Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

De nieuwe interface op woensdag: inkomsten analyseren op paginaweergaven versus advertentieverzoeken

woensdag 29 juni 2011 | 10:07

Labels:


Als u al enige tijd heeft rondgekeken op het tabblad 'Prestatierapporten' in de nieuwe interface, heeft u de knop 'Kolommen' waarschijnlijk al gevonden. Met deze knop kunt u uw rapport aanpassen om inkomsten weer te geven op paginaweergaven, advertentieverzoeken, overeenkomende verzoeken en afzonderlijke advertentievertoningen. Als u een van deze opties selecteert, veranderen de kolommen en gegevens die in de tabel en grafiek worden weergegeven. Alle andere statistieken, zoals CTR en RPM, worden gebaseerd op uw selectie. 







We hebben enkele vragen over het interpreteren van deze rapporten ontvangen, met name wanneer ze worden weergegeven op 'paginaweergaven' en 'advertentieverzoeken'. Als u een algemene indruk van uw advertentieprestaties wilt krijgen, geeft u uw inkomsten weer op 'paginaweergaven'. Als u specifieke advertentieblokken of kanalen wilt bekijken, raden we u echter aan de weergave 'advertentieverzoeken' te gebruiken. Zo krijgt u de nauwkeurigste cijfers voor specifieke rapporten, zoals advertentieblokken, advertentieformaten, aangepaste kanalen, advertentietypen, targetingtypen en biedingstypen.


Waarom? Wanneer u de prestaties van afzonderlijke advertentieblokken analyseert, kunnen in de weergave 'paginaweergaven' onjuiste CTR's en RPM's worden weergegeven als u meerdere advertentieblokken op een pagina heeft. Elke keer dat een gebruiker een pagina met meerdere advertentieblokken weergeeft, registreren uw rapporten slechts een paginaweergave en koppelen deze aan het eerste advertentieblok op de pagina. Dit betekent dat wanneer u gedetailleerdere rapporten weergeeft op 'paginaweergaven', de CTR en RPM van de tweede en derde advertentieblokken op de pagina worden berekend op basis van 'nul' paginaweergaven, wat leidt tot ongeldige gegevens. Als u de weergave 'advertentieverzoeken' gebruikt wanneer u specifieke advertentieblokken bekijkt, zorgt u ervoor dat u geldige CTR- en RPM-waarden te zien krijgt. 


Probeer het vandaag nog uit. Ga naar de nieuwe interface en klik op het tabblad 'Prestatierapporten'. Selecteer de knop 'Kolommen' in een rapport om de weergegeven statistieken te wijzigen.


Dit is de laatste post voor onze Nieuwe interface op woensdag series. We hopen dat u nu wat meer bekend bent met de functies van de nieuwe interface en hoe u ze kunt gebruiken om uw advertentieprestatie en uw account beter te beheren. U kunt altijd de vorige artikelen bezoeken door te zoeken naar 'Nieuwe AdSense Interface' in de zoekbalk en onze helpcentrum te bezoeken. Aangezien we continu nieuwe functies ontwikkelen in de nieuwe interface, zullen we deze updates zeker hier plaatsen, dus houd het in de gaten!


Artikel door Guillaume Ryder - AdSense ingenieur
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense

De +1-knop wordt wereldwijd toegepast

dinsdag 28 juni 2011 | 00:52



Enkele maanden geleden lanceerden we de +1 knop voor Engelstalige zoekresultaten op google.com. Sinds kort hebben we de +1 knop beschikbaar gesteld op sites op internet.




Het concept achter de +1-knop is eenvoudig: Google-gebruikers kunnen met één klik op de knop internetpagina's aan hun vrienden, contactpersonen en de rest van de wereld aanraden. Voor uitgevers betekent dit mogelijk meer en relevanter verkeer via Google, aangezien potentiële bezoekers aanbevelingen van hun vrienden en contactpersonen naast uw vermelding in de zoekresultaten van Google kunnen zien staan.

Vanaf vandaag gaan we de +1-knoppen wereldwijd op zoekpagina's van Google weergeven. We beginnen met grote sites zoals google.co.uk, google.de en google.fr en zullen deze functionaliteit de daaropvolgende weken ook uitbreiden naar andere zoeksites.

We werken bovendien samen met verschillende sites wereldwijd waarop de komende dagen de eerste +1-knoppen zullen worden weergegeven.





Als u hiermee aan de slag wilt gaan, gaat u naar het hulpprogramma voor de +1-knop in het Centrum voor webmasters, waar de +1-knop al in 44 talen beschikbaar is.

Als u de +1-knop wilt installeren, configureert u een codefragment dat u toevoegt aan de pagina's waarop u een +1-knop wilt weergeven. U heeft de keuze uit verschillende knopformaten en -stijlen en kunt de +1-knop dus bij de opmaak van uw site laten passen.



Vanaf vandaag wordt rapportage voor de +1-knop beschikbaar gesteld in zowel de Webmasterhulpprogramma's van Google als Google Analytics. U kunt de statistieken uit de Webmasterhulpprogramma's van Google gebruiken om te zien welk effect de +1-knop op organische zoekopdrachten en de klikfrequentie heeft. In de rapporten van Google Analytics worden gegevens vergeleken voor sociale plug-ins en wat gebruikers die sociale plug-ins gebruiken, op uw site doen.

