+1: Display-advertenties nu relevanter maken
maandag 3 oktober 2011
Eerder deze week deden we een aankondiging van verschillende interessante toevoegingen aan Google+. We willen nu nog een toevoeging aankondigen voor onze AdSense-uitgevers: +1 in het Google Display Netwerk.
Vanaf oktober kan de +1-knop worden weergegeven in display-advertenties op uw site. Mensen kunnen dan met één enkele klik specifieke advertenties aanraden en de kans vergroten dat hun sociale contacten deze te zien krijgen. We geloven dat door deze aanbevelingen uw lezers advertenties op uw site vaker zullen opmerken, wat resulteert in meer klikken en uiteindelijk meer inkomsten voor u.
Laten we als voorbeeld Suzanne nemen, die uw advertentie voor goedkope vluchten ziet. Ze geeft de advertentie een +1-waardering omdat ze denkt dat haar vrienden misschien geïnteresseerd zijn in deze aanbieding. Wanneer Suzannes vrienden en contactpersonen zijn aangemeld bij hun Google-accounts, zien ze Suzannes foto daaronder weergegeven met de opmerking dat ze de advertentie een +1-waardering heeft gegeven.
De +1-knop en aanbevelingen worden onder in display-advertenties weergegeven.
Bovendien is de kans groter dat vrienden en contactpersonen van Suzanne deze advertentie ook te zien krijgen. Hoewel de dynamiek van onze advertentieveiling onveranderd blijft, neemt de advertentie nu deel aan de veiling voor de pagina's die de vrienden van Suzanne bezoeken, omdat we weten dat een aanbeveling van vrienden een sterk signaal van relevantie van de advertentie kan zijn.
+1-waarderingen worden een extra signaal voor het bepalen van de relevantie van een advertentie. Alle geschikte advertenties blijven deelnemen aan de advertentieveiling en we blijven de advertenties weergeven die de meeste inkomsten voor u zullen genereren. Klikken op de +1-knop worden niet geteld als klikken op advertenties. Hoewel u niets verdient aan klikken op de +1-knop, kan AdSense door de +1-waarderingen meer relevante advertenties aan uw gebruikers weergeven, wat volgens ons uiteindelijk resulteert in meer inkomsten.
In mobiele advertenties vervangt de +1-knop het huidige 'g'-logo. Aanbevelingen worden enkele seconden weergegeven en verdwijnen daarna uit beeld.
De +1-knop wordt weergegeven in display-advertentie-indelingen voor AdSense voor inhoud en AdSense voor mobiele inhoud: beeld- en Flash-advertenties en advertenties met GIF-animatie. Als u het gebruik van +1-functies en sociale meldingen niet wilt toestaan voor display-advertenties op uw pagina's, kunt u zich vanaf vandaag hiervoor afmelden door u aan te melden bij uw account op google.com/adsense.
Display-advertenties worden veelzeggender wanneer mensen kunnen zien wie van hun contacten er specifiek voor heeft gekozen dit merk aan te bevelen. Dit leidt tot een betere advertentie-ervaring en meer inkomsten voor u.
Ga naar het Helpcentrum van AdSense als u meer informatie wilt over de +1-knop in display-advertenties.
Artikel door Christian Oestlien - Product Manager
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense team
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense team
Geen opmerkingen :
Een reactie posten