Bent u op zoek naar de gouden AdSense tip, heeft u een brandende vraag of een lumineus idee dat u wilt delen met andere uitgevers? Bezoek dan het AdSense Help Forum.

Kanalen, Klikken en Totalen

vrijdag 30 maart 2007 | 05:56

Is het u wel eens opgevallen dat de gegevens in uw kanaalrappporten voor een bepaalde periode niet overeenkomen met de gegevens in uw algemene rapporten? Geen stress, u bent niet de enige uitgever die dit waarneemt en we ontvangen regelmatig vragen over dit fenomeen. In deze post willen we dan ook graag een verklaring geven.

Afhankelijk van de manier waarop u uw kanalen heeft ingesteld, zult u een groter aantal paginaweergaven, vertoningen, klikken en inkomsten zien in uw kanaalrapporten dan in uw algemene rapporten. De volgende drie scenario’s kunnen hieraan ten grondslag liggen:

U houdt de prestaties van uw advertenties bij via meerdere URL kanalen


Stel, u heeft twee URL kanalen ingesteld, een kanaal voor domein.nl en een kanaal voor www.domein.nl. Het URL kanaal voor domein.nl zal alle klikken en vertoningen voor alle subdomeinen, subdirectories en pagina’s van domein.nl registreren. Als gevolg daarvan zal één klik op www.domein.nl/pagina geregistreerd worden op beide URL kanalen, hetgeen betekent dat u twee klikken terug zult zien in uw kanaalrapporten. Echter, in uw algemene rapporten zal het correcte aantal klikken weergegeven worden, namelijk één. Meer informatie over het gebruik van URL kanalen vindt u in ons Helpcentrum.

De prestaties van uw advertenties worden bijgehouden door zowel een URL kanaal als aangepast kanaal


Laten we ervan uitgaan dat u een URL kanaal heeft voor domein.nl en een aangepast kanaal genaamd ‘domein homepage’, dat u gebruikt voor de homepage van domein.nl. Wanneer u een klik ontvangt op de advertentie die verbonden is aan het aangepaste kanaal ‘domein homepage’, zal deze ook geregistreerd worden via het URL kanaal voor domein.nl. Net als bij het bovenstaande voorbeeld betekent dit dat u twee klikken zult zien in uw kanaalrapporten, maar slechts één in uw algemene rapporten.

De prestaties van uw advertenties worden bijgehouden via meerdere aangepaste kanalen

Stel, u wilt onderzoeken hoe het advertentieformaat banner op uw site presteert en tegelijkertijd uitvinden of een rood kleurenpalet werkt voor uw site. Nu heeft u op een pagina binnen uw site een advertentie in bannerformaat met een rood kleurenpalet geplaatst en heeft daaraan twee kanalen ‘gehangen’. Het zal dan ook geen verassing zijn dat één klik op deze rode banner zal leiden tot twee klikken in uw aangepaste rapporten, namelijk één klik voor het kanaal dat de prestaties van het bannerformaat bijhoudt, en één klik voor het kanaal dat de prestaties van het rode kleurenpalet bijhoudt.

Toegegeven, het gebruik van meerdere kanalen voor het bijhouden van uw AdSense prestaties kan soms ingewikkeld zijn, maar we moedigen u aan om kanalen te gebruiken om een beter inzicht te krijgen in de werking van AdSense op uw pagina’s. Tegelijkertijd willen we ervoor zorgen dat u een correct beeld krijgt van de prestaties voor uw gehele AdSense account en we raden u daarom aan om in uw account ‘geavanceerde rapporten’ te bekijken, ‘algemene gegevens’ te selecteren en vervolgens het rapport op te vragen. Op die manier krijgt u correcte data, zonder gedupliceerde klikken, te zien.

Ons Kent Ons

woensdag 28 maart 2007 | 03:27

Labels:

Als uitgever weet u hoe waardevol het AdSense programma voor uw site kan zijn. Welnu, wellicht wilt u uw enthousiasme over het programma wereldkundig maken. In dat geval is het plaatsen van een AdSense verwijzing op uw site een aantrekkelijke manier om uw succes met andere uitgevers delen.



Als u een bezoeker van uw site succesvol verwijst naar het AdSense programma staat daar natuurlijk een mooie vergoeding tegenover. Onlangs zijn de vergoedingen voor AdSense verwijzingen aangepast: bezoek ons Helpcentrum voor details.