Er zijn verschillende eenvoudige manieren waarop u ervoor kunt zorgen dat de +1-waarderingen die u ontvangt, zo vaak mogelijk worden gekoppeld aan de pagina's die in de zoekresultaten van Google worden weergegeven. Voor geavanceerde tips en trucs kunt u de site van Google Code bekijken. Tot slot verwijzen we u voor vragen over het gebruik van de +1-knop op uw websites graag naar het Helpforum voor webmasters.

Als u de +1-knop aan uw site toevoegt, trekt uw website mogelijk meer aandacht doordat er persoonlijke aanbevelingen worden weergegeven op een moment waarop mensen beslissen welke websites ze bezoeken: tijdens het zoeken met Google. Als er onder uw gebruikers fans zijn die enthousiast zijn over uw inhoud, vraag hen dan nu dit te laten zien met een +1! 

Artikel door Nick Radicevic - Product Manager
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense Team

De nieuwe interface op woensdag: multidimensionale rapportage

woensdag 15 juni 2011 | 04:28

Labels: , , , ,

We hebben geluisterd naar feedback van uitgevers die ons hebben gevraagd om meer rapportage en betere inzicht in hun gegevens en hebben daar een nieuwe functie voor ontwikkeld: multidimensionale rapportage. U kunt nu dimensies aan uw prestatierapporten toevoegen om gegevens te bekijken en te sorteren op basis van meerdere dimensies, zoals advertentieblokken, advertentieformaten en landen.      


Met deze nieuwe functie kunt u maximaal drie dimensies aan uw rapporten toevoegen en kunt u bijvoorbeeld een kanaal bekijken op basis van datum of een advertentieblok op basis van targetingtype. Als u een dimensie wilt toevoegen wanneer u een rapport maakt of bewerkt, klikt u op 'Dimensie toevoegen' en selecteert u een dimensie. De geselecteerde dimensie wordt toegevoegd aan de tabel, zodat u nu twee dimensies ziet. Als u nog een dimensie wilt toevoegen, klikt u nogmaals op 'Dimensie toevoegen' en selecteert u de gewenste dimensie. U kunt een dimensie ook aanpassen en verwijderen door op de vervolgkeuzelijst te klikken voor de dimensie die u wilt aanpassen of verwijderen.  






Probeer multidimensionale rapportage eens om uw gegevens interactief te bekijken en meer inzicht in uw prestaties te krijgen. En omdat we onze rapportagemogelijkheden voortdurend proberen te verbeteren, zullen we binnenkort nog meer nieuwe dimensiecombinaties beschikbaar stellen.


Deze rapportagemogelijkheden zijn slechts een van de aanpassingen die we in de nieuwe AdSense-interface hebben aangebracht als verbetering ten opzichte van de eerdere versie. In het onderstaande vak voor reacties kunt u uw mening hierover geven, zodat we onze interface nog verder aan uw behoeften kunnen aanpassen. Als u de nieuwe interface nog niet heeft geprobeerd, kunt u meer informatie vinden zodat u vandaag nog aan de slag kunt gaan.




Artikel door Vincent Zanotti - AdSense ingenieur
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense Team

| 04:27

Labels:

De nieuwe interface op woensdag: multidimensionale rapportage


We hebben geluisterd naar feedback van uitgevers die ons hebben gevraagd om meer rapportage en betere inzicht in hun gegevens en hebben daar een nieuwe functie voor ontwikkeld: multidimensionale rapportage. U kunt nu dimensies aan uw prestatierapporten toevoegen om gegevens te bekijken en te sorteren op basis van meerdere dimensies, zoals advertentieblokken, advertentieformaten en landen.      


Met deze nieuwe functie kunt u maximaal drie dimensies aan uw rapporten toevoegen en kunt u bijvoorbeeld een kanaal bekijken op basis van datum of een advertentieblok op basis van targetingtype. Als u een dimensie wilt toevoegen wanneer u een rapport maakt of bewerkt, klikt u op 'Dimensie toevoegen' en selecteert u een dimensie. De geselecteerde dimensie wordt toegevoegd aan de tabel, zodat u nu twee dimensies ziet. Als u nog een dimensie wilt toevoegen, klikt u nogmaals op 'Dimensie toevoegen' en selecteert u de gewenste dimensie. U kunt een dimensie ook aanpassen en verwijderen door op de vervolgkeuzelijst te klikken voor de dimensie die u wilt aanpassen of verwijderen.  






Probeer multidimensionale rapportage eens om uw gegevens interactief te bekijken en meer inzicht in uw prestaties te krijgen. En omdat we onze rapportagemogelijkheden voortdurend proberen te verbeteren, zullen we binnenkort nog meer nieuwe dimensiecombinaties beschikbaar stellen.


Deze rapportagemogelijkheden zijn slechts een van de aanpassingen die we in de nieuwe AdSense-interface hebben aangebracht als verbetering ten opzichte van de eerdere versie. In het onderstaande vak voor reacties kunt u uw mening hierover geven, zodat we onze interface nog verder aan uw behoeften kunnen aanpassen. Als u de nieuwe interface nog niet heeft geprobeerd, kunt u meer informatie vinden zodat u vandaag nog aan de slag kunt gaan.




Artikel door Vincent Zanotti - AdSense ingenieur
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense Team