Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Advertentiebeheer voor iedereen!

dinsdag 26 augustus 2008 | 04:25

In maart dit jaar kondigden we de bètaversie van Google Ad Manager aan, een door Google gehoste oplossing voor ad serving en campagnebeheer voor online uitgevers met kleinere direct sales-teams. En vandaag kunnen wij met trots melden dat dit product nu in 32 talen beschikbaar is en ondersteuning voor internationale valuta biedt. Duizenden uitgevers in honderden landen serveren reeds miljarden impressies per dag met behulp van Ad Manager. Volgens deze uitgevers stelt Ad Manager hen in staat om hun omzet te vergroten en de kosten en beheerinspanning voor hun advertentiecampagnes te reduceren. Zie hier een aantal succesverhalen van uitgevers.


Ad Manager helpt je om al je rechtstreeks verkochte en netwerkgebaseerde voorraad te verkopen en publiceren en de effectiviteit van je campagnes te meten. De oplossing biedt onder meer een intuïtieve en eenvoudige gebruikersinterface, de snelle en betrouwbare advertentieweergave die uitgevers van Google gewend zijn en aanzienlijke kostenbesparingen. Ad Manager biedt daarnaast de mogelijkheid om advertentienetwerken te beheren, geavanceerdere functies om je doelgroepen te bereiken en uiterst gedetailleerde inventarisprognoses. Kortom, deze oplossing maakt een snellere doorverkoop van advertenties mogelijk. En het beste van alles is nog dat Ad Manager met Google AdSense is geïntegreerd. Hierdoor krijg je je de beschikking over een geautomatiseerde methode om de omzet van je onverkochte en netwerkgebaseerde voorraad te maximaliseren.




Google Ad Manager dient als aanvulling op de pakketoplossing DoubleClick voor online uitgevers, met inbegrip van DART for, het door Google gehoste advertentiebeheerplatform voor uitgevers met grotere direct sales-teams. Hiermee bieden wij uitgevers van alle omvang de gelegenheid om nieuwe omzetmogelijkheden aan te boren.


Als je over een AdSense-account beschikt, kun je je vandaag nog aanmelden voor Ad Manager. Zo niet, dan kun je nu een AdSense-account aanmaken. Om een Ad Manager-account te kunnen maken dien je namelijk over een Google AdSense-account te beschikken.


Gepost door Alex Vogenthaler, Product Manager - Google Ad Manager

I feel the need...the need for feeds

donderdag 21 augustus 2008 | 09:40

Wanneer u in uw account onder de “AdSense Setup” tab kijkt, valt u wellicht de nieuwe “AdSense for feeds” optie op. Dit betekend dat u nu ook AdSense voor uw RSS feeds kunt gebruiken om zo relevante advertenties te tonen. Dit geeft u de mogelijkheid om het bereik van uw content te vergroten en tegelijkertijd uw inkomsten te verhogen. Ons salesteam zal “cost-per-impressie” (CPM) advertenties gaan verkopen aan onze grootste adverteerders, de resterende openingen zullen worden opgevuld door op context gerichte “cost-per-click” (CPC) en CPM advertenties. Dit betekend dat meer van uw feed items zullen worden verkocht voor een hogere prijs, dan met ieder ander feed netwerk.

Op dit moment denkt u “geweldig!” of “eeeh...what is een feed?” Voor iedereen die zich in de tweede categorie bevindt, een feed maakt het mogelijk om uw inhoud in abonnementsvorm op het web aan te bieden, vaak in de form van een headline, samenvatting of artikel. Op Feedburner kan u een handige intro vinden.

Nog een paar redenen om AdSense voor feeds te proberen:

- Ontvang hogere CPMs en garandeer een positieve gebruikerservaring door het aanbieden van advertenties die specifiek voor RSS feeds zijn geoptimaliseerd.
- Wanneer u AdSense voor feeds gebruikt kan u gedetailleerde statistieken bekijken over uw feed toeschouwers, distributie en nog veel meer met Feedburner.
- Beheer de inkomsten uit uw feeds via het account dat u gebruikt om al uw andere AdSense producten te beheren.

AdSense voor feeds is momenteel beschikbaar in alle talen die voor Adsense voor content zijn ondersteund.

