Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Alles onder controle?

vrijdag 25 april 2008 | 02:13

Met de introductie van de nieuwste AdSense functie willen we u graag meer controle geven over de advertenties die op basis van positie targeting op uw pagina’s verschijnen. Hiertoe hebben we het advertentiecontrolecentrum gelanceerd.

Met deze nieuwe tool in uw account kunt u de advertenties bekijken en, indien gewenst, blokkeren. Wanneer u besluit een bepaalde advertenties te weren, dient u hiervoor een reden op te geven. Deze informatie komt vervolgens bij de adverteerder terecht, die zijn advertenties op basis van uw feedback kan aanpassen.



Houd er rekening mee dat deze functie gedurende de komende maanden geleidelijk uitgerold wordt en dat het enige tijd kan duren voordat de optie in uw account verschijnt.

Het advertentiecontrolecentrum is een uitgebreid instrument en we raden u dan ook aan ons helpcentrum te lezen voor alle informatie en aanwijzingen rond dit thema.

Rapporten: Blokken met Links

woensdag 16 april 2008 | 02:37

We hebben de rapportagefunctie in uw account wederom uitgebreid. Vanaf nu kunt u namelijk de gegevens van uw blokken met links afzonderlijk bekijken, zodat u een beter inzicht heeft in bijvoorbeeld de CTR van dit type advertentie.



Houd er rekening mee dat we vooralsnog geen data kunnen verstrekken van vóór mei 2007.

Richtlijnen voor Optimalisatie

donderdag 10 april 2008 | 10:17

Via het helpcentrum en blog verstrekken wij de nodige optimalisatietips en we moedigen iedereen aan om te experimenteren met de implementatie van AdSense. Tegelijkertijd willen we ervoor zorgen dat uw inventieve implementaties blijven voldoen aan het AdSense programmabeleid en daarom willen we u graag herinneren aan het volgende:

1. Het is niet toegestaan advertenties onder een kop te plaatsen, zodat deze niet meer herkenbaar zijn als zodanig. Hiermee willen we voorkomen dat bezoekers van uw site misleid worden en advertenties aanzien als inhoud die door u als uitgever is gecreëerd.

2. Advertenties dienen gemakkelijk onderscheidbaar te zijn van de inhoud erom heen. Vermijd verwarring en zorg ervoor dat uw advertenties qua lay-out en kleurenschema afwijken van omringende links.

Bovenstaande regels zijn erop gericht onbedoelde klikken van uw bezoekers te beperken. Deze zouden immers kunnen leiden tot een negatieve gebruikerservaring, hetgeen u als uitgever uiteraard wilt voorkomen.

Bovendien kunnen adverteerders de prestaties van advertentieposities bijhouden en zien welke posities goede conversies opleveren. Wanneer bepaalde posities slecht presteren (mogelijk als gevolg van een matige implementatie), dan kunnen zij ervoor kiezen deze advertentiepositie uit te sluiten.

Advertentie en Navigatie

woensdag 2 april 2008 | 05:53

Wellicht had u 't al gespot: de navigatiefunctie in de Google advertenties. Met behulp van de pijltjes kunnen bezoekers van uw site 'bladeren' door een aantal advertenties. Op die manier worden uw gebruikers blootgesteld aan een groter aanbod en kunnen ze sneller vinden wat zij zoeken.
Ook deze functie is geïntroduceerd naar aanleiding van uw feedback. Heeft u een briljant idee of een slimme suggestie ter verbetering van ons programma, neem dan contact met ons op.