Botox Blog

woensdag 21 maart 2007 | 11:09

Het is lente! De lammetjes huppelen weer door de wei en de spreekwoordelijke vlinders vliegen door onze buiken. Ook het AdSense blog is niet geheel ongevoelig voor de lentekriebels, welke ons inspireerden tot het ondergaan van een kleine cosmetische ingreep, zodat we weer fris en fruitig voor de dag komen.

Na deze kleine esthetische renovatie bestaande uit de nodige botoxprikjes en collageeninjecties straalt het blog een onmiskenbare Schumacheriaanse schoonheid uit. Marijke zou er jaloers op zijn.

Uw E-mailadres, Ons Antwoord

| 08:47

Wanneer u ons een bericht stuurt via het contactformulier, dan kunt u dat het beste doen via het e-mailadres dat u gebruikt om in te loggen bij AdSense. Dit is namelijk het adres dat u bij uw aanmelding opgegeven heeft. Met behulp van dit e-mailadres hebben wij direct toegang tot uw acccountgegevens en kunnen we uw vraag zo snel mogelijk in behandeling nemen.

Bovendien stelt het ons in staat om u van accountspecifieke informatie te voorzien en uw accountgegevens te beschermen. Wanneer u ons een vraag stelt over betalingen, willen we er natuurlijk zeker van zijn dat de informatie bij u terecht komt en niet bij derden.

Beschouw het e-mailadres dat u voor het inloggen gebruikt daarom als uw AdSense identiteitsbewijs.

Inkomend bericht: Inkomstenoverzicht

vrijdag 16 maart 2007 | 02:22

Veel uitgevers hebben ons gevraagd om een overzicht van hun inkomsten voor de boekhouding of belastingopgave. Uitgevers, uw gebed is verhoord: vanaf heden verstrekken wij u een inkomstenoverzicht.

Het overzicht bestaat uit een afdrukbare pagina die u kunt downloaden vanuit uw AdSense account. Op de pagina betalingsgeschiedenis in uw account ziet u een link 'details' die leidt naar een pagina met meer informatie. Vanaf nu vindt u onderaan deze pagina een link naar het inkomstenoverzicht.







Houd er rekening mee dat het overzicht gebruikt dient te worden overeenkomstig onze algemene voorwaarden

AdSense Agenda

vrijdag 9 maart 2007 | 03:21

U kunt nu de AdSense agenda toevoegen aan uw eigen Google agenda en zo op de hoogte blijven van belangrijke AdSense data. Zo zullen in de AdSense agenda ondermeer data voor betalingen, AdSense blogpost data en andere belangrijke gebeurtenissen verschijnen.


In ons Helpcentrum vindt u instructies voor aanmelding bij de AdSense agenda.

AdSense en WYSIWYG

woensdag 7 maart 2007 | 02:58

Nieuwe AdSense uitgevers hebben vaak veel vragen over het plaatsen van de AdSense code met behulp van zogenaamde editors. Voorbeelden van deze programma’s voor het maken van websites zijn Microsoft Frontpage, Macromedia Dreamweaver, Adobe GoLive en online software zoals Google Page Creator en Yahoo Sitebuilder. Het voordeel van deze programma’s is dat u uw site kunt bewerken zonder dat u kennis hoeft te hebben van HTML. Vanwege deze reden worden ze vaak WYSIWYG of “what you see is what you get” editors genoemd.

Hoewel het gebruik van deze software het bewerken van uw pagina’s vergemakkelijkt, kan het implementeren van de code met behulp van deze software soms een uitdaging zijn. Wanneer u de code via deze software in uw pagina’s plakt, ziet u wellicht de daadwerkelijke advertentiecode in plaats van de Google advertenties.

Teneinde dit te voorkomen en ervoor te zorgen dat uw advertenties naar behoren functioneren, dient u de code in de HTML broncode van uw pagina te plakken. Uiteraard bieden verschillende editors ook verschillende toepassingen hiervoor aan, maar in de regel is er een HTML weergavefunctie of HTML invoegfunctie beschikbaar. De HTML weergavefunctie geeft alle HTML van uw site weer, terwijl de HTML invoegfunctie u in staat stelt de code in uw site te plaatsen en tegelijkertijd de WYSIWYG weergave te gebruiken.