Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Exit Cheques

dinsdag 26 juni 2007 | 09:11

Vanaf 1 augustus zullen wij geen AdSense inkomsten meer via cheques uitbetalen en kunt u als in Nederland gevestigde uitgever uw inkomsten alleen nog rechtstreeks op uw bankrekening ontvangen. Cheques die vóór 1 augustus uitgegeven zijn, kunt u tot 1 november verzilveren bij uw bank.

Als u op dit moment uw betalingen via cheque ontvangt, verzoeken wij u vriendelijk zo snel mogelijk, uiterlijk 15 juli, over te stappen naar elektronische overboeking. De instructies voor aanmelding voor elektronische overboeking vindt u in ons Helpcentrum.

Houd er bij aanmelding rekening mee dat de naam van de begunstigde van uw AdSense account gelijk dient te zijn aan de tenaamstelling van uw bankrekening. Wanneer de namen niet overeenkomen, kunnen wij mogelijk geen betalingen doen.

Eén voor alle….

vrijdag 22 juni 2007 | 06:34

Iedere AdSense uitgever kan beschikken over één account op haar of zijn naam. Wilt u uw advertentiecode op pagina's plaatsen die afwijken van de URL waarmee u zich oorpsronkelijk aangemeld heeft, dan hoeft u zich niet opnieuw aan te melden. U mag de code nameljik plaatsen op iedere site die voldoet aan ons programmabeleid.

Mocht u zich opnieuw willen aanmelden om zo een AdSense account te verkrijgen onder uw favoriete e-mailadres, dan kunt u zich de moeite besparen en simpelweg de stappen volgen voor het wijzigen van uw e-mailadres. Beschikt u wel over een account, maar bent u uw wachtwoord vergeten? Bezoek dan ons Helpcentrum voor het opnieuw instellen van een wachtwoord.

Goed Gericht

vrijdag 15 juni 2007 | 02:19

“Hoe zorg ik ervoor dat de advertenties op mijn pagina’s beter aansluiten bij mijn inhoud?” Dit is een veelgehoorde vraag en we willen u graag een paar tips geven, zodat u de meest relevante, gerichte advertenties weergeeft en maximale inkomsten genereert:

1. Voeg meer tekst toe aan uw pagina’s. Hoe meer tekst uw pagina bevat, hoe beter ons systeem de strekking van uw pagina begrijpt. Pagina’s die slechts afbeeldingen of flash animaties bevatten, worden minder goed ‘gelezen’ door ons systeem, dat gebaseerd is op de herkenning van tekst.

2. Bied specifiek materiaal aan. Als uw site gerichte inhoud bevat rond een specifiek onderwerp, kunnen wij passende advertenties aanleveren. Echter, voor pagina’s met algemenere teksten die verschillende onderwerpen behandelen, kunnen wij niet de meest relevante advertenties weergeven. Ook is het aan te raden niet teveel woorden te gebruiken die afwijken van de primaire taal van uw website.

3. Vermijd ‘session IDs’. Ons systeem indexeert iedere pagina aan de hand van de URL. Wanneer uw site gebruik maakt van session IDs, die een unieke URL toekennen telkens wanneer een gebruiker uw site bezoekt, kunnen wij geen relevante advertenties aanleveren.

4.Controleer de robot.txt file. Wanneer uw site gebruik maakt van een robot.txt file, zorg er dan voor dat u onze crawler toegang geeft. U kunt onze crawler toegang verlenen door de volgende regels op te nemen in de robot.txt file:

User-agent: Mediapartners-Google*
Disallow:


Hier vind u nog meer tips voor het verbeteren van de relevantie van uw advertenties.

AdSense Update

woensdag 6 juni 2007 | 02:45

De recente stilte aan het AdSense blogfront was zeker van het type dat voorafgaat aan de spreekwoordelijke storm. Ook bij AdSense is verandering namelijk de enige constante en we hebben u dan ook weer het nodige te melden. Ten eerste willen we u op de hoogte brengen van twee veranderingen in ons programmabeleid:

Vanaf nu vragen wij ook onze AdSense uitgevers te voldoen aan onze regels voor de ‘kwaliteit van de bestemmingspagina’. Wanneer u bekend bent met AdWords, heeft u deze richtlijnen, die als doel hebben een betere gebruikerservaring voor adverteerders, uitgevers en bezoekers te bieden, ongetwijfeld al een keer gezien. Met behulp van deze aanwijzingen willen we onze uitgevers aanmoedigen hun pagina’s te voorzien van duidelijke navigatie en waardevolle inhoud.

Maar er is meer: voortaan mag u niet één maar drie blokken met links op een pagina plaatsen. U vindt de verschillende beschikbare formaten voor blokken met links hier. Als u dan toch op onze pagina met advertentieformaten bent, check dan meteen onze nieuwe videoadvertentieformaten. Naast de vier reeds beschikbare formaten, ondersteunen vanaf nu ook het Leaderboard (728x90), de Skyscraper (120x600) en de Brede skyscraper (160x600) videoadvertenties.