Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Belangrijke punten die zijn besproken tijdens AdSense in uw stad

donderdag 26 mei 2011 | 14:19

Als u ons AdSense-blog regelmatig volgt, heeft u misschien al eens gehoord van onze 'AdSense in uw stad'-evenementen. We organiseren deze evenementen omdat we onze uitgevers graag in levenden lijve willen ontmoeten, feedback uit de eerste hand willen horen en de reacties op nieuwe AdSense-functies willen peilen. Tijdens een van de meest recente evenementen in ons kantoor in Zurich boden we workshops aan over het programmabeleid van Google AdSense. Hier hebben we meer inzicht gekregen in de vragen die uitgevers hebben over ons beleid en de manier waarop we de beleidsnaleving controleren en afdwingen. Om degenen onder u die daar niet aanwezig waren ook van deze informatie op de hoogte te stellen, willen we enkele punten uit deze workshops hier in het blog Inside AdSense delen:

  • We controleren de naleving van ons programmabeleid zowel op site- als op accountniveau. Het is zeker de moeite waard om het bericht 'Feiten en fictie over AdSense - Programmabeleid' van Andres te lezen voor meer informatie over de manier waarop we de beleidsnaleving controleren en afdwingen.
  • In ons Helpcentrum kunt u veel informatie vinden over de meldingen die uitgevers van ons ontvangen. Deze Helpcentrum-artikelen bevatten bovendien links naar formulieren die u kunt gebruiken om contact met ons op te nemen:
    • Als u een melding heeft ontvangen waarin u wordt gevraagd binnen drie werkdagen wijzigingen aan te brengen: u vindt hier een gedetailleerd overzicht van wat u moet weten en doen. U hoeft ons niet op de hoogte te stellen als u de beleidsschending heeft verholpen.
    • Als de advertentieweergave op uw site is uitgeschakeld: lees ons Helpcentrum-artikel voor meer informatie over waarom dit kan zijn gebeurd.
    • Als u een bericht heeft ontvangen waarin wordt gemeld dat uw AdSense-account kan worden uitgeschakeld: u kunt de reputatie van uw AdSense-account mogelijk verbeteren met de informatie in dit bericht
    • Als uw AdSense-account is uitgeschakeld: AdSense-accounts kunnen om verschillende redenen worden uitgeschakeld. Als u bezwaar wilt indienen tegen de beslissing, moet u het juiste bezwaarformulier gebruiken.
    •  Als u een beleidsschending wilt melden: ons team staat klaar om beleidsschendingen te onderzoeken die via deze formulieren worden ingediend. 
    • Wanneer we de naleving van ons programmabeleid moeten afdwingen, sturen we u een melding per e-mail. Het is daarom belangrijk dat u regelmatig controleert of het e-mailadres in uw AdSense-account nog actueel is. U kunt alle beleidsmeldingen ook bekijken op de pagina 'Berichten' op het tabblad 'Startpagina' dat u te zien krijgt wanneer u zich aanmeldt bij uw AdSense-account.
  • Met sommige uitgevers is contact opgenomen omdat AdSense-advertenties naast reactiespam zijn weergegeven in hun blogs en op hun forums. Hoewel we begrijpen dat uitgevers niet expres reactiespam toelaten in hun blogs en op hun forums, vragen we u ervoor te zorgen dat er geen advertenties op die pagina's worden weergegeven, aangezien u zich zult kunnen voorstellen dat adverteerders hun advertenties niet in die context willen laten weergeven. Raadpleeg het blogbericht in het Centrum voor webmasters en dit Helpcentrum-artikel voor informatie over het effectief bestrijden van reactiespam.
  • Zorg ervoor dat u het juiste AdSense-product gebruikt! We bieden tegenwoordig verschillende AdSense-producten aan, van het traditionele AdSense voor inhoud tot AdSense voor feeds. Dit klinkt misschien als een open deur, maar we hebben in het verleden gezien dat uitgevers bijvoorbeeld code van AdSense voor inhoud proberen te gebruiken in mobiele applicaties.
    Als u meer wilt weten over waarom dit belangrijk is, kunt u dit blogbericht lezen. Tot slot vindt u hier een volledig overzicht van alle AdSense-producten die we op dit moment aanbieden.
We willen iedereen bedanken voor de bijzonder bruikbare feedback en vragen die we hebben ontvangen en hopen in de toekomst nog veel meer van onze uitgevers te ontmoeten. Zorg ervoor dat u zich bij uw e-mailvoorkeuren op het tabblad 'Mijn account' in uw AdSense-account heeft aangemeld voor 'Speciale aanbiedingen', zodat we het u kunnen laten weten als er evenementen bij u in de buurt worden georganiseerd.