Wilt u meer weten over wat feeds zijn en hoe te starten met AdSense voor feeds? Bezoek ons helpcentrum en bekijk de introductievideo met Product Manager Steve Olechowski.




Om meteen met AdSense voor feeds te starten, log in op uw account en kijk onder de “AdSense setup” tab. Of vraag een AdSense account aan.

Gepost door Andre, AdSense Publisher Support

Op uw golflengte

vrijdag 8 augustus 2008 | 11:01

In de komende maanden lanceren wij enkele nieuwe basisfunctionaliteiten in het AdWords programma voor het content netwerk. Deze toevoegingen hebben als doel het vergroten van uw omzetpotentieel en de doeltreffendheid van de advertenties voor de bezoekers van uw website. Enkele voordelen van deze nieuwe features;

-Frequency capping, voorkomt dat uw bezoekers keer op keer dezelfde advertenties zien,
-Improved attribution, helpt adverteerders de best presterende websites in het netwerk te herkennen, gebaseerd op post-impressie activiteit,
-Betere kwaliteit advertenties, doordat we de advertentie prestaties binnen het Google content netwerk kunnen verbeteren.

Als u meer wilt weten dan kan u een kijkje nemen op het officiële Google blog. Om deze nieuwe features te activeren zullen wij een DoubleClick ad serving cookie op het netwerk implementeren. Tevens hebben wij een nieuw onderdeel in het programmabeleid over het gebruik van gegevens gerelateerd aan de lancering van deze nieuwe features. Bovendien willen wij er zeken van zijn dat dit niet ten koste zal gaan van de gebruikers en bieden wij de optie aan om hier geen gebruik van te maken.

Wij zijn zeer enthousiast over deze nieuwe features die gebruikerservaringen en privacy zullen verbeteren en tegelijkertijd meer waarde zullen creëren voor onze uitgevers en adverteerders.

Gepost door Andre, AdSense Publisher Support

Een foto zegt niet altijd meer dan duizend woorden.

vrijdag 1 augustus 2008 | 00:00


De stelregel van het internet is dat inhoud het belangrijkst is. Hoewel dit geldt voor AdSense-uitgevers, is er één belangrijk voorbehoud: als de inhoud niet tekstgebaseerd is, kan onze crawler zijn werk niet naar behoren doen.

Hoewel we onze targetingtechnologie voortdurend proberen te verbeteren, hebben onze crawlers tekst nodig om relevante advertenties aan uw pagina's te koppelen. Afbeeldingen, flash en streaming video kunnen een site aantrekkelijker maken. Als u echter teveel steunt op deze soorten elementen, wordt het voor ons moeilijker om te bepalen waar uw site over gaat.

Als u op uw site veel van deze onderdelen gebruikt, moet u ervoor zorgen dat u genoeg tekstinhoud biedt om het onderwerp van uw site duidelijk over te brengen. Als onze crawler niet voldoende tekst tegenkomt, ontvangt u wellicht slecht getargete advertenties of niet-commerciële advertenties (PSA's). Hoewel we niet exact kunnen aangeven hoeveel tekstinhoud uw site moet hebben om getargete advertenties te ontvangen, raden we u aan om hele zinnen en paragrafen aan uw pagina's toe te voegen.

Hierna volgen nog wat adviezen om uw advertentietargeting te verbeteren:

-Gebruik waar mogelijk tekst in plaats van afbeeldingen. Tekst die is opgenomen in afbeeldingen kan door de crawler niet worden gelezen .

-Geef afbeeldingen een duidelijke naam en gebruik beschrijvende ALT-tags.

-Probeer u de site voor te stellen zonder afbeeldingen of dynamische inhoud. U begrijpt dan beter wat onze crawler waarneemt. Als u zich dit niet kunt voorstellen, schakelt u de afbeeldingen uit in uw webbrowser.

Tenslotte is het belangrijk te weten dat de advertenties van AdSense voor inhoud automatisch op uw site worden toegewezen. Het niet mogelijk de advertenties uit te kiezen die worden weergegeven op uw site. Wanneer u echter meer tekstinhoud op uw site plaatst, is het voor ons systeem eenvoudiger uw site juist te targeten.

Gepost door Andre, AdSense Publisher Support