Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

E-mailvoorkeuren voor AdSense: profiteer optimaal van uw account en Google

dinsdag 31 augustus 2010 | 08:06

Heeft u uw e-mailvoorkeuren voor AdSense in de afgelopen tijd gecontroleerd? Zo niet, dan loopt u mogelijk belangrijke informatie en speciale aanbiedingen mis zonder dat u dit doorheeft. Neem even de tijd om u aan te melden en uw e-mailvoorkeuren bij te werken op het tabblad 'Mijn account'.

Wilt u worden uitgenodigd voor aankomende evenementen, zoals de AdSense in uw stad? Zorg ervoor dat u het selectievakje naast 'Speciale aanbiedingen' aanvinkt wanneer u uw e-mailvoorkeuren bewerkt zodat u op de hoogte blijft van weggeefacties en andere speciale programma's in uw omgeving.

Wilt u tips van het AdSense-team hoe u meer geld kunt verdienen met uw AdSense-account? Vink het selectievakje 'Hulp op maat en suggesties voor prestaties' en/of 'Nieuwsbrieven' aan zodat we persoonlijke begeleiding kunnen leveren om uw prestaties te verbeteren en uw inkomsten te maximaliseren.

Wilt u ons helpen AdSense te verbeteren door functies, zoals de nieuwe AdSense-interface, te testen? Vink het selectievakje 'Google Marktonderzoek' aan om uw waardevolle feedback met ons te delen via enquêtes en bètatests.

Wilt u promoties en belangrijke updates voor andere Google-producten ontvangen die u kunnen helpen uw zaken met AdSense uit te breiden? Vink het selectievakje 'Informatie over andere producten en services van Google waarin u wellicht geïnteresseerd bent' aan zodat we u nieuws en coupons kunnen sturen op basis van uw mogelijke wensen.

We willen u graag met tips en promoties helpen meer geld te verdienen, u uitnodigen voor persoonlijke evenementen en uw feedback verzamelen zodat we AdSense kunnen blijven verbeteren. Meldt u dus aan, werk uw voorkeuren bij en profiteer van de mogelijkheden die het AdSense-team u kan bieden!


Artikel door Katrina Kurnit - Inside AdSense-team
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense-team

We kijken uit naar uw feedback

maandag 30 augustus 2010 | 02:26

Uw mening is belangrijk voor ons! We hebben daarom een korte enquête opgesteld, waarin u ons uw mening kunt geven over wat wij doen en wat uw eventuele wensen zijn met betrekking tot het Inside Adsense-blog. We hopen dat u even de tijd wilt nemen ons te laten weten wat u vindt. Klik om ons uw feedback te geven.

Als u ons graag wilt laten weten wat u van ons product en de ondersteuning vindt, kunt u zich aanmelden voor uitnodigingen voor het testen van nieuwe functies, enquêtes over Google AdSense en vooraankondigingen van mogelijkheden om per e-mail feedback te geven over uw ervaringen. U doet dit door naar de instellingenpagina van Google AdSense te gaan en op het tabblad 'Mijn account' uw 'E-mailvoorkeuren' te bewerken. Schakel het vinkje naast 'Google Marktonderzoek' in en klik op 'Wijzigingen opslaan'.

We zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

Artikel door Natalia Niznik, ondersteuningsspecialist
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense Team

Nieuwe Advertentie Formaten

dinsdag 10 augustus 2010 | 01:03

We zijn trots u hier een vernieuwd ontwerp voor drie van onze advertentieblokken voor AdSense voor inhoud te kunnen aankondigen. Na een zorgvuldige analyse van de layout van verschillende uitgeverssites en verzoeken van over de hele wereld, hebben we besloten effectiever gebruik te maken van de beschikbare ruimte in onze indelingen en deze beter leesbaar te maken door de layout van de tekst aan te passen. We hebben uitgebreid geëxperimenteerd met verschillende opties en we beginnen met wijzigingen in de volgende advertentieblokken:
  • Leaderboard (728 x 90): de titel, beschrijving en URL worden nu in rijen weergegeven in plaats van in kolommen (behalve wanneer er één advertentie wordt weergegeven)
  • Middelgrote en grote rechthoeken (300 x 250, 336 x 280): de URL staat nu op dezelfde regel als de titel
In bepaalde gevallen is de lettergrootte ook enigszins aangepast. De tekst in een leaderboard met vier advertenties is nu bijvoorbeeld veel beter leesbaar.


Tijdens de testfase presteerden de advertenties in advertentieblokken met dit nieuwe ontwerp uitzonderlijk goed. We blijven experimenteren met onze indelingen en zullen deze nog verder verbeteren om u te helpen meer inkomsten te genereren met uw inhoud. Als u hier ideeën over heeft, nodigen we u uit deze hieronder in een reactie op dit bericht aan ons door te geven.


Artikel door Amy Wu - AdSense Product Manager
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Het Inside AdSense Team

Twee nieuwe manieren om AdSense op uw website te optimaliseren

donderdag 5 augustus 2010 | 01:39

Uitgevers vragen vaak naar nieuwe manieren om de relevantie te vergroten van de AdSense-advertenties die op hun sites worden weergegeven. Vandaag presenteren we twee nieuwe functies waarmee u zeer getargete advertenties op nieuwe en interessante manieren aan uw gebruikers kunt tonen.