Artikel door Dan Zilic - AdSense-beleidsteam
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense Team

De zomer nadert!

woensdag 18 mei 2011 | 09:03

Het is weer dat mooi tijdstip van het jaar en ons Dublin team verlangt meer en meer naar de zon. Aan al onze AdSense uitgevers over de hele wereld wensen wij een fijne tijd gedurende de komende zomer!



Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense team

Vertel ons meer over uw ervaringen met onze aangepaste suggesties

dinsdag 17 mei 2011 | 10:04

Velen van u hebben zich aangemeld voor het ontvangen van aangepaste suggesties voor uw AdSense-implementatie. Wanneer uitgevers zich aanmelden voor deze berichten, sturen we hen regelmatig praktische tips die relevant zijn voor hun site, zodat ze deze kunnen optimaliseren en meer inkomsten kunnen genereren met Google AdSense.


Zie hoe uitgever Johnny Hayes nu 51 procent meer verdient met AdSense op zijn site, FunCheapSF.com, door een van de tips te implementeren die wij hem hadden gestuurd. U kunt ook zien hoe de AdSense-inkomsten van uitgever Eric Bort voor zijn site SurgerySquad.com met meer dan 200 procent stegen nadat hij een wijziging had doorgevoerd die we hem per e-mail hadden aangeraden.


Hoe kunt u zich aanmelden voor het ontvangen van gepersonaliseerde prestatiesuggesties?
Stap 1. Ga naar uw accountinstellingen en klik in het gedeelte 'Persoonlijke instellingen' op 'wijzigen'.
Stap 2. Vink het selectievakje aan naast 'Hulp op maat en suggesties voor accountprestaties'.
Stap 3. Klik op 'Opslaan'.


Voor uitgevers die zich hier al voor hebben aangemeld:
We zijn erg benieuwd naar uw ervaringen. We hopen dat u ons wilt laten weten wat u van de tips vindt die we u hebben gestuurd en of uw AdSense-inkomsten inderdaad zijn gestegen. Feedback over onze aangepaste suggesties is natuurlijk ook welkom, zodat we de manier kunnen verbeteren waarop we u van tips en advies voorzien.


Als u zich nog niet heeft aangemeld, zorg dan dat u geen extra inkomsten misloopt: meld u vandaag nog aan! Controleer daarnaast of de contactgegevens in uw account actueel zijn, zodat u onze berichten ook daadwerkelijk ontvangt.




Artikel door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense-team

Surgery Squad verhoogt de CTR en de inkomsten via een eenvoudige optimalisatieprocedure.

maandag 16 mei 2011 | 05:11


Surgery Squad voegt een derde advertentieblok toe aan haar pagina's en verbetert de prestaties en de AdSense-inkomsten met 200 procent.

Op SurgerySquad.com wordt via interactieve, virtuele-operatiemodules patiënten uitgelegd wat er precies gebeurt tijdens chirurgische ingrepen. Maker Eric Bort heeft onlangs in een gesprek met ons uitgelegd hoe hij de AdSense-prestaties en -inkomsten van Surgery Squad wist te optimaliseren door simpelweg een derde advertentieblok aan de pagina's toe te voegen.


Inside AdSense: Kunt u ons wat meer vertellen over hoe Surgery Squad is ontstaan?
Eric Bort: Ik heb Surgery Squad in augustus 2010 geïntroduceerd na meer dan tien jaar bedrijfstrainingen en e-learning-programma's te hebben ontwikkeld. Als onderdeel daarvan heb ik enkele virtuele operaties gemaakt, die zeer goed werden ontvangen. Vervolgens heb ik besloten een website hieraan te wijden. Mensen hebben veel vragen over operaties. Ze willen weten wat er gebeurt met hun lichaam wanneer ze buiten bewustzijn op de operatietafel liggen. Vanuit menselijk perspectief is dit een heel intrigerend onderwerp. 


IA: Welke rol speelt AdSense in uw bedrijf?
EB: We hebben AdSense sinds de introductie van Surgery Squad voor de site gebruikt omdat we in het verleden ook al veel succes hadden met AdSense op enkele van onze andere sites. AdSense is momenteel verantwoordelijk voor alle inkomsten van Surgery Squad. Het programma was in een handomdraai ingesteld. Nadat ons account was goedgekeurd, was AdSense binnen tien minuten actief. En gezien het brede aanbod van adverteerders in het netwerk weet ik dat AdSense altijd advertenties van hoge kwaliteit zal weergeven.


