Vorige week, in deel I van onze serie voor meer inzicht in uw inkomsten, hebben we u kennis laten maken met de advertentieveiling van AdSense voor inhoud. Kort samengevat concurreren geschikte advertenties om weergave op uw pagina's. Vervolgens bepaalt onze advertentieveiling welke advertenties worden weergegeven en hoeveel u aan die advertenties kunt verdienen.

Laten we nu eens kijken naar de
laagste-prijsbepaling, een functie die is ontwikkeld zodat adverteerders efficiënt en effectief kunnen bieden in de advertentieveilingen van veel uitgevers tegelijk. Onze Chief Economist, Hal Varian, vertelt meer over het doel van laagste-prijsbepaling, over hoe deze functie een rol speelt in de advertentieveiling en wat de voordelen zijn voor het volledige advertentie-ecosysteem met uitgevers, adverteerders en gebruikers.

Hoewel we onze algoritmen niet uitgebreid kunnen toelichten, willen we graag een wijdverbreide misvatting uit de wereld helpen en laten zien dat laagste-prijsbepaling niet is bedoeld als 'straf' voor uitgevers. De functie is ontwikkeld om het vertrouwen van adverteerders in AdSense-sites te vergroten. We helpen ze nauwkeurigere biedingen in te stellen op basis van de gewenste bedrijfsresultaten. Op deze manier kunnen adverteerders hun maximum biedingen verhogen, waardoor uitgevers op de lange termijn meer verdienen.

Hal legt het concept van laagste-prijsbepaling verder uit:



Ten slotte willen we aandacht besteden aan enkele vragen die we hebben ontvangen over het verband tussen laagste-prijsbepaling en het inkomstenaandeel voor AdSense voor inhoud. Laagste-prijsbepaling kan beïnvloeden welke advertentie de veiling wint voor een specifieke pagina van AdSense voor inhoud. Aangezien het inkomstenaandeel voor alle uitgevers vaststaat, is laagste-prijsbepaling niet van invloed op het percentage dat u daadwerkelijk verdient aan een geldige klik. Wanneer biedingen van adverteerders door laagste-prijsbepaling worden verlaagd, heeft dit een evenredig effect op de inkomsten van zowel Google als de uitgever. We willen nogmaals benadrukken dat we laagste-prijsbepaling hebben geïmplementeerd om het vertrouwen van adverteerders te vergroten wanneer ze bieden op AdSense-sites. Hierdoor verdienen uitgevers op de lange termijn meer.

Hartelijk dank dat u onze tweedelige serie over inkomsten heeft gevolgd. We hopen dat u de informatie nuttig heeft gevonden en dat u meer inzicht heeft gekregen in de factoren die van invloed zijn op uw inkomsten.

Artikel door Arlene Lee, team Inside AdSense

Geplaatst door Nathaniel Kolenberg - Inside AdSense Team