Zoals u wellicht weet, is het plaatsen van meerdere advertentieblokken op uw pagina’s een goede manier om uw AdSense inkomsten te vergroten. In deze post willen we meer aandacht besteden aan een tip om uw inkomsten te maximaliseren bij plaatsing van meerdere advertentieblokken: Zorg ervoor dat het advertentieblok met de hoogste klikfrequentie de eerste advertentiecode in de html broncode van uw pagina is. We weten dat er enige verwarring bestaat over deze optimalisatietip en daarom geven we u graag extra achtergrondinformatie over de manier waarop wij advertenties aanbieden nadat bepaald is welke advertentie het hoogst scoort in de AdWords advertentieveiling. De hoogst scorende advertentie is veelal de meest relevante advertentie en heeft doorgaans een hoge CPC.

Op dit moment vertoont het eerste advertentieblok op uw pagina de advertentie die het hoogst scoort in de veiling. Bovendien zal dit advertentieblok advertenties weergeven wanneer er niet genoeg advertenties in voorraad zijn om de andere advertentieblokken op uw pagina te vullen. Het is daarom verstandig om met behulp van aangepaste kanalen te achterhalen welk advertentieblok op uw pagina de hoogste klikfrequentie heeft. Vervolgens kunt u dit advertentieblok als eerste advertentiecode in de broncode plaatsen.

Voor alle duidelijkheid, met de eerste advertentiecode in de html broncode bedoelen we de code voor het advertentieblok dat het eerst geladen wordt. Houd er rekening mee dat de eerste advertentiecode in de html broncode niet altijd correspondeert met het eerste advertentieblok dat gebruikers zien wanneer zij uw pagina laden in hun browser. Wanneer u bijvoorbeeld zogenaamde DIV tags gebruikt, herkent ons systeem het advertentieblok onderaan uw pagina wellicht als de eerste advertentiecode.