IA: Waarom heeft u besloten nog een advertentieblok aan uw pagina's toe te voegen?
EB: Ik kreeg de optimalisatietip van het AdSense-team dat ik de inkomsten kon maximaliseren door een extra advertentieblok aan mijn pagina's toe te voegen. Aanvankelijk was ik terughoudend omdat een goede gebruikerservaring heel belangrijk voor mij is en ik bezoekers niet wilde overspoelen met advertenties. Maar ik heb uiteindelijk besloten het toch eens te proberen omdat ik weet hoe belangrijk het om nieuwe strategieën te testen en te kijken wat het beste werkt. En dus heb ik aan al mijn pagina's onderaan een derde advertentieblok toegevoegd. 


IA: Wat was het resultaat? Zou u deze strategie andere uitgevers aanraden?
EB: Ik had niet gedacht dat het nieuwe advertentieblok even goed, zo niet beter zou presteren dan de andere twee advertentieblokken. Ik denk dat dit komt omdat bezoekers naar de onderkant van de pagina bladeren om opmerkingen toe te voegen en daar advertenties aantreffen die een interessante aanvulling blijken te zijn op onze inhoud. Onze klikfrequentie is aanzienlijk toegenomen. Het is verbluffend. Onze eCPM is toegenomen met 168 procent en onze totale inkomsten zijn met meer dan 200 procent gestegen. Met deze extra AdSense-inkomsten kunnen we onze kosten dekken en ons bedrijf continueren. Het feit dat onze kosten worden gedekt, is heel belangrijk voor een klein bedrijf als het onze.


Ik raad andere uitgevers aan nieuwe advertentieblokken toe te voegen als ze hun inkomsten willen optimaliseren. Als ze op de juiste wijze worden gepresenteerd, kunnen advertenties de gebruikerservaring verbeteren. Maar het is heel belangrijk om te testen en te kijken wat het beste werkt met uw inhoud, indeling en het gedrag van uw gebruikers. Heb het geduld om te wachten en te kijken wat wel en wat niet werkt.


Meld u vandaag nog aan bij uw account als u, net als Surgery Squad, een extra advertentieblok wilt toevoegen.


Artikel door Meredith Blackwell - Inside AdSense team
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense team

De nieuwe interface op woensdag: Aangepaste kanalen in een grafiek weergeven

woensdag 4 mei 2011 | 08:14

Labels:

We begrijpen dat velen van u analyseren hoe advertentieblokken of kanalen ten opzichte van elkaar presteren om u zo te helpen beslissen of u wijzigingen moet aanbrengen om de prestaties te verbeteren. In de nieuwe interface bieden we nu een nieuwe manier om afzonderlijke items te analyseren en met elkaar te vergelijken.


Met de grafiekfunctie kunt u aangepaste kanalen of advertentieblokken weergeven als een eigen lijn in de grafiek, zodat u pieken of dalen gemakkelijk kunt opsporen. Als u wilt zien hoe elk kanaal presteert ten opzichte van de andere kanalen, gaat u naar het tabblad 'Prestatierapporten' en klikt u op 'Aangepaste kanalen'. Afhankelijk van het aantal kanalen dat u gebruikt, wordt u mogelijk gevraagd of u de lijst wilt filteren. Klik daarna op de knop 'Rapport bijwerken'. Nadat de geselecteerde kanalen onder de grafiek worden weergegeven, zijn de knoppen 'Combineren' en 'Grafiek' zichtbaar.


Selecteer enkele kanalen en klik op 'Grafiek'. Elk kanaal wordt nu in een eigen kleur weergegeven in de grafiek. Met de knoppen naast de grafiek kunt u de waarde wijzigen waarop u de kanalen wilt vergelijken. Als u deze functie gebruikt, zult u mogelijk merken dat verschillen tussen kanaalprestaties duidelijker zijn in de grafiek dan wanneer u enkel de getallen in de tabel bekijkt.




Probeer het vandaag nog uit. Ga naar het tabblad 'Prestatierapporten' en selecteer het rapport waarvoor u items in een grafiek wilt weergeven. 


Vertel ons wat u in uw rapporten wilt zien en nodig heeft door ons feedback te sturen via de link 'Probleem melden' in de bovenhoek van uw account of door deel te nemen aan de gesprekken in ons forum.


Artikel door Guillaume Ryder - AdSense-engineer
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense Team