aan: 728 x 15, 160 x 90 of 468 x 15 pixels.

Zodra u uw pagina's heeft bijgewerkt, worden de blokken met links onmiddellijk weergegeven. Als we uw pagina nog niet hebben gecrawld, kan uw alternatieve advertentie of een zoekvak met 'Bekijk advertenties over' in het blok met links worden weergegeven.


Enkele aanvullende praktische tips van het AdSense-team over blokken met links: 

  • Probeer bredere formaten met minder links, bijvoorbeeld, 728 x 15 (4 links), 160 x 90 (4 links) of 468 x 15 (4 links).
  • Effectieve plaatsingen zijn boven aan de pagina (na de navigatie-elementen, maar voor de pagina-inhoud) en onder aan de pagina (aan het eind van een artikel). Horizontale advertentieblokken met links werken hier meestal het best (728 x 15 en 468 x 15 pixels).
  • Als een horizontaal formaat niet geschikt is voor uw site, kunt u een verticaal formaat gebruiken (zoals 160 x 90 of 200 x 90 pixels) om ruimte in de zijbalk op te vullen. U kunt de tekst ook in een artikel om het advertentieblok laten lopen als scheiding of onderbreking in de inhoud.

Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense Team

+1-rapportage in Webmasterhulpprogramma's van Google en Google Analytics

vrijdag 15 juli 2011 | 01:36

Labels:

Het was een drukke week hier bij Googleplex. Eerst hebben we wereldwijd de +1-knop gelanceerd op de sites van Google Zoeken en vervolgens hebben we de start van het Google + project aangekondigd. 


Zowel de +1-knop als het Google + project moeten het u gemakkelijker maken online contact te maken met de personen die u vertrouwt. In het geval van de +1-knop houdt dit in dat advies van betrouwbare vrienden en contactpersonen aan de zoekresultatenpagina's van Google wordt toegevoegd zodat de gebruikers die uw webinhoud waarderen, die kunnen aanbevelen op het beslissingsmoment. 


Maar wanneer u een website beheert, is iets pas waar wanneer het ook gemeten kan worden. Daarom zijn we blij de lancering te kunnen aankondigen van rapporten die u de waarde laten zien van de +1-knop voor uw site. 


Om te beginnen kunnen de +1-statistieken in de Webmasterhulpprogramma's van Google u laten zien wat de invloed is van de +1-knop op het verkeer naar uw pagina's:





  • Het rapport 'Zoekimpact' geeft u een idee van het effect van +1-waarderingen op uw organische zoekverkeer. U kunt achterhalen of uw klikfrequentie verandert wanneer door gepersonaliseerde aanbevelingen uw inhoud meer opvalt. U doet dit door de klikken en vertoningen op de zoekresultatenpagina's met en zonder +1 meldingen met elkaar te vergelijken. We tonen de statistieken over klikfrequentieveranderingen alleen wanneer er voldoende vertoningen zijn voor een zinvolle vergelijking. 
  • In het rapport 'Activiteiten' kunt u zien hoe vaak uw pagina's een +1-waardering hebben ontvangen via de knoppen op uw site en op andere pagina's (zoals de zoekresultatenpagina's van Google). 
  • In het rapport 'Doelgroep' ten slotte, vindt u de verzamelde geografische en demografische gegevens over de Google-gebruikers die uw pagina's een +1-waardering hebben gegeven. Vanwege privacy tonen we doelgroepgegevens alleen wanneer voldoende gebruikers de pagina's op uw site een +1-waardering hebben gegeven. 



Gebruik het menu '+1-statistieken' aan de zijkant van de pagina om uw rapporten te bekijken. Als u uw site nog niet op Webmasterhulpprogramma's van Google heeft geverifieerd, volgt u deze instructies om toegang te krijgen. 


Ten slotte kunt u met behulp van 'Sociale plug-ins bijhouden' in Google Analytics zien hoe gebruikers uw inhoud delen via andere knoppen dan de +1-knop. Nadat u JavaScript voor Google Analytics heeft geconfigureerd, kunt u met rapporten voor sociale betrokkenheid de verschillende typen deelacties vergelijken die op uw pagina's plaatsvinden.





  • Met het rapport 'Sociale betrokkenheid' kunt u nagaan hoe sitegedrag verandert bij bezoeken waarbij klikken op +1-knoppen of andere sociale acties plaatsvinden. Zo kunt u achterhalen of mensen die uw pagina's tijdens een bezoek een +1-waardering hebben gegeven, meer tijd op uw site doorbrengen dan de mensen die dit niet hebben gedaan.  
  • Met het rapport 'Sociale acties' kunt u vanuit √©√©n centraal punt het aantal sociale acties bijhouden (+1-klikken, tweets, etc.) dat op uw site heeft plaatsgevonden. 
  • Met het rapport 'Sociale pagina's' kunt u de pagina's op uw site vergelijken om na te gaan op welke pagina's de meeste sociale acties plaatsvinden. 

