Als u een fervent bloglezer bent, herinnert u zich waarschijnlijk blogseries als Feiten en fictie over AdSense en de serie op vrijdag voor nieuwe gebruikers. Wegens de grote vraag willen we graag aankondigen dat we augustus en september gaan besteden aan beleidsberichten. Gedurende deze twee maanden gaan we dieper in op onze beleidsregels om verduidelijkingen, praktische en andere tips te geven.


Deze week willen we graag een van onze oudste beleidsregels bespreken waarover we de meeste vragen ontvangen: inhoud voor volwassenen. Zoals elke AdSense-uitgever moet weten, mogen advertenties alleen worden weergegeven in gezinsvriendelijke inhoud. Aangezien het label 'gezinsvriendelijk' een algemene term is die verschilt per land en cultuur, ontvangen we vaak vragen om verduidelijking van wat we beschouwen als inhoud voor volwassenen.


Het verbieden van seksueel expliciete pornografische afbeeldingen is duidelijk genoeg, maar uitgevers vergeten vaak onbewust de meer subtiele inhoud die kan zijn bedoeld voor een volwassen doelgroep. Voorbeelden zijn seksspeeltjes of fetisjsites, doorschijnende/doorzichtige kleding en obscene of aanstootgevende poses (zelfs indien met kleding) die een seksueel bevredigende ondertoon hebben. Deze regel is ook van toepassing op links of advertenties die verkeer naar inhoud voor volwassenen leiden.


Iets anders waarmee u rekening moet houden, is dat afbeeldingen niet de enige elementen zijn die worden beschouwd als inhoud voor volwassenen. Tekst die seksueel van aard is, wordt ook beschouwd als inhoud voor volwassenen. Sommige voorbeelden zijn artikelen met tips voor seksuele gezondheid (waaronder medisch advies), erotische verhalen en reactiespam met zoekwoorden voor volwassenen (meestal gevonden op sites met door gebruikers gegenereerde inhoud).


Wanneer u twijfelt of een afbeelding of tekst kan worden beschouwd als inhoud voor volwassenen, is onze vuistregel de volgende: als u niet zou willen dat een kind de inhoud te zien krijgt of als u zich zou schamen om de pagina in het bijzijn van uw collega's te bekijken, is de inhoud waarschijnlijk niet gezinsvriendelijk en moet u geen AdSense-advertentiecode op deze pagina's plaatsen. We stellen uw hulp op prijs om van het netwerk een gebalanceerd ecosysteem te maken waar gebruikers, uitgevers en adverteerders samen kunnen groeien en bloeien.




Artikel door Cecelia Choi - AdSense Policy team
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense