Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Feiten en fictie over AdSense. Deel I - Plaatsingstargeting

maandag 28 juni 2010 | 03:52

Labels: , , , , , ,

Fictie: Plaatsingen die te targeten zijn, zijn moeilijk in te stellen en leveren voor mijn site niets op

Feit: het kost maar een paar seconden om uw aangepaste kanalen om te zetten naar te targeten plaatsingen. Deze simpele wijziging kan uw zichtbaarheid voor adverteerders vergroten en uw opbrengst verhogen.

Adverteerders hebben met behulp van contexttargeting al de mogelijkheid om hun advertenties naast uw inhoud te laten weergeven. Zij kunnen ook kiezen voor het selectief targeten van sites die relevant zijn voor hun advertenties. Als u te targeten plaatsingen heeft gemaakt, kunnen adverteerders nog beter onderzoeken welke delen van uw site het meest relevant zijn voor hun advertenties.

Als u niet bekend bent met kanalen, kunt u in het Helpcentrum zien hoe u aangepaste kanalen verandert in te targeten plaatsingen.

Bij het beschrijven van uw kanaal moet u bedenken wat een adverteerder graag zou willen weten. Bijvoorbeeld:

  • Wat voor soort inhoud wordt in dit kanaal weergegeven?
  • Bevindt het kanaal zich op een specifiek deel van uw site (bijvoorbeeld een forum, een blogpagina, enz.)?
  • Staan uw advertenties above-the-fold? Met andere woorden, kan een gebruiker ze zien zonder op de webpagina omlaag te hoeven scrollen?
  • Wat is uw doelgroep (geslacht, interesses, inkomensniveau, enz.)?

Uw beschrijving zou er bijvoorbeeld zo uit kunnen zien: "Dit is een 300x250 advertentieblok boven de vouw op het voetbalgedeelte van een sportblog. Mijn doelgroep bestaat voor 75% uit mannen van 18-35 jaar met een inkomen van $50.000-$80.000 per jaar."


Wilt u weten wat het effect van plaatsingstargeting op uw site is? Bekijk dan deze YouTube-video over het genereren van rapporten waarin uw inkomsten uit contextuele advertenties en uit plaatsingstargeting worden gespecificeerd.

U kunt uw zichtbaarheid voor adverteerders nog verder vergroten door optimaal gebruik te maken van DoubleClick AdPlanner, een hulpprogramma voor mediaplanning waarmee adverteerders hun doelgroep op het hele web kunnen vinden. In ons eerdere blogbericht vindt u meer informatie.

Met deze kleine veranderingen maakt u het voor adverteerders makkelijker om uw site te vinden, vergroot u het potentieel voor plaatsingstargeting en opent u de deur voor het genereren van meer inkomsten.

Geplaatst door Rishan Mohamed - Inside AdSense team

Nieuw: Het Google Display Netwerk

woensdag 23 juni 2010 | 08:33

Labels: , , , , ,












Wederzijds Inzicht: Merkcampagnes

dinsdag 22 juni 2010 | 01:24

Labels: , , , , ,






















Wederzijds Inzicht: De waardepropositie - hoe en waarom we het Display Netwerk van Google aan zowel grote als kleine adverteerders presenteren

dinsdag 15 juni 2010 | 09:52

Labels: , , , ,

Wij maken het display netwerk van Google, het advertentienetwerk van Google dat bestaat uit meer dan een miljoen website eigenaren, beschikbaar voor adverteerders van alle grootten als een geweldige manier om klanten te bereiken gedurende alle fasen van de koopcyclus. Adverteren in het display netwerk is fantastisch voor het vergroten van de vraag naar een bepaald product, voor nieuws over een nieuw product of voor informatie over een aankomende uitverkoop.


Hoe presenteren wij het display netwerk? Veel van onze adverteerders kunnen moeilijk hun weg vinden in het display netwerk. Het bereik van het netwerk is enorm en met honderdduizenden sites kan het moeilijk zijn om de meest relevante sites te kiezen. Het belangrijkste is hier dat adverteerders dat gedeelte van het verkeer vinden dat geïnteresseerd is in hun producten of services. Hierop richten wij ons altijd wanneer wij klanten aanprijzen om te adverteren in het display netwerk.

Er zijn veel branches waarin onze adverteerders zijn gegroepeerd. Het is onderdeel van ons werk om informatie over de technologiebranche te delen met onze adverteerders en om ze naar technologiewebsites te leiden. Zo werken we met een aantal klanten die smartphone-accessoires verkopen, zoals skins, hoesjes, frontjes en opladers. Maar waar in dat enorme display netwerk moeten ze hun advertenties laten weergeven? Wij laten deze adverteerders zien wat de verschillende mogelijkheden zijn en geven ze daardoor een duwtje in de juiste richting. In dit geval raden wij verschillende typen websites aan en ook om bepaalde typen sites uit te sluiten omdat ze waarschijnlijk minder relevant zijn. Adverteerders willen mogelijk sites targeten met gadgetrecensies of online artikelen over technologie. Goed getargete en relevante personen krijgen de advertenties voor mobiele telefoons daar te zien.

Wij omschrijven het display netwerk altijd als een plaats waar adverteerders hun doelgroep op een relevant moment kunnen bereiken. Zodra de juiste kijkers de advertenties te zien krijgen, kunnen adverteerders hun klanten ook online effectief bereiken.

Geplaatst door Sharon Park - AdWords Content Specialist