Inzicht in uw inkomsten (deel I): uitleg over de advertentieveiling
donderdag 28 oktober 2010
'Waarom verdien ik aan sommige advertenties meer dan aan andere advertenties? Waarom variëren mijn inkomsten van AdSense voor inhoud van dag tot dag of week tot week?'
Als u zich dit in het verleden heeft afgevraagd, bent u niet de enige. We horen vaak van uitgevers dat ze niet weten hoe inkomsten worden berekend en waarom hun inkomsten fluctueren. Als onderdeel van onze pogingen om duidelijker te zijn naar uitgevers, starten we een tweedelige blogserie om deze onderwerpen verder toe te lichten. Met de hulp van Hal Varian, Chief Economist bij Google, laten we u zien hoe advertenties op uw pagina's worden getarget, hoe in de advertentieveiling een prijs wordt bepaald en hoe dit leidt tot de inkomsten die u ontvangt.
Vandaag laat Hal u kennismaken met de advertentieveiling van AdSense voor inhoud en legt hij uit waar de advertentieveiling voor dient en hoe deze werkt. Net zoals bij een gewone veiling bieden adverteerders in onze advertentieveiling om advertenties op uw pagina's te mogen weergeven. Het aantal advertenties en de prijzen van advertenties veranderen voortdurend op basis van het bedrag dat adverteerders willen uitgeven en de manier waarop ze hun advertentiecampagnes hebben ingesteld. We noemen onze veiling daarom 'dynamisch', omdat deze factoren van invloed kunnen zijn op de hoogte van uw inkomsten.
Als u meer informatie wilt over de advertentieveiling en over de berekening van specifieke prijzen, kunt u de onderstaande video bekijken:
Wat kunt u als uitgever doen om ervoor te zorgen dat u uw inkomsten maximaliseert? Hier volgen enkele beproefde tips waarmee u de concurrentie tussen adverteerders in de advertentieveiling voor uw pagina's kunt vergroten.
Artikel door Arlene Lee, team Inside AdSense
Als u zich dit in het verleden heeft afgevraagd, bent u niet de enige. We horen vaak van uitgevers dat ze niet weten hoe inkomsten worden berekend en waarom hun inkomsten fluctueren. Als onderdeel van onze pogingen om duidelijker te zijn naar uitgevers, starten we een tweedelige blogserie om deze onderwerpen verder toe te lichten. Met de hulp van Hal Varian, Chief Economist bij Google, laten we u zien hoe advertenties op uw pagina's worden getarget, hoe in de advertentieveiling een prijs wordt bepaald en hoe dit leidt tot de inkomsten die u ontvangt.
Vandaag laat Hal u kennismaken met de advertentieveiling van AdSense voor inhoud en legt hij uit waar de advertentieveiling voor dient en hoe deze werkt. Net zoals bij een gewone veiling bieden adverteerders in onze advertentieveiling om advertenties op uw pagina's te mogen weergeven. Het aantal advertenties en de prijzen van advertenties veranderen voortdurend op basis van het bedrag dat adverteerders willen uitgeven en de manier waarop ze hun advertentiecampagnes hebben ingesteld. We noemen onze veiling daarom 'dynamisch', omdat deze factoren van invloed kunnen zijn op de hoogte van uw inkomsten.
Als u meer informatie wilt over de advertentieveiling en over de berekening van specifieke prijzen, kunt u de onderstaande video bekijken:
Wat kunt u als uitgever doen om ervoor te zorgen dat u uw inkomsten maximaliseert? Hier volgen enkele beproefde tips waarmee u de concurrentie tussen adverteerders in de advertentieveiling voor uw pagina's kunt vergroten.
- Blijf sites van hoge kwaliteit en vol met originele inhoud maken om meer adverteerders te trekken. Maak verder gebruik van Google Analytics om te zien welke inhoud inkomsten genereert.
- Voeg advertentie-indelingen toe die populair zijn onder adverteerders, zoals de middelgrote rechthoek van 300 x 250 pixels.
- Verander uw kanalen in advertentieplaatsingen die adverteerders kunnen targeten om ze te helpen goede locaties op uw pagina's te vinden en deze te targeten.
- Experimenteer met de beste locaties voor uw advertenties. Zorg er wel voor dat uw lay-out geen onbedoelde klikken genereert.
- Help adverteerders bij het vinden van uw sites door ze te claimen in Ad Planner. U kunt beschrijvingen en categorieën toevoegen waarmee u uw inhoud beschrijft. Hierdoor verhoogt u de zichtbaarheid van uw advertentieblokken voor geïnteresseerde adverteerders.
Artikel door Arlene Lee, team Inside AdSense
Geplaatst door Nathaniel Kolenberg, team Inside AdSense
Geen opmerkingen :
Een reactie posten