De komende dagen zullen we, als u de standaardversie van de Google Analytics-trackingcode gebruikt en +1-knoppen aan uw site heeft toegevoegd, automatisch het bijhouden van sociale plug-ins voor +1 in uw account inschakelen. In een paar eenvoudige stappen kunt u het bijhouden van andere sociale plug-ins inschakelen


Dit is nog maar het begin van social reporting. Naarmate mensen nieuwe manieren van interactie op internet ontdekken, zullen we nieuwe rapporten ontwikkelen om bedrijfseigenaren te helpen inzicht te krijgen in de waarde van sociale acties voor hun bedrijf. Wat ons betreft een +1 voor gegevens!


Artikel door Dan Rodney - Software-engineer
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense Team

Nieuw kennisgevingslabel en pictogram in advertenties

dinsdag 12 juli 2011 | 03:06



U heeft waarschijnlijk gemerkt dat de AdWords-advertenties die op uw site worden weergegeven, een speciaal 'i'-pictogram bevatten dat kan worden uitgevouwen tot een label 'Ads door Google' in de onderhoek van de advertentie. Gebruikers die op dit label klikken, worden naar een pagina gebracht waarop ze meer informatie krijgen over online adverteren en de advertenties die ze hebben gezien. Gebruikers duidelijke informatie geven over de advertenties die ze zien, heeft hoge prioriteit bij Google en veel andere bedrijven in de online reclamebranche.


Voor sites die hoofdzakelijk in het Engels zijn, hebben we het kennisgevingspictogram in advertenties onlangs gewijzigd in een nieuw pictogram dat kan worden uitgevouwen tot een label 'AdChoices'. Deze kennisgevingen zijn ontwikkeld door het Self-Regulatory Program for Online Behavioral Advertising van de online reclamebranche om gebruikers op proactieve wijze informatie en keuzes te geven met betrekking tot de advertenties die ze te zien krijgen. Afhankelijk van de adverteerder kan dit pictogram af en toe worden weergegeven op pagina's in andere talen.





Dit wordt de meest uitgebreide implementatie van het label 'AdChoices' tot nu toe en het stimuleert ons dat anderen in de branche dit label ook gaan gebruiken. We zijn op zoek naar manieren om de transparantie en controle in andere talen en landen eveneens te vergroten.


Zoals voorheen worden gebruikers die op het label 'AdChoices' klikken, naar een pagina gebracht waar ze meer informatie kunnen vinden over online adverteren en de advertenties die ze zojuist hebben gezien. Deze pagina bevat ook een link naar Beheer van advertentievoorkeuren, waar gebruikers kunnen beheren welke typen op interesses gebaseerde advertenties ze te zien krijgen. Onze tests van dit nieuwe pictogram en label hebben aangetoond dat ze geen effect zouden moeten hebben op de prestaties van advertenties. We zijn van mening dat deze update gebruikers zal helpen beter inzicht te krijgen in de advertenties die ze te zien krijgen en hopen dat dit label binnenkort overal in de branche wordt gebruikt.


Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense team

Nieuw inzicht in hoe gebruikers toegang krijgen tot uw site

woensdag 6 juli 2011 | 09:43

Vandaag willen we u informeren over een nieuw rapport waarin de platforms worden weergegeven waarmee uw bezoekers toegang krijgen tot uw site, bijvoorbeeld desktop of mobiel. Bekijk een gedetailleerd overzicht van uw inkomsten op basis van waar uw verkeer vandaan komt en gebruik deze gegevens om uw site te optimaliseren en een betere ervaring aan gebruikers te leveren. Als u bijvoorbeeld vaststelt dat u veel verkeer ontvangt van mobiele apparaten, raden we u aan een mobiele versie van uw website te maken en hiermee geld te verdienen via AdSense voor mobiele inhoud


Met deze functie kunt u de prestatiegegevens verdeeld over deze categorieën weergeven:


 - Desktop: alle verkeer die afkomstig is van desktopgebruikers
 - Geavanceerde mobiele apparaten: omvat smartphones
 - Andere mobiele apparaten: omvat telefoons uit het lage en middensegment


Ga naar de nieuwe interface en klik op het tabblad 'Prestatierapporten' als u dit nieuwe rapport wilt proberen. Selecteer 'Platforms' in het linkernavigatievenster.



Ter herinnering: de oudere versie wordt steeds minder gebruikt terwijl we ons blijven focussen op rapportageverbeteringen zoals deze. Heeft u feedback over dit nieuwe rapport of zijn er andere rapporten die u graag wilt gebruiken? Deel uw gedachten en suggesties in het veld 'Opmerkingen' hieronder. Als u de nieuwe interface nog niet heeft geprobeerd, kunt u meer informatie vinden zodat u vandaag nog aan de slag kunt gaan.


