Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Verandering in Targeting

woensdag 28 november 2007 | 09:16

In deze post willen we u graag informeren over wijzigingen in de functie voor ‘sitegericht adverteren’ en u enkele tips geven waarmee u optimaal kunt profiteren van deze optie in uw account.

Voortaan gaat de functie ‘sitegericht adverteren’ (ook wel bekend als site targeting) door het leven als ‘positie targeting’. Wij zijn van mening dat de term ‘positie targeting’ de mogelijkheden van de functie beter weergeeft. Immers, met deze functie kunnen adverteerders hun advertenties niet alleen op sites richten, maar ook op paginaniveau en zelfs op advertentieposities binnen specifieke pagina’s. Hoewel de pagina’s in het helpcentrum nog niet aangepast zijn, wilden we u van tevoren graag op de hoogte stellen van deze naamswijziging.

Voorheen konden adverteerders binnen positie targeting alleen bieden op basis van kosten per duizend vertoningen (CPM). Echter, vanaf nu kunnen adverteerders hun kosten per klik advertenties (CPC) ook richten op specifieke sites, pagina’s en advertentieposities.

Graag willen we u herinneren aan de volgende tips waarmee u uw potentiële inkomsten uit positie targeting aanzienlijk kunt verhogen.

Vergeet niet om advertentieposities te maken van uw aangepaste kanalen, zodat adverteerders hun advertenties hierop kunnen richten. Aanwijzingen voor het aanmaken van advertentieposities vindt u hier.

Zorg er bij het aanmaken van uw advertentiecodes voor dat deze zowel tekst- als beeldadvertenties kunnen weergeven. Hiermee vergroot u namelijk het aantal advertenties dat in de veiling concurreert, waardoor de biedingen en dus ook uw potentiële inkomsten omhoog gaan. In ons helpcentrum vindt u meer informatie over dit onderwerp.

Kies voor de normale rechthoek (300x250). Dit advertentieformaat is zeer geliefd bij adverteerders voor tekst-, beeld-, en videoadvertenties.

Klikbaarheid

donderdag 15 november 2007 | 09:15

Waar gebruikers in het verleden nog op de gehele advertentie konden klikken, zijn voortaan alleen de advertentietitel en de URL nog klikbaar.



Met het doorvoeren van deze verandering hopen wij het aantal onbedoelde klikken naar beneden te brengen, zodat het gedrag van de gebruiker beter overeenkomt met zijn of haar intentie. In andere woorden, we verwachten dat een vermindering in onbedoelde klikken ervoor zal zorgen dat bezoekers langer op uw site blijven en alleen op een advertentie klikken wanneer zijn oprecht geïnteresseerd zijn.

Alle Bronnen Binnen Bereik

maandag 12 november 2007 | 08:06

Google heeft zich tot doel gesteld om de werelds informatie te organiseren en binnen AdSense zijn we een stapje dichterbij dit doel gekomen. Vanaf heden vindt u namelijk alle mogelijke AdSense informatie verzameld onder één tab in uw account. Het blog, de optimalisatietips, het helpcentrum, het programmabeleid en nog veel meer staat nu onder de nieuwe tab 'Bronnen'.



Vernieuwd Advertentiebeheer

donderdag 8 november 2007 | 07:36

Vanaf nu kunt u advertentiecodes en de bijbehorende instellingen opslaan op onze servers. Dit betekent dat u wijzigingen in de advertentiecodes direct vanuit uw account kan doorvoeren.



Door de introductie van deze functie behoort het plakken van afzonderlijke advertentiecodes tot het verleden. Bovendien kunt u uw bestaande advertentiecodes importeren naar uw account, zodat u ook uw ‘oude’ codes in de toekomst eenvoudig kunt aanpassen.



De nieuwe functie is momenteel beschikbaar voor AdSense voor inhoud en verwijzingsadvertenties. Vragen en antwoorden over het advertentiebeheer vindt u in het helpcentrum.