AdSense uitsluitend voor Zoeken

We begrijpen dat enkele van u geld willen verdienen via zoekresultaten die niet van Google afkomstig zijn. In het verleden betekende dit dat u advertenties van AdSense voor Zoeken niet kon gebruiken. Maar met AdSense uitsluitend voor zoeken kunnen uitgevers advertenties van AdSense voor zoeken nu in hun pagina's opnemen in combinatie met hun eigen zoekresultaten.

Door slechts een paar regels JavaScript aan uw pagina toe te voegen, kunt u advertenties van AdSense voor zoeken boven, naast of onder uw eigen zoekresultaten weergeven. U kunt het formaat, de vorm en het aantal van de advertenties in elk advertentieblok kiezen en zelfs de stijl ervan aanpassen aan het uiterlijk van uw site. Kijk bijvoorbeeld eens naar hoe MerchantCircle advertenties van AdSense uitsluitend voor zoeken naadloos heeft geïntegreerd boven en naast haar zoekresultaten.

AdSense voor Ajax

Ongeacht of uw site al dan niet uw eigen zoekresultaten biedt, bent u, als u dynamische inhoud heeft, wellicht geïnteresseerd in de weergave van uw advertenties van AdSense voor inhoud met AdSense voor Ajax. Met het traditionele AdSense voor inhoud worden advertenties uitsluitend vernieuwd wanneer een pagina opnieuw wordt geladen. Dit werkt heel goed, maar is niet optimaal wanneer uw site heel erg steunt op Ajax, dat bezoekers de mogelijkheid biedt door heel veel inhoud te navigeren zonder daarvoor één pagina te hoeven verlaten. Bovendien kunnen sites die veel dynamische inhoud genereren die niet doorzoekbaar is, moeilijk nauwkeurig worden getarget.

Hier komt AdSense voor Ajax van pas. Met AdSense voor Ajax worden uw advertenties van AdSense voor inhoud steeds vernieuwd wanneer de inhoud wordt gewijzigd, ongeacht of de pagina opnieuw wordt geladen of niet. Travel site trip.com heeft hiervan geprofiteerd door relevante advertenties weer te geven op basis van het geselecteerde tabblad. Klik eens op het tabblad 'Hotels'. De pagina wordt niet opnieuw geladen, maar de Ads door Google zijn echter vernieuwd met advertenties die relevanter zijn voor hotels dan voor vluchten.

Behalve dat de advertenties worden vernieuwd, vraagt u zich wellicht af waarom het onderwerp van de advertenties is gewijzigd, terwijl de doorzoekbare inhoud op de pagina nauwelijks is veranderd nadat een ander tabblad wordt geselecteerd. Het tweede voordeel van AdSense voor Ajax is dat u bij elke vernieuwing hints kunt geven over de niet-doorzoekbare inhoud op uw site.

Beide AdSense-functies kunnen gemakkelijk aan de meeste sites worden toegevoegd door slechts een paar regels JavaScript-code te kopiëren en te plakken. Vervolgens kunt u zeer relevante advertenties aan uw bezoekers tonen.

Is dit misschien iets voor uw bedrijf? Registreer nu en probeer AdSense voor Ajax of AdSense uitsluitend voor zoeken meteen uit.

Artikel door Adam Feldman, productmanager en Michael Brandell, productspecialist
Geplaatst door Nathaniel - Inside AdSense Team

Feiten en fictie over AdSense. Deel III - Het statistiekenkanaal

maandag 2 augustus 2010 | 05:43

Labels: ,

Fictie: periodes van site-onderhoud en vertragingen in mijn AdSense-rapporten duiden erop dat gegevens niet goed worden geregistreerd.

Feit: hoewel de statistieken soms vertraagd kunnen zijn, worden alle gegevens nog steeds nauwkeurig bijgehouden.

Het proces van het bijhouden van uw klikken, vertoningen en inkomsten noemen we het 'statistiekenkanaal'. Dit kanaal is voortdurend actief en beoordeelt de activiteitenlogboeken die worden geschreven door ons weergavesysteem voor advertenties. Uw statistieken worden over verschillende datacentra verzameld zodat we deze snel en betrouwbaar kunnen genereren zonder dat er gegevens verloren gaan.

Soms kan het proces voor het verzamelen van statistieken enkele uren worden vertraagd. Dit kan de volgende redenen hebben:
  • Soms voeren we updates van ons datacentrum door om gebruik te kunnen maken van de nieuwste technologieën.
  • We hebben momenten gepland waarop de database uit de lucht is, gewoonlijk elke zaterdagochtend (Pacific time). We raden u aan dit Inside AdSense bericht te lezen voor meer informatie over deze onderbrekingen.
  • In zeldzame gevallen kunnen er in de datacentra onvoorziene problemen optreden die ongeplande vertragingen in het bijwerken van de statistieken veroorzaken.
Deze downtimes zorgen alleen voor een vertraging in uw statistieken en hebben geen invloed op het daadwerkelijk bijhouden van uw statistieken.
Als er zich downtimes voordoen, proberen we u van tevoren en zo snel mogelijk op de hoogte te stellen door middel van dit blog, het AdSense Helpforum en de pagina 'Bekende problemen'. We zijn ons ervan bewust hoe belangrijk het voor u is over actuele statistieken te beschikken en blijven eraan werken om vertragingen tot een minimum beperkt te houden.

Artikel door Dia Muthana - Inside AdSense Team

Geplaatst door Nathaniel - Inside AdSense Team