Artikel door Vincent Zanotti, AdSense-engineer
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg, Inside AdSense team

Verduidelijking van ons beleid voor advertentie-implementatie

dinsdag 5 juli 2011 | 00:51

We hebben kort geleden enkele wijzigingen aangebracht in de formulering van ons programmabeleid. We raden uitgevers die de online versie van de Algemene voorwaarden van AdSense hebben geaccepteerd, ten zeerste aan het programmabeleid van AdSense regelmatig te controleren. We willen van deze gelegenheid gebruik maken om ons beleid voor advertentie-implementatie te verduidelijken en enkele wijzigingen bespreken die hierin zijn aangebracht.

We stimuleren uitgevers te experimenteren met verschillende plaatsingen en advertentie-indelingen om de gebruikerservaring te verbeteren en daarmee hun inkomsten te vergroten. Het is echter verboden om het gedrag, de targeting of het uiterlijk van AdSense-advertenties aan te passen zonder expliciete toestemming van Google. Dit gedrag omvat onder andere het in iframes plaatsen van advertentiecode waardoor het standaardgedrag, de standaardtargeting of de weergave van advertenties wordt gemanipuleerd. Een iframe is een HTML-tag die bij het ontwerpen van webpagina's wordt gebruikt. Hiermee kan een webpagina, afbeelding of graphic in een frame (kader) in een andere pagina worden weergegeven. Het op een verkeerde manier gebruiken van iframes is altijd verboden geweest op grond van ons beleid, maar we hebben de formulering van ons programmabeleid onlangs aangepast om misbruik van iframes specifiek te verbieden.

Op een ongepaste manier in iframes geplaatste advertenties zijn nadelig voor onze adverteerders, aangezien de advertentie hiermee onzichtbaar kan worden gemaakt. In dergelijke gevallen zijn advertenties niet alleen niet zichtbaar, maar kunnen er ook onopgemerkt klikken worden gegenereerd als deze verborgen advertenties op een plek zijn geplaatst waar gebruikers vaak klikken. Hieronder ziet u een voorbeeld van een gedeeltelijk verborgen banner.


Het in iframes plaatsen en verbergen van advertenties is een van de mogelijke vormen van misbruik. Een andere vorm is iframing tussen verschillende domeinen. Iframes tussen verschillende domeinen worden gebruikt om inhoud van een andere site in een frame weer te geven. Op deze manier zouden sites advertenties van een andere site in een frame kunnen weergeven zonder dat de uitgever van deze site dit weet.

We hebben ons beleid voor advertentiegedrag daarom als volgt opnieuw geformuleerd:
De AdSense-code mag niet worden gewijzigd, noch mag het standaard advertentiegedrag op enige, niet expliciet door Google toegestane wijze worden gemanipuleerd. Dit omvat (maar is niet beperkt tot) het volgende: wanneer er op Google-advertenties wordt geklikt, mag er geen nieuw browservenster worden geopend. Ook mogen Google-advertenties niet in een IFRAME worden geplaatst.

We beseffen dat er bepaalde correcte advertentie-implementaties zijn waarvoor iframes nodig zijn. Zoals in ons programmabeleid wordt beschreven, zijn uitzonderingen op het beleid echter alleen toegestaan met toestemming van Google.

Uit onze nieuwe formulering blijkt wel dat we proactiever willen optreden tegen het misbruik van iframes. Een onjuist gebruik van iframes is niet alleen misleidend, maar leidt ook vaak tot onbedoeld gedrag dat een beleidsschending vormt, zoals de dubbele weergave van advertenties. In ons programmabeleid wordt bovendien vermeld dat we ons het recht voorbehouden de advertentieweergave uit te schakelen voor sites en/of accounts die niet aan dit beleid voldoen en daarvoor geen toestemming van Google hebben gekregen. Als u zo goed mogelijk aan ons beleid wilt voldoen en bovendien betere targetingresultaten wilt behalen, raden we u aan onze advertentiecode rechtstreeks in de HTML-broncode van uw webpagina te plakken.

We hopen dat we ons programmabeleid hiermee hebben kunnen verduidelijken. Als u vragen heeft over het beleid inzake iframes of het programmabeleid in het algemeen, kunt u uiteraard contact met ons opnemen. We raden u aan uw inhoud en implementaties regelmatig te controleren, om de goede reputatie van uw account te handhaven. Als u op de hoogte wilt blijven van beleidswijzigingen, kunt u ons Helpcentrum en Helpforum bezoeken en u abonneren op dit blog om regelmatig informatie te ontvangen over nieuwe blogberichten, tips en AdSense-evenementen. Als u sites in ons netwerk tegenkomt die deze richtlijnen duidelijk schenden, vragen we u dit bij ons te melden.


Artikel door Cecelia Choi - AdSense-beleidsteam
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense team