Nu de feestdagen weer voor de deur staan, bereiden grote en bekende merkadverteerders zich hierop voor door hun marketingbudgetten te verhogen en getargete campagnes te plannen. U kunt zich hier ook op voorbereiden door plaatsingstargeting te gebruiken om AdWords-adverteerders de mogelijkheid te bieden uw site rechtstreeks te targeten.

Hoewel alle sites in aanmerking komen voor plaatsingstargeting, zijn er wel dingen die u kunt doen om het aantal advertenties met plaatsingstargeting op uw site te verhogen. Maak ten eerste advertentieplaatsingen van uw aangepaste kanalen. Zorg voor een goed geschreven titel en beschrijving om potenti
ële adverteerders inzicht te geven in de doelgroepen die ze kunnen bereiken door op uw site te bieden. Gegevens die u in de beschrijving kunt opnemen, zijn de naam van uw site, de branche, de advertentiepositie, het advertentieformaat en de demografische doelgroep van de site.

Zorg er vervolgens voor dat u onze best presterende advertentieblokformaten gebruikt en deze op optimale posities weergeeft. Claim tot slot uw site in Ad Planner. Als u deze stappen volgt, kunnen adverteerders uw site vinden, targeten en kiezen of ze hun advertenties op een specifiek gedeelte van uw site willen weergeven. Advertenties met plaatsingstargeting genereren vaak veel hogere RPM's, wat u weer meer inkomsten oplevert.

Met getargete kanalen kunt u gemakkelijk extra inkomsten verdienen, maar het duurt even voordat uw kanalen aan adverteerders worden weergegeven, dus maak er snel een paar! U kunt hiervoor de instructies in ons Helpcentrum volgen. Nadat u de wijzigingen heeft aangebracht, zijn uw advertentieblokken niet alleen klaar voor deze feestdagen, maar kunnen ze ook in de toekomst voor elke premiumcampagne door adverteerders worden getarget.

Artikel door Jamie Firkus, Inside AdSense-team
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg, Inside AdSense-team